Meet Markets, το ραντεβού νέων επιχειρηματιών

Την 1η Φεβρουαρίου του 2013 ίδρυσε το κατάστημά του με ξύλινους σκελετούς γυαλιών και έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Διαδίκτυο. Ο 25χρονος ιδιοκτήτης του Χριστόφορος Αμαριάδης ζει στο Κιλκίς, αλλά «τις μισές μέρες του μήνα βρίσκομαι σε άλλες πόλεις δειγματίζοντας τα γυαλιά», λέει στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Οι πελάτες μπορούν να βρουν προϊόντα οικονομικότερα σε σχέση με την τιμή που θα «επέβαλλαν» τα πάγια έξοδα ενός συμβατικού καταστήματος.

Στο διπλανό σταντ, «εκπροσωπείται» μια επιχείρηση που ξεκίνησε το 1958 με κατάστημα στον Κορυδαλλό. Ο 28χρονος Τζόε Πετρόπουλος, εγγονός του ιδρυτή του καταστήματος, παρουσιάζει τα vintage προϊόντα του, που συλλέγει και συντηρεί ο ίδιος, ενώ μέσω του site του παρουσιάζει την ιστορία τους.

Από το 2008

Τρίτη στη σειρά, η 34χρονη Μαριάντζελα από την Αργεντινή, παρουσιάζει τα προϊόντα από φελλό της επιχείρησης που έστησε με τον Eλληνα σύζυγό της, επίσης 34 ετών, Κωνσταντίνο Γαλάνη.

Τους συναντήσαμε στο τελευταίο Meet Market, στις αρχές Ιουλίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, το οποίο πλέον δείχνει ότι έχει εδραιωθεί καθώς συμπλήρωσε τις 50 διοργανώσεις από το 2008.

Ο λόγος της επιτυχίας του είναι ότι εκφράζει το μέλλον της νεανικής επιχειρηματικότητας και δημιουργίας. Νέοι άνθρωποι που συνήθως έχουν μόνο διαδικτυακό κατάστημα παρουσιάζουν τα προϊόντα τους, έρχονται σε επαφή με το κοινό και την ίδια στιγμή αντιμετωπίζουν «σταντ με σταντ» τους ανταγωνιστές τους. Και σίγουρα οι πελάτες μπορούν να βρουν προϊόντα οικονομικότερα σε σχέση με την τιμή που θα «επέβαλλαν» τα πάγια έξοδα ενός συμβατικού καταστήματος.

«Το Meet Market είναι μια νομαδική αγορά από τοπικά προϊόντα, φρέσκες ιδέες, φιλικό κοινό και συμμετέχοντες. Eνα οπτικοακουστικό παζλ από χειροποίητα ρούχα ανεξάρτητων σχεδιαστών, αξεσουάρ, αντικείμενα τέχνης, βιολογικά προϊόντα υγιεινής, είδη σπιτιού, νόστιμες λιχουδιές, συλλεκτικά vintage και retro προϊόντα, βινύλια, διαδραστικά παιχνίδια, δώρα.

Σημαντικά στοιχεία

»Η δημιουργικότητα και η πρωτοτυπία είναι σημαντικά στοιχεία για το Meet Market», λέει στην «Κ» η διευθύντρια-συντονίστριά του, Aλισον Δαμιανού.

Και φυσικά είναι μια γιορτή, αφού σε κάθε Meet Market υπάρχει συνεχής μουσική από DJ, καθώς και πολλά παιχνίδια για τους μικρούς επισκέπτες του.

«Παλαιότερα είχα μείνει στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ και εκεί δημιούργησα τη δική μου εταιρεία με κοσμήματα. Δεν είχα δικό μου μαγαζί, συμμετείχα σε markets. Οταν ήλθα στην Αθήνα, αναζήτησα κάτι παρόμοιο, που όμως δεν βρήκα. Τότε σκέφτηκα να οργανώσω κάτι τέτοιο. Μόνο που το αθηναϊκό market δεν είναι μονοθεματικό -όπως συμβαίνει συνήθως στο εξωτερικό- ενώ θελήσαμε να το κάνουμε και έναν χώρο συνάντησης δημιουργών-επιχειρηματιών, εξ ου και η αγγλική λέξη meet (συνάντηση)», προσθέτει η κ. Δαμιανού.

Το κόστος συμμετοχής για τον επιχειρηματία κυμαίνεται από 70 έως 120 ευρώ ανάλογα με τον χώρο όπου διοργανώνεται το Meet Market, το οποίο επιλέγει να ταξιδεύει σε hot στέκια της πόλης (όχι μόνο στην Τεχνόπολη, αλλά και σε μπαρ του κέντρου, πολυχώρους πολιτισμού, σε χώρους της ΑΣΚΤ). Πριν από κάθε Meet Market γίνεται μια συγκέντρωση όπου όλοι οι συμμετέχοντες μπορούν να δουν τον χώρο στον οποίο θα στήσουν, να πάρουν αφίσες και flyers.

«Το Meet Market ενώνει πολλούς δημιουργούς, με διαφορετικές, φρέσκες ιδέες. Και αυτή η φρεσκάδα περνάει στο κοινό», λέει η Μαριάντζελα Γαλάνη. Και ο Χριστόφορος Αμαριάδης από την πλευρά του προσθέτει: «Για ένα ξεκίνημα, αυτά τα Meet Markets ήταν το καλύτερο που θα μπορούσε να μου συμβεί».
kathimerini.gr