Δυναμική επέκταση σε καιρό κρίσης

Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Οπωσδήποτε το τελευταίο διάστημα υπήρξαν επιχειρηματικές ειδήσεις που σπάνια βλέπουμε στη χώρα εντός κρίσης. Μέσα σε 48 ώρες η αλυσίδα Public επιβεβαίωσε την κυρίαρχη πορεία της στην αγορά ανακοινώνοντας τη δημιουργία του ελληνικού Amazon, του πρώτου marketplace με τη σφραγίδα αυτής της σημαντικής εταιρείας τεχνολογίας και πολιτισμού. Αμέσως μετά ακολούθησε το σπάσιμο ενός ταμπού. Για την ακρίβεια, ενάμιση χρόνο μετά το άνοιγμα της αττικοκεντρικής Σκλαβενίτης εκτός των ορίων του Λεκανοπεδίου, η Μασούτης έχασε την πανελλαδική της παρθενιά, επενδύοντας επιτέλους μετά από 42 χρόνια εκτός Βορείου Ελλάδος και συγκεκριμένα στην Αττική.



Public: Δημιουργεί το ελληνικό Amazon

Η εταιρεία επιδιώκει να αξιοποιήσει ένα υπαρκτό ρεύμα 41 εκατομμυρίων επισκεπτών σε online αγορές

Ομολογουμένως, η ομάδα του διευθύνοντος συμβούλου της Public Χρήστου Καλογεράκη έχει συνηθίσει την αγορά σε καινοτομίες. Η νέα όμως προσπάθεια, η επένδυση δηλαδή στο marketplace που θα μετατρέψει το public.gr σε ένα τεράστιο online mall που θα φιλοξενεί μικρά και μεγάλα ελληνικά καταστήματα αλλάζει τα δεδομένα. Σε μια δαπάνη 1 εκατ. ευρώ, η οποία λογικά θα ανέβει ακόμα παραπάνω, η Public επιδιώκει να αξιοποιήσει ένα υπαρκτό ρεύμα 41 εκατομμυρίων επισκεπτών και άνω του 1 εκατομμυρίου online προϊόντων σε κατηγορίες όπως βρεφικά είδη, είδη σπιτιού και smart living, γυμναστικής και sports, προσωπικής φροντίδας, χόμπι και ελεύθερου χρόνου, αυτοκινήτου και μηχανής, ταξιδιού και εποχικά.

Βασική επιδίωξη της εταιρείας είναι η χώρα μας να αποκτήσει τη δική της πλατφόρμα και να μην αναγκάζονται οι πελάτες από την πατρίδα μας να καταφεύγουν για τις αγορές τους εκτός συνόρων σε ξένα marketplaces. Αν και το μείγμα οπωσδήποτε θα εμπλουτιστεί, οι αρχικές εμπορικές συνεργασίες αφορούν φίρμες όπως οι Baby City, Blue Green, GRC TECH, Just Baby, Kiddo, Kidscom, Koolfly, Lapin House, Medisana, Mother Vision, Munchkin, One of One, Outdoor Market, Peramax, Power Force, Safe Bebe, Terramare, Tsirikos, Unigreen, Visual Store, Zakcret Sports, Zeus, Δημητριάδης. Για την ανάδειξη του public.gr στο 1ο market place στην Ελλάδα, τα Public συνεργάστηκαν με τη διεθνή εταιρεία Mirakl, η οποία προσφέρει σε επίπεδο τεχνολογίας την κορυφαία παγκοσμίως πλατφόρμα. Πρόκειται για έναν παγκοσμίων διαστάσεων και αναγνώρισης παίκτη στον χώρο της τεχνολογίας που έχει συνεργαστεί με εταιρείες όπως οι Best Buy, Walmart, Fnac-Darty κ.ά.




















Ο διευθύνων σύμβουλος της Public, κ. Χρήστος Καλογεράκης

Η επένδυση αυτή από την πλευρά της Public αποσκοπεί στο να τοποθετηθεί το εγχώριο λιανικό εμπόριο και η μεγάλη αυτή αλυσίδα στη νέα ψηφιακή εποχή, να αφουγκραστεί τις μοντέρνες ανάγκες αλλά και να πραγματοποιήσει ένα πρώτο, σοβαρό crash test σε ό,τι αφορά τα δυναμικά της κοινά. Ας μην ξεχνάμε πως η αλυσίδα τεχνολογίας και πολιτισμού ως βασικό της κοινό έχει το πιο δυναμικό καταναλωτικά. Εκείνο που ηλικιακά εκτείνεται μεταξύ 18 και 50 ετών και έχει γνώση των νέων Μέσων. Λογικό λοιπόν είναι να υπάρχει στόχευση ολιστικής εξυπηρέτησης από την πλευρά της διοικητικής ομάδας. Μια δεύτερη σκέψη της υπό τον κ. Καλογεράκη ομάδας είναι αυτή η προσπάθεια να στοχεύσει και σε μελλοντική περαιτέρω διεθνή επέκταση αλλά και να περιορίσει δυνητικούς μελλοντικούς ανταγωνιστές που θα θελήσουν να κόψουν μερίδια. Εχοντας καλύψει σε έναν σημαντικό βαθμό -αν και υπάρχουν σαφώς επιπλέον περιθώρια - την πανελλαδική της επέκταση, η εταιρεία έψαχνε νέους τρόπους ανάπτυξης. Και να που με το marketplace τα καταφέρνει. Σημαντικά κριτήρια για την ένταξη ενός καταστήματος στην πλατφόρμα του public.gr αποτελούν η προϊοντική κατηγορία, η ταχύτητα εξυπηρέτησης πελατών, η συσκευασία αποστολής, η έγκαιρη αποστολή με βάση το time promise κ.ά. Στόχος των Public είναι να επιτευχθούν μακροχρόνιες συνεργασίες που θα φέρουν αμοιβαία οφέλη, διατηρώντας υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης προς τους Ελληνες καταναλωτές.



ΜΑΣΟΥΤΗΣ: Εξαγοράζει την Προμηθευτική

Μετά από 42 χρόνια η εταιρεία της Βορείου Ελλάδος επενδύει στην Αττική

Ενα -ένα τελικά πέφτουν όλα τα κάστρα του εγχώριου λιανικού εμπορίου. Η πάλαι ποτέ κραταιά και ισχυρότερη αλυσίδα, το αδιαμφισβήτητο… φαβορί της αγοράς, η Μαρινόπουλος, δεν τα κατάφερε και τέθηκε εκτός αγοράς. Η Σκλαβενίτης, που για χρόνια δεν επένδυε ούτε μισό ευρώ εκτός Αττικής, τελικά συγχώνευσε το δίκτυο των 900 και πλέον καταστημάτων της Μαρινόπουλος μετατρεπόμενη σε πανελλαδική δύναμη. Και να που τώρα η μακεδονοκεντρική Μασούτης, μετά από 42 χρόνια, σπάει κι αυτή το δικό της ταμπού, εξαγοράζοντας την αλυσίδα Προμηθευτική και μπαίνει στο club των μεγάλων πανελλαδικών πλέον παικτών της αγοράς.

Κεντρικό πρόσωπο σε αυτό το deal ήταν ο κ. Γιάννης Μασούτης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που ίδρυσε ο πατέρας του Διαμαντής. Πρόκειται σαφώς για κίνηση υψηλού ρίσκου και όχι τόσο αυτονόητη, καθώς η Μασούτης μπορεί να είναι ισχυρό σήμα στον Βορρά, όμως ο Νότος δεν τη γνωρίζει. Παράλληλα, η αλυσίδα επενδύει στο Νότο, όπου ήδη ο Σκλαβενίτης είναι ούτως ή άλλως ισχυρός, ενώ και οι ΑΒ Βασιλόπουλος και My market μαζί φυσικά με τα Lidl κυριαρχούν.

Σαν να μην έφθαναν αυτά, υπάρχουν εξαιρετικές τοπικές αλυσίδες, σχήματα με ιστορία και υψηλό επίπεδο οργάνωσης τα οποία η Μασούτης θα βρει μπροστά της. Εχοντας απώλειες τζίρων το 2017 κοντά στα 50 εκατ. ευρώ και με τον φόβο της κρίσης μπροστά της, η εταιρεία έψαχνε το επόμενο βήμα της.

Με τζίρους στα επίπεδα των 800 εκατ. ευρώ -συγκεκριμένα λίγο πιο κάτω- η μακεδονική εταιρεία με την εξαγορά της Προμηθευτικής βελτιώνει τη θέση της, σε μια κίνηση που έχει και την τραπεζική της σημασία. Κύκλοι αναφέρουν πως το τίμημα δεν υπήρξε μεγάλο, για μια εταιρεία με δίκτυο λιανικής και χονδρικής άνω των 330 καταστημάτων, η οποία σύμφωνα με πηγές «ψάχνεται» εδώ και καιρό να βρει πολυεθνική υποστήριξη.

Αρκετοί πάντως είναι εκείνοι που εκτιμούν πως η εξαγορά της Προμηθευτικής από τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα είναι μόνο η αρχή και ότι θα επιδιώξει να ενισχύσει την παρουσία της και εκτός Αττικής. Κι αυτό για να αυξήσει τη σημασία και την παρουσία της, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για εκείνους που θα ενδιαφερθούν στο μέλλον για τις τύχες της. Κύκλοι μιλούν και για επένδυση στην Πελοπόννησο ή στην Κρήτη, όμως όλα αυτά ακόμα παραμένουν ασκήσεις επί χάρτου.

















Ο διευθύνων σύμβουλος της Μασούτης, κ. Γιάννης Μασούτης


Η Προμηθευτική Τροφίμων Α.Ε. διατηρεί 57 σημεία πώλησης στην Αττική και 2 νέα που ανοίγουν με τον πρότυπο σχεδιασμό καταστημάτων Μασούτης.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει η εταιρεία στα 42 χρόνια της αναπτυξιακής της πορείας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. διαθέτει δίκτυο με 273 καταστήματα, 251 λιανικής και 22 χονδρικής Cash & Carry. Αναπτύσσεται γεωγραφικά σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας, αλλά και σε Ηπειρο, Φθιώτιδα, Αιτωλοακαρνανία, Εύβοια, Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Θάσο.

Για το 2017 το προσωπικό της εταιρείας ήταν 7.479 άτομα. Επίσης διαθέτει ιδιόκτητο Logistics Center υψηλών προδιαγραφών με πολλές δυνατότητες που μπορεί να υποστηρίξει και αυτό το μεγάλο βήμα ανάπτυξης της εταιρείας. Επίσης, αναπτύσσει δίκτυο franchise με την επωνυμία Express Market, με 245 μέλη σε όλη την Ελλάδα.



newmoney.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα