Λόγω της οικονομικής κρίσης που ξεκίνησε το 2010 πολλές εταιρείες έχουν περιορίσει τις παραδοσιακές ενέργειες marketing, οδηγώντας σε περιορισμό ή ελαχιστοποίηση της εταιρικής επικοινωνίας με υπάρχοντες ή δυνητικούς πελάτες. Μέσα σε αυτό το κλίμα άρχισε να κερδίζει έδαφος το Internet Marketing το οποίο όπως θα δούμε είναι μετρήσιμο και πιο αξιόπιστο σε σχέση με το παραδοσιακό Marketing.
Το παραδοσιακό marketing απαιτούσε την παρουσία μιας εταιρείας στην έντυπη διαφήμιση (εφημερίδες, κλαδικά περιοδικά, έντυπα, φυλλάδια), τη συμμετοχή σε κλαδικές εκθέσεις με την ενοικίαση χώρου, κατασκευή περιπτέρου), το direct mail, τα ραδιοφωνικά σποτάκια και τις ακριβές τηλεοπτικές διαφημίσεις. Για όσους εχουν εμπειρία από κλαδικές εκθέσεις, θα γνωρίζουν ότι μια απλή συμμετοχή σε κλαδική έκθεση (με περίπτερο 90 τ.μ., κόστος ενοικίασης χώρου, εκτύπωση εντύπων κ.λπ.) κόστιζε μεταξύ 8.000-20.000 ευρώ. Αν μιλήσουμε για την έντυπη διαφήμιση και τις καταχωρήσεις π.χ. σε περιοδικά διακόσμησης το κόστος ξεκινούσε από τα 2.000 ευρώ και μπορεί να έφτανε και τα 3.500 ευρώ (ολοσέλιδη, σαλόνι, οπισθόφυλλο).
Αντίθετα το Internet Marketing με μια σειρά από ενέργειες που έχουν χαμηλότερο κόστος και είναι άμεσα μετρήσιμα, όπως το Google Analytics που μετρά την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας και από που προέρχεται αυτή π.χ. οργανικά αποτελέσματα, Social Media, Email Marketing κ.λπ. έχει σαφώς χαμηλότερα κόστη και είναι μετρήσιμα από τον επιχειρηματία, ώστε να γνωρίζει τι απέφερε η κάθε ενέργεια που σχεδιάστηκε στο Internet Marketing Plan που σχεδιάστηκε.
Οι βασικές μέθοδοι Internet Marketing είναι οι παρακάτω για τις οποίες θα μιλήσουμε αναλυτικότερα σε επόμενα άρθρα μας.
• Seo-Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων (για παρουσία στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google)
• Social Media Marketing (Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube κ.λπ.)
• Google adwords καμπάνιες (διαφήμιση ιστοσελίδων)
• Article Marketing
• Email marketing
Το Internet marketing Plan που θα σχεδιαστεί με βάση την στόχευση της εταρείας, την λεπτομερή ανάλυση του ανταγωνισμού στο διαδίκτυο έχει συγκεκριμένα κόστη και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Στο παρελθόν όταν μια επιχείρηση πραγματοποιούσε μια αποστολή διαφημιστικών εντύπων μέσω ταχυδρομείου (direct mail), δεν υπήρχε αξιόπιστος τρόπος, για να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα της ενέργειας αυτής. Το κόστος ήταν υψηλό και ο χρόνος μεγάλος για τον σχεδιασμό των εντύπων, την εκτύπωση τους, και αποστολή τους μέσω του ταχυδρομείου. Αντίθετα μια email campaign έχει σαφώς χαμηλότερο κόστος, σχεδιάζεται και εκτελείται σε πολύ λίγο χρόνο (σχεδιασμός newsletter φόρμας και αποστολή μέσω πλατφόρμας με κόστος από 25 ευρώ για 2000 email διευθύνσεις) και με τα κατάλληλα εργαλεία μπορεί να δοθεί λεπτομερέστατη αναφορά για την αποτελεσματικότητα αυτής της ενέργειας δηλαδή πόσοι χρήστες άνοιξαν το Newsletter που στείλαμε, πόσοι πήγαν στην εταιρική ιστοσελίδα να διαβάσουν το μήνυμα του email, πόσες διευθύνσεις email είναι άχρηστες, και τέλος πόσοι χρήστες διαγράφηκαν από τη λίστα επικοινωνίας.
Η παρουσία μια επιχείρησης στο διαδίκτυο απαιτεί ρεαλιστικό πλάνο, συγκεκριμένες μεθόδους δράσης και συνεχή έλεγχο της εφαρμογής και απόδοσης του, δίνει όμως μεγαλύτερη δυνατότητα στόχευσης (το κατάλληλο ηλικιακό group, εισόδημα και μορφωτικό επίπεδο), κάτι που εξασφαλίζει χαμηλά κόστη -σε σχέση με το παρελθόν- και μεγαλύτερες πιθανότητες ο δυνητικός πελάτης να γίνει ενεργός πελάτης μας.
esteps.gr