Έναν νέο τρόπο προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού και ταυτόχρονα ενίσχυσης των πωλήσεων εγκαινιάζει η IKEA στην Ελλάδα. Πρόκειται για το λεγόμενο pop-up store, κατάστημα δηλαδή ολίγων τετραγωνικών, που διαθέτει λίγους κωδικούς σε σύγκριση με τα άλλα καταστήματα της γνωστής αλυσίδας και είναι βραχύβιας λειτουργίας. Μέσω αυτής της πρακτικής, η εταιρεία έρχεται κοντά στους καταναλωτές που ζουν στο κέντρο της πόλης και δεν θέλουν ή δεν μπορούν να κάνουν μεγάλες αποστάσεις για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Ταυτόχρονα, δίνεται στους καταναλωτές η ευκαιρία να δουν από κοντά κάποιο προϊόν που πιθανώς έχουν δει στο ηλεκτρονικό κατάστημα της ΙΚΕΑ.
Το πρώτο pop-up Store της IKEA στην Ελλάδα λειτουργεί από την περασμένη Παρασκευή στο κέντρο του Πειραιά, στην οδό Φίλωνος 59, και σήμερα θα πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνιά του. Θα έχει ζωή ολίγων μηνών, καθώς θα λειτουργήσει έως τις 30 Νοεμβρίου 2018.
Στο κατάστημα διατίθενται 500 κωδικοί προϊόντων, οι οποίοι θα ανανεώνονται κατά τη διάρκεια παραμονής του pop-up store στον Πειραιά. Κάθε πελάτης που επισκέπτεται το κατάστημα μπορεί κατά τη διάρκεια των αγορών του να παραγγείλει προϊόντα από το pop-up store, τα οποία είτε θα του αποστέλλονται στο σπίτι του είτε μπορεί να τα παραλάβει ο ίδιος από το κατάστημα της IKEA επί της λεωφόρου Κηφισού.
Στην πραγματικότητα το κατάστημα θα λειτουργεί κυρίως ως εκθετήριο, στο οποίο ο επισκέπτης θα μπορεί να ανακαλύψει τα νέα προϊόντα της ΙΚΕΑ στις κατηγορίες σαλόνι, κουζίνα και κρεβατοκάμαρα, και να εμπνευστεί για το πώς μπορεί να διαμορφώσει τον δικό του χώρο. Αν και για την ώρα το pop-up store στον Πειραιά είναι το μοναδικό που λειτουργεί η ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά, η εταιρεία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει και άλλα, ανάλογα με τις ανάγκες και τις τάσεις της αγοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρακτική του pop-up store έχει εφαρμοστεί από τη σουηδική αλυσίδα σε αρκετές χώρες, όπως στην Ισπανία και στον Καναδά. Στη Στοκχόλμη δημιούργησε τον περασμένο Σεπτέμβριο pop-up store αποκλειστικά για είδη κουζίνας. Μάλιστα, αν και αρχικά προβλεπόταν να λειτουργήσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018, αποφασίστηκε η παράταση της λειτουργίας του έως το καλοκαίρι του 2019.
Το εάν θα λειτουργήσει pop-up store ως πρόκριμα για τη δημιουργία μεγάλου καταστήματος της ΙΚΕΑ στον Πειραιά είναι εξαιρετικά αμφίβολο. «Κατάστημα αντίστοιχου μεγέθους με αυτό του αεροδρομίου και του Κηφισού όχι, δεν είναι στα πλάνα μας, αλλά δεν ξέρουμε τι διαφορετικό μπορεί να προκύψει στο μέλλον», αναφέρει η εταιρεία στην «Κ».
kathimerini.gr