Υπεύθυνοι για το 22% της παγκόσμιας δραστηριότητας αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων ήταν, κατά τον μήνα Οκτώβριο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες, σύμφωνα με σχετική μηνιαία ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων προχώρησαν στην απόκτηση 20 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 1,6 εκατ. τόνων dwt, αντί συνολικού ποσού 327,8 εκατ. δολαρίων (περίπου 300 εκατ. ευρώ). Συνολικά, στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων διακινήθηκαν κατά τον Οκτώβριο 90 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 4,8 εκατ. τόνων και αξίας 1,1 δισ. δολαρίων.
Αντίστοιχα, πέραν των μεταχειρισμένων πλοίων που αποκτήθηκαν, οι Ελληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν και σε παραγγελίες για τη ναυπήγηση 10 νέων πλοίων αξίας 305 εκατ. δολαρίων (περίπου 280 εκατ. ευρώ). Ως εκ τούτου, συνολικά κατά τον συγκεκριμένο μήνα, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν σε επενδύσεις της τάξεως των 580 εκατ. ευρώ, παρότι η ναυλαγορά διανύει μία από τις χειρότερες περιόδους της, εξαιρουμένων των δεξαμενόπλοιων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, οι επενδύσεις των ελληνικών εταιρειών στην αγορά των μεταχειρισμένων είναι σαφώς υψηλότερες. Ειδικότερα, κατά τον περσινό Οκτώβριο, είχαν αποκτηθεί 18 μεταχειρισμένα πλοία, με αποτέλεσμα η φετινή αύξηση να διαμορφώνεται σε 11%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, οι Ελληνες προτίμησαν σαφώς την απόκτηση φορτηγών πλοίων, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο. Αιτία, το γεγονός ότι αντίστοιχη πτώση έχουν καταγράψει και οι αξίες των σχετικών πλοίων, με αποτέλεσμα, όσοι πλοιοκτήτες έχουν την απαιτούμενη οικονομική «αντοχή», να είναι σε θέση να σημειώσουν πολύ σημαντικές υπεραξίες, όταν η αγορά ανακάμψει, κάτι πάντως που δεν προβλέπεται να συμβεί τουλάχιστον πριν από το 2017. Κατά τον συγκεκριμένο μήνα, οι Ελληνες επένδυσαν 89 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 10 φορτηγών πλοίων μεταφορικής ικανότητας 659,2 εκατ. τόνων dwt. Επιπλέον 200 εκατ. δολάρια επενδύθηκαν για την αγορά έξι δεξαμενόπλοιων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 820.000 τόνων.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι Ελληνες πλοιοκτήτες προτιμούν αυτή την περίοδο την αγορά φορτηγών πλοίων από την αγορά των μεταχειρισμένων, ενώ στις νέες ναυπηγήσεις, η προτίμηση είναι σαφώς υπέρ των δεξαμενόπλοιων. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το τρέχον έτος και με βάση σχετικά στοιχεία της εταιρείας ερευνών VesselsValue, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν συνολικές παραγγελίες 128 πλοίων αξίας 7,83 δισ. δολαρίων (περίπου 7,3 δισ. ευρώ). Η συντριπτική πλειονότητα των νέων ναυπηγήσεων αφορά 85 δεξαμενόπλοια, ενώ ακολουθούν τα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (17), τα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (14) και, τέλος, τα φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, με μόλις 12 νέες παραγγελίες.
Αντίστοιχα, πέραν των μεταχειρισμένων πλοίων που αποκτήθηκαν, οι Ελληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν και σε παραγγελίες για τη ναυπήγηση 10 νέων πλοίων αξίας 305 εκατ. δολαρίων (περίπου 280 εκατ. ευρώ). Ως εκ τούτου, συνολικά κατά τον συγκεκριμένο μήνα, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν σε επενδύσεις της τάξεως των 580 εκατ. ευρώ, παρότι η ναυλαγορά διανύει μία από τις χειρότερες περιόδους της, εξαιρουμένων των δεξαμενόπλοιων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, οι επενδύσεις των ελληνικών εταιρειών στην αγορά των μεταχειρισμένων είναι σαφώς υψηλότερες. Ειδικότερα, κατά τον περσινό Οκτώβριο, είχαν αποκτηθεί 18 μεταχειρισμένα πλοία, με αποτέλεσμα η φετινή αύξηση να διαμορφώνεται σε 11%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, οι Ελληνες προτίμησαν σαφώς την απόκτηση φορτηγών πλοίων, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο. Αιτία, το γεγονός ότι αντίστοιχη πτώση έχουν καταγράψει και οι αξίες των σχετικών πλοίων, με αποτέλεσμα, όσοι πλοιοκτήτες έχουν την απαιτούμενη οικονομική «αντοχή», να είναι σε θέση να σημειώσουν πολύ σημαντικές υπεραξίες, όταν η αγορά ανακάμψει, κάτι πάντως που δεν προβλέπεται να συμβεί τουλάχιστον πριν από το 2017. Κατά τον συγκεκριμένο μήνα, οι Ελληνες επένδυσαν 89 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 10 φορτηγών πλοίων μεταφορικής ικανότητας 659,2 εκατ. τόνων dwt. Επιπλέον 200 εκατ. δολάρια επενδύθηκαν για την αγορά έξι δεξαμενόπλοιων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 820.000 τόνων.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι Ελληνες πλοιοκτήτες προτιμούν αυτή την περίοδο την αγορά φορτηγών πλοίων από την αγορά των μεταχειρισμένων, ενώ στις νέες ναυπηγήσεις, η προτίμηση είναι σαφώς υπέρ των δεξαμενόπλοιων. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το τρέχον έτος και με βάση σχετικά στοιχεία της εταιρείας ερευνών VesselsValue, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν συνολικές παραγγελίες 128 πλοίων αξίας 7,83 δισ. δολαρίων (περίπου 7,3 δισ. ευρώ). Η συντριπτική πλειονότητα των νέων ναυπηγήσεων αφορά 85 δεξαμενόπλοια, ενώ ακολουθούν τα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (17), τα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (14) και, τέλος, τα φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, με μόλις 12 νέες παραγγελίες.