Είτε παρέχετε προϊόντα ή υπηρεσίες είτε απλώς θέλετε να δείξετε τη δουλειά σας μέσα από ένα online portfolio, η ιστοσελίδα σας πρέπει να αναδεικνύει απόλυτα την επιχείρησή σας. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να στηρίζει και να στηρίζεται από την επιχείρησή σας. Από τη στιγμή που αποφασίσατε να κατασκευάσετε μία ιστοσελίδα, αυτή πρέπει όχι μόνο να σας αντιπροσωπεύει, αλλά να συμπεριλαμβάνει όλα τα εργαλεία marketing και πωλήσεων που χρησιμοποιεί ολόκληρη η εταιρεία σας.
Από τη στιγμή που αποφασίσατε να αποκτήσετε online παρουσία, θα πρέπει να ολοκληρωθούν κάποιες εργασίες προκειμένου η κατασκευή της ιστοσελίδας σας να αποτελεί μία πραγματική επένδυση που θα φέρει πίσω τα λεφτά της, και όχι απλά ένα χρηματικό ποσό που απλά πετάξατε. Αν αποφύγετε τα παρακάτω συνήθη 5 λάθη, θα έχετε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην ηλεκτρονική σας προβολή.
1. Business Plan και Στρατηγική Marketing
Ανεξάρτητα από το σίγουρο ερώτημά σας “Αν φτιάξω πλάνο και στρατηγική, θα έρθουν περισσότεροι;”. Για όποιον δεν είχε αυτό το ερώτημα στο μυαλό του, αναφερόμαστε στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Δυστυχώς πολλές ιστοσελίδες λειτουργούν με την απουσία πλάνου και στρατηγικής marketing - περισσότερες στο ελληνικό διαδίκτυο παρά στο παγκόσμιο. Στην Ελλάδα για κάποιον παράξενο λόγο, πολλές φορές, ακόμα και οι καλά οργανωμένες επιχειρήσεις που έχουν business plan και στρατηγική marketing, δεν θεωρούν απαραίτητο να δώσουν αυτά τα στοιχεία στην εταιρεία κατασκευής της ιστοσελίδας τους.
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει χρειαστεί να αναπτύξουμε ένα βασικό business plan για πελάτες μας, ώστε να είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε την στρατηγική marketing προτού προχωρήσουμε στην κατασκευή της εταιρικής τους ιστοσελίδας.
Να θυμάστε: πριν επενδύσετε ένα μεγάλο ποσό χρημάτων για τη νέα σας ιστοσελίδα, αφιερώστε χρόνο για να δημιουργήσετε τις στρατηγικές σας ή πληρώστε ένα μικρό ποσό σε κάποια εταιρεία προκειμένου να σας βοηθήσει στην οργάνωση όλων όσων χρειάζονται.
2. Υπερεκτίμηση των αποτελεσμάτων
Αν ανυπομονείτε να ολοκληρωθεί η κατασκευή της ιστοσελίδας σας και περιμένετε ότι μόλις ανέβει θα ξεκινήσουν τα τηλέφωνα, διπλασιάζοντας της πωλήσεις σας ή φέρνοντας γρήγορο χρήμα, δυστυχώς κάνετε λάθος. Στην πραγματικότητα πρέπει να πραγματοποιηθούν πολλές επιπλέον εργασίες για να φτάσετε σε αυτό το αποτέλεσμα. Το ξεκίνημα της “ζωής” μίας ιστοσελίδας είναι γεμάτο με πειράματα, που αλλάζουν την στρατηγική ανάλογα με τα αποτελέσματα που μας δίνουν.
Για γρηγορότερα αποτελέσματα, η διαφήμιση σε social media, στην Google ή η προώθηση με άλλους τρόπους είναι επιτακτική ανάγκη. Πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ότι θα χρειαστεί να επενδύσετε ένα ποσό χρημάτων για την προώθηση της ιστοσελίδας σας, ώστε η αγορά που στοχεύετε να μάθει για την καινούρια ιστοσελίδα σας.
3. Επιλογή κατάλληλου παρόχου φιλοξενίας και πλατφόρμας eshop
Υπάρχουν αμέτρητοι πάροχοι φιλοξενίας ιστοσελίδων: κάποιοι από αυτούς προσφέρουν δωρεάν χώρο, οπότε γιατί να πληρώσετε για τη φιλοξενία; Επίσης, κάποιοι πάροχοι σας δίνουν εργαλεία να κατασκευάσετε απολύτως δωρεάν τη δική σας ιστοσελίδα μόνοι σας.
Ίσως να μη το γνωρίζετε, αλλά υπάρχουν τόσα πολλά θέματα που θα σας απασχολήσουν στο μέλλον σε σχέση με πολλές από αυτές τις δωρεάν υπηρεσίες. Το πιθανότερο είναι πως η ιστοσελίδα που εύκολα φτιάξατε μόνοι σας δεν θα προδιαθέσει τους επισκέπτες σας να σας πάρουν στα σοβαρά, ειδικότερα αν το site σας έχει διαφημίσεις του δωρεάν παρόχου ή δεν έχετε το δικό σας domain (πχ. www.todomainmou.gr).
Αν αποφασίσετε να προχωρήσετε με αυτόν το πάροχο, αλλά να αγοράσετε το πακέτο pro, ώστε να χρησιμοποιήσετε το δικό σας όνομα ιστοσελίδας ή να αφαιρέσετε τις διαφημίσεις, πληρώνοντας $3-$10 το μήνα, θα εκπλαγείτε μελλοντικά όταν θα θέλετε να μεταφέρετε κάποια στιγμή το site σας και δε θα μπορείτε.
Θυμηθείτε πως δωρεάν πάροχοι φιλοξενίας, με μικρότερες πλατφόρμες από το shopify.com ή το etsy.com, μπορεί να έχουν προβλήματα λειτουργίας, τρύπες ασφαλείας ή ο server να “πέφτει” συχνά από την έλλειψη πόρων του συστήματος.
4. Μη χαθείτε στα Blog
Όλοι έχετε ακούσει για το blogspot, το wordpress.com ή άλλες διάσημες δωρεάν υπηρεσίες blogging. Παρόλα αυτά, οι υπηρεσίες αυτές δεν αποτελούν πάντα την κατάλληλη λύση για την κατασκευή ιστοσελίδας. Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας είναι standard, ενώ οι διαδικασίες που πρέπει να κάνετε είναι πάρα πολλές. Προσωπικά συμπαθώ πάρα πολύ αυτές τις πλατφόρμες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι λύση για τις επαγγελματικές ανάγκες της εταιρείας σας.
Έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα πως το blog δίνει τη μέγιστη ώθηση στην ιστοσελίδα σας, εμπλουτίζει με λέξεις κλειδιά το site σας στις μηχανές αναζήτησης, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στο να μένουν οι επισκέπτες σας περισσότερο χρόνο διαβάζοντας ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με τους τομείς που δραστηριοποιείστε. Το blog - όταν βρίσκεται στην ιστοσελίδα - σας βοηθάει στο να μη χάσετε τους επισκέπτες σας. Οπότε, ναι στο blog, αλλά εντός της ιστοσελίδας σας όταν πρόκειται για την επαγγελματική σας προβολή.
Θυμηθείτε: εστιάστε στο blog, εστιάστε στην θεματολογία του, ανανεώστε το ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά μη γίνει η μόνη σας επαφή με την ιστοσελίδα σας. Πάντα να κοιτάτε τι επιπλέον μπορεί να χρειάζεται να προσθέσετε στις υπηρεσίες, το προφίλ της επιχείρησής σας, το portfolio και ακόμα περισσότερο στα σχόλια πελατών.
5. Ισορροπία μεταξύ του design της ιστοσελίδας και του πραγματικού μηνύματος
Όταν λαμβάνετε την απόφαση για τον σχεδιασμό νέας ιστοσελίδας, ένας από τους λόγους θα είναι σίγουρα το σύγχρονο design. Είναι δεδομένο ότι θέλετε μία όμορφη ιστοσελίδα που να λειτουργεί άψογα σε κινητά και tablet. Εξάλλου, ποιος θα ήθελε να του στέλνουν emails και να του λένε ότι έχει την πιο άσχημη, δυσλειτουργική ιστοσελίδα που βρήκε ανάμεσα στα αποτελέσματα της Google; Μάλλον κανείς!
Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι σε μία ιστοσελίδα δεν πουλάνε τα εφέ από μόνα τους. Μία σωστή ιστοσελίδα πρέπει να έχει την απόλυτη ισορροπία design και πληροφορίας. Γιατί η ισορροπία είναι όμως τόσο σημαντική; Γιατί δε θέλουμε τα εφέ να αποπροσανατολίζουν ή να αποσυντονίζουν τους επισκέπτες από το να διαβάσουν κάτι επιπλέον για εσάς ή τα προϊόντα σας. Θυμηθείτε το πρώτο μέρος του άρθου: οι επισκέπτες πρέπει να ασχοληθούν με τα μηνύματα που δημιουργήσατε σύμφωνα με τις στρατηγικές marketing!
Αν και υπάρχουν πολλά θέματα που μπορεί να προκύψουν σχετικά με το σχεδιασμό και την κατασκευή της καινούριας ιστοσελίδας σας, πιστεύω ότι αν ακολουθήσετε αυτά τα βήματα, σίγουρα θα έχετε μία καλή βάση και ότι όλα θα πάνε καλά.
Μία τελευταία συμβουλή: μη διστάζετε να εμπιστεύεστε τους ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να σας βοηθήσουν. Να τους δίνετε τις πληροφορίες που χρειάζονται προκειμένου να έχουν όλα τα εφόδια για να σας φτιάξουν ιστοσελίδα που θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Από τη στιγμή που αποφασίσατε να αποκτήσετε online παρουσία, θα πρέπει να ολοκληρωθούν κάποιες εργασίες προκειμένου η κατασκευή της ιστοσελίδας σας να αποτελεί μία πραγματική επένδυση που θα φέρει πίσω τα λεφτά της, και όχι απλά ένα χρηματικό ποσό που απλά πετάξατε. Αν αποφύγετε τα παρακάτω συνήθη 5 λάθη, θα έχετε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην ηλεκτρονική σας προβολή.
1. Business Plan και Στρατηγική Marketing
Ανεξάρτητα από το σίγουρο ερώτημά σας “Αν φτιάξω πλάνο και στρατηγική, θα έρθουν περισσότεροι;”. Για όποιον δεν είχε αυτό το ερώτημα στο μυαλό του, αναφερόμαστε στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Δυστυχώς πολλές ιστοσελίδες λειτουργούν με την απουσία πλάνου και στρατηγικής marketing - περισσότερες στο ελληνικό διαδίκτυο παρά στο παγκόσμιο. Στην Ελλάδα για κάποιον παράξενο λόγο, πολλές φορές, ακόμα και οι καλά οργανωμένες επιχειρήσεις που έχουν business plan και στρατηγική marketing, δεν θεωρούν απαραίτητο να δώσουν αυτά τα στοιχεία στην εταιρεία κατασκευής της ιστοσελίδας τους.
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει χρειαστεί να αναπτύξουμε ένα βασικό business plan για πελάτες μας, ώστε να είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε την στρατηγική marketing προτού προχωρήσουμε στην κατασκευή της εταιρικής τους ιστοσελίδας.
Να θυμάστε: πριν επενδύσετε ένα μεγάλο ποσό χρημάτων για τη νέα σας ιστοσελίδα, αφιερώστε χρόνο για να δημιουργήσετε τις στρατηγικές σας ή πληρώστε ένα μικρό ποσό σε κάποια εταιρεία προκειμένου να σας βοηθήσει στην οργάνωση όλων όσων χρειάζονται.
2. Υπερεκτίμηση των αποτελεσμάτων
Αν ανυπομονείτε να ολοκληρωθεί η κατασκευή της ιστοσελίδας σας και περιμένετε ότι μόλις ανέβει θα ξεκινήσουν τα τηλέφωνα, διπλασιάζοντας της πωλήσεις σας ή φέρνοντας γρήγορο χρήμα, δυστυχώς κάνετε λάθος. Στην πραγματικότητα πρέπει να πραγματοποιηθούν πολλές επιπλέον εργασίες για να φτάσετε σε αυτό το αποτέλεσμα. Το ξεκίνημα της “ζωής” μίας ιστοσελίδας είναι γεμάτο με πειράματα, που αλλάζουν την στρατηγική ανάλογα με τα αποτελέσματα που μας δίνουν.
Για γρηγορότερα αποτελέσματα, η διαφήμιση σε social media, στην Google ή η προώθηση με άλλους τρόπους είναι επιτακτική ανάγκη. Πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ότι θα χρειαστεί να επενδύσετε ένα ποσό χρημάτων για την προώθηση της ιστοσελίδας σας, ώστε η αγορά που στοχεύετε να μάθει για την καινούρια ιστοσελίδα σας.
3. Επιλογή κατάλληλου παρόχου φιλοξενίας και πλατφόρμας eshop
Υπάρχουν αμέτρητοι πάροχοι φιλοξενίας ιστοσελίδων: κάποιοι από αυτούς προσφέρουν δωρεάν χώρο, οπότε γιατί να πληρώσετε για τη φιλοξενία; Επίσης, κάποιοι πάροχοι σας δίνουν εργαλεία να κατασκευάσετε απολύτως δωρεάν τη δική σας ιστοσελίδα μόνοι σας.
Ίσως να μη το γνωρίζετε, αλλά υπάρχουν τόσα πολλά θέματα που θα σας απασχολήσουν στο μέλλον σε σχέση με πολλές από αυτές τις δωρεάν υπηρεσίες. Το πιθανότερο είναι πως η ιστοσελίδα που εύκολα φτιάξατε μόνοι σας δεν θα προδιαθέσει τους επισκέπτες σας να σας πάρουν στα σοβαρά, ειδικότερα αν το site σας έχει διαφημίσεις του δωρεάν παρόχου ή δεν έχετε το δικό σας domain (πχ. www.todomainmou.gr).
Αν αποφασίσετε να προχωρήσετε με αυτόν το πάροχο, αλλά να αγοράσετε το πακέτο pro, ώστε να χρησιμοποιήσετε το δικό σας όνομα ιστοσελίδας ή να αφαιρέσετε τις διαφημίσεις, πληρώνοντας $3-$10 το μήνα, θα εκπλαγείτε μελλοντικά όταν θα θέλετε να μεταφέρετε κάποια στιγμή το site σας και δε θα μπορείτε.
Θυμηθείτε πως δωρεάν πάροχοι φιλοξενίας, με μικρότερες πλατφόρμες από το shopify.com ή το etsy.com, μπορεί να έχουν προβλήματα λειτουργίας, τρύπες ασφαλείας ή ο server να “πέφτει” συχνά από την έλλειψη πόρων του συστήματος.
4. Μη χαθείτε στα Blog
Όλοι έχετε ακούσει για το blogspot, το wordpress.com ή άλλες διάσημες δωρεάν υπηρεσίες blogging. Παρόλα αυτά, οι υπηρεσίες αυτές δεν αποτελούν πάντα την κατάλληλη λύση για την κατασκευή ιστοσελίδας. Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας είναι standard, ενώ οι διαδικασίες που πρέπει να κάνετε είναι πάρα πολλές. Προσωπικά συμπαθώ πάρα πολύ αυτές τις πλατφόρμες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι λύση για τις επαγγελματικές ανάγκες της εταιρείας σας.
Έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα πως το blog δίνει τη μέγιστη ώθηση στην ιστοσελίδα σας, εμπλουτίζει με λέξεις κλειδιά το site σας στις μηχανές αναζήτησης, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στο να μένουν οι επισκέπτες σας περισσότερο χρόνο διαβάζοντας ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με τους τομείς που δραστηριοποιείστε. Το blog - όταν βρίσκεται στην ιστοσελίδα - σας βοηθάει στο να μη χάσετε τους επισκέπτες σας. Οπότε, ναι στο blog, αλλά εντός της ιστοσελίδας σας όταν πρόκειται για την επαγγελματική σας προβολή.
Θυμηθείτε: εστιάστε στο blog, εστιάστε στην θεματολογία του, ανανεώστε το ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά μη γίνει η μόνη σας επαφή με την ιστοσελίδα σας. Πάντα να κοιτάτε τι επιπλέον μπορεί να χρειάζεται να προσθέσετε στις υπηρεσίες, το προφίλ της επιχείρησής σας, το portfolio και ακόμα περισσότερο στα σχόλια πελατών.
5. Ισορροπία μεταξύ του design της ιστοσελίδας και του πραγματικού μηνύματος
Όταν λαμβάνετε την απόφαση για τον σχεδιασμό νέας ιστοσελίδας, ένας από τους λόγους θα είναι σίγουρα το σύγχρονο design. Είναι δεδομένο ότι θέλετε μία όμορφη ιστοσελίδα που να λειτουργεί άψογα σε κινητά και tablet. Εξάλλου, ποιος θα ήθελε να του στέλνουν emails και να του λένε ότι έχει την πιο άσχημη, δυσλειτουργική ιστοσελίδα που βρήκε ανάμεσα στα αποτελέσματα της Google; Μάλλον κανείς!
Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι σε μία ιστοσελίδα δεν πουλάνε τα εφέ από μόνα τους. Μία σωστή ιστοσελίδα πρέπει να έχει την απόλυτη ισορροπία design και πληροφορίας. Γιατί η ισορροπία είναι όμως τόσο σημαντική; Γιατί δε θέλουμε τα εφέ να αποπροσανατολίζουν ή να αποσυντονίζουν τους επισκέπτες από το να διαβάσουν κάτι επιπλέον για εσάς ή τα προϊόντα σας. Θυμηθείτε το πρώτο μέρος του άρθου: οι επισκέπτες πρέπει να ασχοληθούν με τα μηνύματα που δημιουργήσατε σύμφωνα με τις στρατηγικές marketing!
Αν και υπάρχουν πολλά θέματα που μπορεί να προκύψουν σχετικά με το σχεδιασμό και την κατασκευή της καινούριας ιστοσελίδας σας, πιστεύω ότι αν ακολουθήσετε αυτά τα βήματα, σίγουρα θα έχετε μία καλή βάση και ότι όλα θα πάνε καλά.
Μία τελευταία συμβουλή: μη διστάζετε να εμπιστεύεστε τους ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να σας βοηθήσουν. Να τους δίνετε τις πληροφορίες που χρειάζονται προκειμένου να έχουν όλα τα εφόδια για να σας φτιάξουν ιστοσελίδα που θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
emads.gr