Με γοργούς ρυθμούς εξελίσσονται πλέον τα έργα στους 4+1 μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Με τα έργα στα Τέμπη να είναι μπροστά από όλα τα υπόλοιπα, γίνεται μεγάλη προσπάθεια απέναντι στον χρόνο που κάθε μέρα γίνεται και πιο πιεστικός. Ας δούμε αναλυτικά:
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Εδώ τα έργα έχουν καταλάβει το 50% του άξονα Κόρινθος-Πάτρα κάνοντας την μετακίνηση των οδηγών ένα επικίνδυνο στοίχημα. Μεγάλο βάρος έχει δοθεί στα μεγάλα τεχνικά έργα. Τα τμήματα που κατασκευάζονται κάθε εβδομάδα είναι και πιο προχωρημένα, ενώ η "περίοδος κόλαση" με εργοτάξια σε όλο το μήκος του δρόμου είναι μπροστά μας. Η πεποίθηση πως θα ολοκληρωθούν έγκαιρα τα έργα είναι συνολική στην εταιρεία κατασκευής.
ΑΙΓΑΙΟΥ
Εδώ τα χαμόγελα είναι περισσότερα. Τα μεγάλα έργα του άξονα συμπυκνώνονται κατά 95% στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα. Εδώ κατασκευάζονται οι 3 σήραγγες που θα παρακάμπτουν Τέμπη και Πλαταμώνα με την δεύτερη να στέφεται η μεγαλύτερη σήραγγα σε Ελλάδα και Βαλκάνια. Η διάνοιξη της 3ης σήραγγας στον Πλαταμώνα ολοκληρώθηκε από το ένα ρεύμα ενώ ολοκληρώνεται μέσα στον Ιούλιο και το ρεύμα προς Αθήνα. Μεγάλος στόχος είναι η ολοκλήρωση τον Αύγουστο του 2015, μόλις 15 μήνες από σήμερα.
Ε65-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
Ο "κολοβός" αυτοκινητόδρομος ξεκίνησε να κατασκευάζεται με 4 εργοτάξια. Οι ρυθμοί είναι καλοί και υπάρχει η πίστη πως στα τέλη του 2015 θα έχουμε έτοιμο το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Ευτύχημα είναι πως δεν υπάρχουν μεγάλα τεχνικά έργα (σήραγγες ιδίως) και η ελπίδα είναι πως δεν θα έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις από αρχαιολογικά ευρήματα. Καλά νέα όμως αναμένονται για την τύχη του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, ίσως και μέσα στο καλοκαίρι.
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Το νότιο τμήμα από το Αντίριο μέχρι την Αμφιλοχία έχει "πάρει φωτιά". Τα έργα σε αυτο το τμήμα είναι πολύ πιο προχωρημένα και μαζί με το έτοιμο τμήμα της παράκαμψης Αγρινίου, ίσως παραδοθεί νωρίτερα από το βόρειο (Αμφιλοχία-Ιωάννινα) που επίσης κατασκευάζεται αλλά με πιο ήρεμους ρυθμούς. Αυτό το διάστημα ολοκληρώνονται οι μελέτες για την σήραγγα στην Παλιοβούνα (ή Κλόκοβα) και τα τρυπάνια είναι έτοιμη να πιάσουν δουλειά.
ΜΟΡΕΑΣ
Εδώ αναμένεται η απόφαση για την έγκριση του νέας σύμβασης για την χρηματοδοτική υποστήριξη από το Δημόσιο καθώς οι τράπεζες από πέρυσι το καλοκαίρι είπαν στοπ. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com μέσα στο καλοκαίρι τα έργα θα αρχίσουν και πάλι σε ότι έχει απομείνει, δηλαδή την ολοκλήρωση του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη και τον Περιμετρικό Καλαμάτας. Το ποσοστό προόδου είναι στο 95% και η ολοκλήρωση αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2014.
ypodomes.com