Οι ταχείς ρυθμοί υλοποίησης της επέκτασης στην Καλαμαριά «σώζουν» την τμηματική παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης περί το 2017-2018.
Όσο περνάει ο καιρός, το πράγμα επιβεβαιώνεται. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι μεν έτοιμο να λειτουργήσει το 2017, αλλά μόνο στο ανατολικό τμήμα του και θα περιμένει να ολοκληρωθεί η επέκταση προς Καλαμαριά, το 2018, για να μπορέσει τουλάχιστον να μπει σε κίνηση από «Μίκρα» μέχρι «Πανεπιστήμιο».
Με τις μεγάλες καθυστερήσεις που έχει φέρει η εμπλοκή στο σταθμό «Βενιζέλου», με το θέμα των αρχαιοτήτων, είναι απολύτως αδύνατο να επιτευχθεί το χρονοδιάγραμμα (ήδη αναθεωρημένο) ολοκλήρωσης και λειτουργίας της βασικής γραμμής, δηλαδή από Ν.Σ.Σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο στη Πυλαία.
Η Voria.gr το έχει ήδη γράψει, μεταφέροντας επώνυμες εκτιμήσεις τεχνικών, ότι η βασική γραμμή δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει τέλος 2016-αρχές 2017, επειδή ο σταθμός «Βενιζέλου» είναι πάνω στην κρίσιμη διαδρομή του έργου. Στη «Βενιζέλου» έχει να δουλέψει συνεργείο από το Δεκέμβρη του 2012 και τώρα η υπόθεση του τρόπου προστασίας και ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων, βρίσκεται στο ΣτΕ. Τι σημαίνει αυτό σε χρόνους εκτέλεσης του όλου έργου της βασικής γραμμής; Ότι πιάνουμε το 2020- 2021!!
Όπως λοιπόν λέχθηκε στη Voria.gr από τα πιο υπεύθυνα χείλη, η βασική γραμμή θα πάει σε σταδιακή παράδοση, έτσι ώστε μέσα στο 2017 να είναι έτοιμο το ανατολικό τμήμα της και μέχρι το σταθμό «Πανεπιστήμιο», που είναι χωροθετημένος στη διασταύρωση Εγνατίας με 3ης Σεπτεμβρίου.
Από την άλλη πλευρά, η επέκταση προς Καλαμαριά, εξελίσσεται ομαλά και με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς και ήδη έχει αρχίσει να δουλεύεται ο σταθμός «Μίκρα». Κι αφού στην επέκταση δεν υπάρχουν τα γνωστά προβλήματα της βασικής γραμμής, δηλαδή μεγάλες καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών και απαλλοτριώσεων, οι εργασίες αναμένεται να κυλήσουν κανονικά. Η σύμβαση για την επέκταση υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 και το έργο υπολογιζόταν να ολοκληρωθεί μέσα στο 2018, συνεπώς, αν το....τρέξουν κάπως, ίσως τέλη 2017 με αρχές 2018 η Θεσσαλονίκη να έχει μετρό σε λειτουργία, από Μίκρα μέχρι Πανεπιστήμια.
Βεβαίως, για να μπει σε λειτουργία τμηματικά η βασική γραμμή, θα πρέπει να ρυθμιστούν ζητήματα που αφορούν τη σύμβαση του έργου όπως και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν σε σχέση με τα αιτήματα του εργολάβου, ο οποίος, έχοντας πάρει και το έργο της επέκτασης (ο Άκτωρας έχει αναλάβει και την ΑΕΓΕΚ από τις Τράπεζες) έχει οπωσδήποτε το ισχυρό χαρτί στο χέρι του, αφού η πόλη έχει κουραστεί και αγανακτήσει από την υπόθεση του Μετρό.
της Άννης Καρολίδου
voria.gr