Για το τελευταίο τρίμηνο του 2016 μετατίθεται η ανάληψη της λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με την Slentel (συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου).
Όπως αποκάλυψε ο CEO της Fraport AG, Στέφαν Σούλτε, μιλώντας στο 3ο Συμπόσιο κορυφαίων στελεχών αεροδρομίων (ACES - Athens, 3rd Airport Chief Executives’ Symposium), μια ιδρυτική πρωτοβουλία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ο προτιμητέος επενδυτής Fraport - Slentel, θα μπορεί να αναλάβει τη λειτουργία των αεροδρομίων το τελευταίο τρίμηνο του 2016, ενώ η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Οι δύο πλευρές δουλεύουν σε πυρετώδεις ρυθμούς, με στόχο να υλοποιηθεί η συμφωνία, προκαλώντας μάλιστα έντονες αντιδράσεις από τοπικούς φορείς και εργαζομένους στους αερολιμένες που αποκρατικοποιούνται. Δεν είναι τυχαίο ότι και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, παρά τις αντιδράσεις δηλώνει βέβαιη ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους, ενώ δόθηκε ήδη παράταση για τις εγγυητικές επιστολές των τριών ομίλων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, η προθεσμία για τις οποίες έληγε στις 14 Οκτωβρίου.
Η επίσπευση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο πλευρών επαληθεύει τις πληροφορίες πως δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα όσα προέβλεπε η αρχική προσφορά της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας, ούτε όσον αφορά το τίμημα, ούτε όσον αφορά τον χρόνο παραχώρησης. Μάλιστα, ήδη τεχνικά κλιμάκια του προτιμητέου επενδυτή επισκέπτονται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια με στόχο να καταγράψουν τον τρόπο λειτουργίας, τις ελλείψεις, αλλά και τις απαραίτητες παρεμβάσεις που απαιτούνται, ώστε να υποδεχθούν την τουριστική κίνηση του 2017 χωρίς προβλήματα.
Στόχος είναι να εισρεύσουν στα ταμεία του Δημοσίου 1,234 δισ. ευρώ, τα οποία θα πρέπει να εισπραχθούν μέσα στο 2015, όπως προβλέπεται στο νέο μνημόνιο. Η παραχώρηση θα γίνει για 40 χρόνια. Για το σύνολο της περιόδου παραχώρησης υπολογίζεται πως το Δημόσιο θα έχει συνολικά έσοδα περίπου 10 δισ. ευρώ, καθώς η συμφωνία περιλαμβάνει και ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα για τις δύο ομάδες αεροδρομίων 22,9 εκατ. ευρώ.
Η πρώτη ομάδα που παραχωρείται περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζάκυνθου, Άκτιου και Καβάλας και η δεύτερη ομάδα τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την υπογραφή της σύμβασης θα απαιτηθούν τουλάχιστον οκτώ μήνες με ένα χρόνο για να «περάσουν» τα αεροδρόμια στα χέρια της Fraport. Αυτό ανατρέπει τα αρχικά σχέδια της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας που ήθελε την διαχείριση των 14 αεροδρομίων καθόλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου του 2016.
Το συμπόσιο
Ανοίγοντας τις εργασίες του Συμποσίου, ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης, έδωσε στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την προώθηση της Αθήνας, μία πρώτη «γεύση» της νέας ευρηματικής καμπάνιας «Speak AΘenian Be an Aθenian», μέσω της οποίας θα προβληθεί διεθνώς η πρωτεύουσα της Ελλάδας το 2016. Στόχος του Συμποσίου είναι η ανάδειξη της σχέσης των αερομεταφορών και των αεροδρομίων ειδικότερα, με την ανάπτυξη των προορισμών που εξυπηρετούν, αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού.