Κινέζοι, Ρώσοι και Ευρωπαίοι διεκδικούν ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στο ραντάρ μεγάλων ξένων εταιρειών έχουν μπει οι αποκρατικοποιήσεις των ελληνικών σιδηροδρόμων και του ΟΛΘ, καθώς η ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά και προοπτικά της Θεσσαλονίκης ως ευρωπαϊκής πύλης για τις εισαγωγές από την Ασία προσδίδει έντονη γεωπολιτική σημασία.

Ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες και θέση φαίνεται να παίρνουν τόσο οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι όσο και κινεζικοί όμιλοι. Πριν από λίγες μέρες, ο πρόεδρος της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιαφού, στα εγκαίνια του τρίτου προβλήτα στον Πειραιά του κινεζικού κολοσσού, εκδήλωσε ανοιχτά το ενδιαφέρον του για τους σιδηροδρόμους. Οσο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενδιαφέρον έχει διατυπώσει η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ Hutchinson.

Από την πλευρά τους, οι Ρώσοι φέρεται να βολιδοσκοπούν ταυτόχρονα ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ενδεικτικό είναι πως ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ζήτησε, σύμφωνα με δημοσιεύματα, τη στήριξη του προέδρου Πούτιν ώστε να επικρατήσει στον διαγωνισμό των δύο εταιρειών. Στόχος, να συνδυαστούν λιμενικές και σιδηροδρομικές υποδομές στην Ελλάδα με άλλα έργα υποδομών που έχουν ήδη δρομολογηθεί στη Σερβία με ρωσική χρηματοδότηση.

Αναφορικά με τις ευρωπαϊκές εταιρείες που «κοιτούν» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι η γαλλική SNCF, η ιταλική Trenitalia και η γερμανική Deutsche Bahn.