Είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι περισσότεροι χρήστες του ίντερνετ διαθέτουν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ημέρας τους στα social media, κάνοντας σχόλια στο Facebook, ανεβάζοντας tweets κλπ. Κάθε μέρα, ερχόμαστε σε επαφή με τεράστιο όγκο πληροφοριών μέσω του content που δημιουργείται στο News Feed μας. Η ερώτηση είναι, όμως, η εξής: ποια είναι η συμπεριφορά μας μετά το click;Αφού, δηλαδή, πατήσουμε πάνω σε ένα link που δημοσίευσε κάποιος φίλος μας στα social media; ‘Η διαφορετικά: πόσο engaged είναι το referral traffic του εκάστοτε social network;
Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα από το Shareaholic, μελετήθηκαν για ένα εξάμηνο (Σεπτέμβριος ’13 – Φεβρουάριος ’14) το average visit duration, τοpages/visit και το bounce rate, για κάθε ένα επισκέπτη που «ερχόταν» σε ένα site, από μία από τις 8 μεγαλύτερες social media πλατφόρμες.
Τα αποτελέσματα ακολουθούν και μας εντυπωσιάζουν.
Πηγή: Shareaholic.com
Ας αναλύσουμε λίγο παραπάνω κάποια αξιοσημείωτα στοιχεία:
1) Το YouTube στη κορυφή
Με το χαμηλότερο bounce rate (43.19%), το υψηλότερο pages/visit (2.99) και τομεγαλύτερο average visit duration (227.82 sec), το YouTube στέφεται ως το Social Network που δημιουργεί το πιο engaged traffic. Τι το ιδιαίτερο έχει όμως το YouTube για να πάρει τη πρωτιά; Πιθανώς, το ενδεχόμενο ότι τα video από μόνα τους είναι engaging και έτσι διεγείρουν το ενδιαφέρον του χρήστη, αυξάνοντας τη πιθανότητα να μείνει υψηλό το engagement level και post-click.
2) Το Google+ και το LinkedIn δεν είναι της ποσότητας, αλλά της ποιότητας
Παρά το γεγονός ότι το Google+ και το LinkedIn έχουν τα λιγότερα social referrals, έχουν τους πιο «καλούς» επισκέπτες. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει αν παρατηρήσουμε ότι, μετά το YouTube, τα δύο αυτά social media έχουν τα δύο πιο χαμηλά bounce rates, αλλά και τα μεγαλύτερα pages/visit και average visit duration. Συνεπώς, ίσως είναι ανάγκη για τις επιχειρήσεις που αναζητούν το υψηλό engagement, να επενδύσουν σε αυτά τα social media, παρά το χαμηλό τους traffic.
3) Σχεδόν ισοδύναμα φαίνεται να είναι το Twitter και το Facebook
Ακριβώς στα ίδια επίπεδα κινούνται αυτά τα 2 social media από άποψη bounce rate (56.35%). Στη κατηγορία pages/vist έχει ένα μικρό προβάδισμα το Twitter, ενώ στη κατηγορία average visit duration υπερτερεί για λίγο το Facebook.
4) Το Pinterest δεν είναι τελικά το golden child των Social Media
Και είναι λογικό αφού τοποθετείται στην 6η θέση, με Bounce rate στα ίδια επίπεδαμε αυτά του Twitter και του Facebook, αλλά πολύ χαμηλότερο χρόνο παραμονής στο site και πολύ λιγότερες pages/visit.
5) Reddit και StumbleUpon στις τελευταίες θέσεις
Στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα βρίσκονται το reddit και το StumbleUpon, καθώς έχουν τα υψηλότερα bounce rates από όλα τα υπόλοιπα social networks, αλλά και τις λιγότερες pages/visit. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, ενώ το StumbleUpon κατέχει την τελευταία θέση στη κατηγορία average visit duration, το reddit σε αυτή τη κατηγορία έρχεται 6ο, ξεπερνώντας κατά πολύ το Pinterest.
suit.gr