Τις εξελίξεις καθορίζουν οι τέσσερις μεγάλες «αδελφές» Carnival, Royal Caribbean, MSC και Norwegian που ελέγχουν την παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας.
Τα «απόνερα» για τη Μεσόγειο και το Αιγαίο προκύπτουν από την προσπάθεια των «δεινόσαυρων» του κλάδου να αναδιατάξουν τους στόλους τους μετά την μαζική είσοδο 167 νέων, γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων στη διεθνή αγορά την περίοδο 2007-2013. Σ'αυτά θα πρέπει να προστεθούν τα 25 νέα πλοία, συνολικής δυναμικότητας 74.811 κλινών για τα οποία οι πλοιοκτήτριες εταιρείες τους θα δαπανήσουν 17,63 δισ. δολάρια ή 12,76 δισ. ευρώ. Στη νέα αρχιτεκτονική που διαμορφώνεται στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια, επιβεβαιώνεται πανηγυρικά πως «το μέγεθος μετράει».
Η ραγδαία αύξηση, διεθνώς, της ζήτησης για κρουαζιέρες έστρεψε τους κολοσσούς της αγοράς στη ναυπήγηση γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων με στόχο να εκμεταλλευτούν τις οικονομίες κλίμακας που θα προέκυπταν ώστε να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους. Τα νέα πλοία, όμως, δεν αλλάζουν απλώς τα δεδομένα στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας. Στην πραγματικότητα επηρεάζουν την αρχιτεκτονική της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Κι αυτό καθώς τα νέα, γιγαντιαία πλοία αποτελούν ταυτόχρονα αυτόνομους, ολοκληρωμένους, πολυτελείς τουριστικούς προορισμούς που έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται από χώρα σε χώρα κι από ήπειρο σε ήπειρο!
Δημιουργείται με αυτό τον τρόπο μια εντελώς νέα αγορά «υβρίδιο» που συνδυάζει τις υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου πολυτελείας όπως αυτά που διαθέτουν οι γνωστές διεθνείς αλυσίδες και την ευελιξία που προσφέρει ένα κρουαζιερόπλοιο. Δίνοντας με αυτό τον τρόπο την ευκαιρία στους επιβάτες των πλοίων όχι να μετακινούνται οι ίδιοι από χώρα σε χώρα αλλά να βλέπουν οι ίδιοι τις χώρες να περνούν από μπροστά τους. Η μια μετά την άλλη! Εξέλιξη η οποίο δρομολογεί ραγδαίες ανακατατάξεις στο επιχειρηματικό πεδίο. Δρομολογώντας «γάμους» μεταξύ ξενοδοχειακών αλυσίδων, τουρ οπερέιτορ, ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και ομίλων Logistics που θα εφοδιάζουν τα τεράστια πλοία-θέρετρα.
Ταυτόχρονα, τα πλοία-μαμούθ δημιουργούν νέα σημαία αναφοράς σε σχέση με το κόστος διακοπών αλλά και τις τιμές των δωματίων των ξενοδοχείων. Έτσι, τα νέα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να οδηγήσουν σε μια νέα αρχιτεκτονική τον παγκόσμιο τουρισμό αφού θα μπορούν να λειτουργούν ανταγωνιστικά ή συμπληρωματικά προς τοπικές επιχειρήσεις ή και ολόκληρες χώρες-προορισμούς.
euro2day.gr