Ποια είναι η γαλλική Accor που ανεβάζει ταχύτητα στις τουριστικές επενδύσεις

Το γαλλικό "άρωμα" που φέρνει στο χώρο των ξενοδοχείων ο όμιλος Accor φαίνεται πως θα έχει ένταση και διάρκεια. Χθες ο όμιλος ανακοίνωσε πως επεκτείνει την παρουσία του στην Ελλάδα, φέρνοντας ένα από τα πιο γνωστά brands, το σήμα ibis Styles, στο Ηράκλειο της Κρήτης. Φαίνεται όμως πως τα σχέδια του ομίλου για τον ελληνικό Τουρισμό δεν σταματούν εδώ. 

Οι πληροφορίες θέλουν τα στελέχη του ομίλου να βολιδοσκοπούν το εγχώριο τουριστικό τοπίο με στόχο την είσοδο του σήματος ibis Styles και σε άλλους προορισμούς, με την Αθήνα να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Άλλωστε η άνοδος που καταγράφει η τουριστική κίνηση της πρωτεύουσας, σε συνέχεια της αύξηση του ρεύματος επισκεπτών που αναμένεται και τη φετινή σεζόν, ενισχύει τα πλάνα της Accor. 

Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμάται πως το σήμα αυτό θα μπει στο νέο ξενοδοχείο που ετοιμάζεται επί των οδών Μάρνης και Πατησίων απέναντι από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου βρισκόταν το θέατρο Αθήναιον. Ο όμιλος υπέγραψε το προηγούμενο καλοκαίρι σύμβαση με την "Τριάντειο Επαγγελματική και Βιομηχανική Σχολή Πατρών" στην οποία ανήκει το οικόπεδο για μακροχρόνια μίσθωση (25 χρόνια με δικαίωμα παράτασης για άλλα 25). Το ξενοδοχείο αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2018 και η επένδυση θα φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ. 

Ο όμιλος της Accor, που ξεκίνησε το 1967 με το πρώτο ξενοδοχείο Novotel στη Lille, ελέγχει σήμερα 4.100 μονάδες σε όλο τον κόσμο, δραστηριοποιείται σε 95 χώρες και μετρά συνολικά 20 brands που καλύπτουν όλο το φάσμα από τη διαμονή πολυτελείας μέχρι ξενοδοχεία low budget. Επιπλέον έχει στο "χαρτοφυλάκιο" του πάνω από 3.500 ιδιωτικές κατοικίες. Στο τέλος του 2016, το δίκτυο ibis Styles αριθμούσε 367 ξενοδοχεία σε 36 χώρες.

Πέρσι η Accor κατέγραψε αύξηση των καθαρών κερδών κατά 8,6%, κυρίως λόγω του ισχυρού δ΄ τριμήνου. Τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 5,63 δισ. ευρώ, υψηλότερα 0,9% από το 2015. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας Nicolas Sarkozy έχει ενταχθεί στο δ.σ. της εταιρείας, επιφορτισμένος με την επέκταση της διεθνούς εμβέλειας της εταιρείας και την προώθηση του γαλλικού τουρισμού. Η Accor είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Euronext Paris και την OTC marketplace στις ΗΠΑ.

Μεταξύ των σημάτων που έχει είναι αυτά των Raffles, Fairmont, Sofitel, Pullman, και Swissôtel, δημοφιλή ξενοδοχεία μεσαίας κατηγορίας και μπουτίκ, όπως τα Novotel, τα οικονομικά brands ibis, ibis Styles, ibis budget καθώς και τοπικές μπράντες όπως Grand Mercure, The Sebel και hotelF1. Η λογική του brand ibis Styles είναι η παροχή all inclusive υπηρεσιών στο κέντρο των πόλεων.

Όσον αφορά στο ξενοδοχείο, δυναμικότητας 72 δωματίων, που θα έχει υπό την ομπρέλα του ο όμιλος στην Κρήτη, προγραμματίζεται να ανοίξει τον Ιούνιο. Η σύμβαση franchise είναι 15ετούς διάρκειας, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα χωρίς το κόστος του οικοπέδου ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ.


Βασιλική Κουρλιμπίνη
capital.gr