LOGI.C 2014- Εφαρμοσμένη έρευνα & καινοτομία στην αγορά logistics

Με εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία, που επιβεβαιώνει και την έμπρακτη αποδοχή της αγοράς στα Logistics Conferences, LOGI.C, των οποίων η διοργάνωση ήταν η 6η συνεχόμενη, ολοκληρώθηκε το Σάββατο το μεσημέρι το πολυ-συνέδριο.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου, που έλαβε χώρα 9-10 Μαΐου στην Αίγλη Ζαππείουυπό τη διοργάνωση της o.mind Creatives και του περιοδικού για την εφοδιαστική αλυσίδα 'Supply Chain & Logistics', ήταν η ανάγκη της ίδιας της αγοράς να εξέλθει της κρίσης και να περάσει πλέον σε εποχή ανάπτυξης. Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των φετινών Logi.C, ήταν το networking και η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπροσώπων δημόσιων υπηρεσιών για τις επενδύσεις και το πρώην ΕΣΠΑ (από τις αντίστοιχες υπηρεσίες και ομάδες εργασίας του υπ. Ανάπτυξης, της Γενικής Γραμματείας Επενδύσεων και προερχόμενων στελεχών από το ενοποιημένο φορέα Enterprise Greece) και των προερχόμενων ομιλητών από την ίδια την βιομηχανία.

Την πρώτη ημέρα, τις εντυπώσεις έκλεψε η κεντρική θεματική ενότητα, αναφορικά με τα Food Logistics & το Frozen Supply Chain, καθώς δόθηκε η ευκαιρία σε εταιρείες όλων των κλάδων παραγωγής τροφίμου, να παρουσιάσουν εφαρμοσμένες καινοτομίες, και να συνομιλήσουν με εταιρείες παροχής υπηρεσιών και εξοπλισμού που αφορούν τις ίδιες.

Εξαιρετικά μεγάλη ήταν η προσέλευση και στην εσπερίδα της Project You για το μέλλον των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, καθώς λόγω και των θεσμικών αλλαγών που προωθούνται στο συγκεκριμένο τομέα, το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο. Mια από τις προτάσεις που ακούστηκαν και προκάλεσαν ενδιαφέρον προήλθε από τον κ. Βασίλη Κορκίδη πρόεδρο της ΕΣΕΕ, ο οποίος υπογράμμισε την ανάγκη δημιουργίας 'εμπορικών και εξαγωγικών πάρκων και όχι βιομηχανικών όπως λειτουργούν σήμερα, με διασύνδεση με τα υφιστάμενα δίκτυα μεταφορών και συνδυασμένων μεταφορών, ώστε να διευκολυνθεί στην πράξη η ανάδειξη της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Ν.Α. Ευρώπης'.

Έρευνες με σημαντικά συμπεράσματα

Οι δύο έρευνες που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο των LOGI.C, από τη Beyond the Best αναφορικά με την θέση / κατάσταση των logisticians ενδοεταιρικά, σε πανελλήνιο και παγκύπριο επίπεδο, αλλά και της Value Chain αναφορικά με την αναγκαιότητα Benchmarking, έδωσαν καρπούς για περαιτέρω σκέψεις στην αγορά.

Η έρευνα 'Ηγεσία & Υποκίνηση κατέληξε οτι στην αγορα υπάρχει μεγάλη αναγκη για:
  • Ανάπτυξη του κλάδου με άμεσες ξένες επενδύσεις
  • Εξωστρέφεια και εξαγωγή τεχνογνωσίας
  • Αλλαγή λειτουργίας των επιχειρήσεων
  • Καθοδήγηση των υφιστάμενων
  • Αναπτυξη outsourcing Λύσεων
Παρατηρήθηκε δε πως ο νέος ρόλος του logistician είναι αυτός του 'προπονητή' της ομάδας, που παρακινεί και αναζητά νέα κίνητρα και που πλέον έχει νέο διακριτό ενδοεταιρικό ρόλο.

Let' (not) Benchmark our value chains

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας της Value Chain αναφορικά με την ανάγκη για Benchmarking, συνοψίζονται στα εξής:
  • Δεν απέχουμε πολύ απο τους μέσους όρους των διεθνών benchmark
  • % logistics cost on sales – ίδιο με των διεθνών benchmark
  • Δείκτες εξυπηρέτησης παραγγελιών πελατών – υπολειπόμαστε
  • Χρήση τεχνολογίας πληροφορικής – χρειάζεται επανεκίνηση
  • Η κουλτούρα του «ασύγκριτου» , της ειδικής περίπτωσης εξασθενεί.
  • Για να πιάσουμε τους «καλύτερους» του διεθνή ανταγωνισμού θέλουμε βελτίωση 4-5 μονάδες. Δουλειά δύσκολη που αξίζει όμως τον κόπο.
  • λόγος είναι ότι οι επιχειρήσεις που αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα εφαρμογής στρατηγικής εφοδιαστικής αλυσίδας, επιτυγχάνουν υψηλότερη απόδοση (direct effect στις πωλήσεις και στα κέρδη της εταιρείας) και έχουν πιο ευχαριστημένους πελάτες.
Ανάλογο το ενδιαφέρον και για τα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού προγράμματος GIFT για τις πράσινες πρακτικές στις εμπορευματικές μεταφορές και όσα η ακαδημαϊκή κοινότητα παρουσίασε, αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο των ελληνικών ΑΕΙ αναφορικά με την εφαρμοσμένη έρευνα.

Μηνύματα φορέων

Την διήμερη εκδήλωση στήριζε σύσσωμη η αγορά με δυνατά εταιρικά ονόματα χορηγούς (ΠΑΕΓΑΕ, TMHGR, ΑΙΑ, Impact, GS1, Ortec, Interklark, Superfast Ferries, Athentis, Parametros Μεταφορική, Star Cold, Cargo Group Services, Beyond the Best, Project You, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου).

Παράλληλα, οι επίσημοι φορείς που χαιρέτισαν το συνέδριο κατά την έναρξή του, έστειλαν σημαντικά μηνύματα. Ο πρόεδρος Δ.Σ. της EEL κ. Σωτήρης Τριχάς, έκανε λόγο για τις θεσμικές προσπάθειες αναμόρφωσης του κλάδου με τη συμμετοχή της ΕEL, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στο «γόνιμο διάλογο που έχει ξεκινήσει για να διαδραματίζει το Θριάσιο κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη των Logistics».

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του ILME, κ. Κων.νος Χανιώτης, αναφέρθηκε στην μείωση 30% του τζίρου που έχει υποστεί ο κλάδος, επισημαίνοντας πως η ανάπτυξη που αναμένεται θα είναι μεγαλύτερη. Επεσήμανε πως «Χωρίς τους logistician δεν θα μπορούσε να υπάρχει κανένα προϊόν σε ράφι καταστήματος», ενώ επεσήμανε πως το ILME προσπαθεί να φέρει στην Ελλάδα την επαγγελματική πιστοποίηση του Logistician, βάσει των ευρωπαϊκών προτύπων του ELA.

Το συνέδριο χαιρέτησε και ο πρόεδρος της ΠΕΕΔ, κ.Γιώργος Μπαμπαλής, επισημαίνοντας και τη στήριξη των Διαμεταφορέων στη θεσμική αναβάθμιση του κλάδου, ενώ σημαντικότατο ήταν το μήνυμα του διευθύνοντος συμβούλου της ΠΑΕΓΑΕ, Πλατινένιου Χορηγού της εκδήλωσης, κ. Νίκου Χαιρέτα που επισήμανε την ανάγκη για συνέργιες στον κλάδο και για ανάπτυξη ΄πράσινων' πρακτικών logistics. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της και η Επιτετραμένη του υπ. Ανάπτυξης & Μεταφορών της Αιγύπτου κ. Hidaya Selim, μεταφέροντας το χαιρετισμό της και την αιγυπτιακή εμπειρία περί καινοτομίας στις μεταφορές.



epixeiro.gr