Κάτω από την "ομπρέλα" της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) πρόκειται να μπουν και τα μικρότερα λιμάνια της χώρας (εκτός από εκείνα που τη νομική μορφή Ανώνυμης Εταιρείας) μετά την τροποποίηση του καταστατικού του φορέα, θέμα που συζητείται σήμερα κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στην Θεσσαλονίκη.
Εκτός της τροποποίησης στη σημερινή συνεδρίαση του φορέα που διεξήχθη παρουσία των διοικήσεων των 11 από τα 12 μεγάλα λιμάνια της χώρας, με εξαίρεση το Ηράκλειο, όπου πραγματοποιείται αλλαγή διοίκησης (Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Βόλου, Ελευσίνας, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Λαυρίου και Ευβοίας) βρέθηκαν και άλλα κρίσιμα θέματα ανάπτυξης και λειτουργίας των λιμανιών καθώς και πιο συγκεκριμένα ζητήματα, όπως η κρουαζιέρα και η ανάπτυξη υδατοδρομίων.
Οπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), Γιάννης Κούβαρης, προχωραεί παράλληλα η αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΕΛΙΜΕ, με την πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού (μέχρι 5 επιστημόνων), ώστε να υποστηρίζονται και μικρότερα λιμάνια, που δεν διαθέτουν επαρκές ανθρώπινο δυναμικό.Επίσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής, σημείωσε ότι "είναι μια συγκυρία αρκετά ενδιαφέρουσα, ώστε να ανταλλάξουμε απόψεις και να διαμορφώσουμε ένα πλαίσιο, μέσα από το οποίο θα μπορούμε να ασκήσουμε τον ρόλο μας ώς σύμβουλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και να δούμε ποιες δυνατότητες υπάρχουν να αξιοποιηθούν οι προτάσεις για την καλύτερη ανάπτυξη των λιμενων".
Κατά τον ίδιο, το δεύτερο θέμα που συζητείται είναι η εξέλιξη του εκπαιδευτικού κέντρου "Εξάντας", με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ώστε να αποκτήσει ευρύτερο εκπαιδευτικό ρόλο και όχι απλά να εκπαιδεύει και τους εργαζομένους εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια, αλλά και να πιστοποιεί την εκπαίδευση των εργαζομένων. Μάλιστα, προς την ολοκλήρωσή της οδεύει η διαδικασία πιστοποίησης του "Εξάντα" ώς Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης.