Στις παραχωρήσεις το επόμενο μπρα ντε φερ των κατασκευών

«Θέσεις μάχης» λαμβάνουν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι για την ανάταξη του «χρυσοφόρου» κλάδου των παραχωρήσεων, δηλαδή της δραστηριότητας εκμετάλλευσης των μεγάλων οδικών αξόνων και άλλων έργων, όπως η Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου. Την αρχή πραγματοποίησε το τελευταίο διάστημα ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που προχωρεί στη δημιουργία αυτόνομης θυγατρικής εταιρείας, με την επωνυμία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις. Στη νέα, κατά 100% θυγατρική αυτή εταιρεία θα ενταχθούν όλες οι συμμετοχές της εταιρείας στους τρεις οδικούς άξονες που συμμετέχει και συγκεκριμένα στην Ιονία Οδό (78,59% μέσω της εταιρείας Νέα Οδός), στον άξονα Ε65 της Κεντρικής Ελλάδας (ποσοστό συμμετοχής 66,6%), αλλά και στον άξονα Κόρινθος - Πάτρα, όπου διαθέτει το 17% στην εταιρεία διαχείρισης Ολυμπία Οδός. Παράλληλα, στο άμεσο μέλλον, στην εν λόγω εταιρεία θα εισφερθεί και το ποσοστό συμμετοχής στο σχήμα που θα δημιουργηθεί για την εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης. Η σύμβαση για την ανάθεση της κατασκευής του εν λόγω έργου προβλέπεται να υπογραφεί στις αρχές του φθινοπώρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος της διοίκησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την κίνηση αυτή είναι να διευκολυνθεί η άντληση χρηματοδότησης για τη διεκδίκηση και ανάληψη νέων έργων παραχωρήσεων. Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στελέχη του ομίλου, είτε πρόκειται για λήψη τραπεζικού δανείου είτε για έκδοση ομολόγου, η αυτόνομη παρουσία μέσω συγκεκριμένης εταιρείας παραχωρήσεων καθιστά την όλη διαδικασία πολύ ευκολότερη, δεδομένου ότι δεν θα υπάρχουν τυχόν «βαρίδια» από άλλες δραστηριότητες του ομίλου, που ίσως να είναι λιγότερο ελκυστικές για τους επενδυτές/πιστωτές, με αποτέλεσμα να αυξάνεται τελικά το κόστος δανεισμού.

Την ίδια στιγμή, σε ετοιμότητα για την απόκτηση πρόσθετων συμμετοχών σε υφιστάμενα έργα παραχώρησης είναι και ο όμιλος «Ελλάκτωρ», αρχής γενομένης από το ποσοστό του 9,88% που προσπαθεί να πωλήσει από τον Απρίλιο η Τράπεζα Πειραιώς, χωρίς αποτέλεσμα μέχρι σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι η «Ελλάκτωρ» ελέγχει σχεδόν το 60% της Αττικής Οδού, με τους νυν μετόχους να διατηρούν δικαίωμα πρώτης προτίμησης, σε περίπτωση που εν τέλει υποβληθεί δεσμευτική προσφορά για το εν λόγω ποσοστό. Παράλληλα, εξετάζεται και η πιθανότητα διεκδίκησης νέων ποσοστών συμμετοχής, π.χ. από κάποιο ξένο όμιλο που ενδεχομένως να θελήσει να αποεπενδύσει από την ελληνική αγορά.

Η όλη κινητικότητα φαίνεται να ενισχύεται και από τα σχέδια του υπουργείου Υποδομών, που έχει θέσει στο τραπέζι των συζητήσεων για τα μελλοντικά έργα υποδομής, το ζήτημα της επέκτασης της διάρκειας των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων, με αντάλλαγμα την μείωση των διοδίων και την πραγματοποίηση νέων έργων. Πρόκειται για μια εναλλακτική μορφή χρηματοδότησης, που μεταθέτει στους ιδιώτες την εξεύρεση πόρων, δεδομένης της έλλειψης των απαιτούμενων κεφαλαίων από την πλευρά του δημοσίου.


kathimerini.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα