Συγκοινωνίες: Aλλάζουν όλα στα νότια προάστια

Σημαντικές στον συγκοινωνιακό χάρτη της Νότιας Αθήνας από το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας καθώς σε δέκα μόνο μέρες, και μετά από πολυετή αναμονή, θα δοθούν στην διάθεση του επιβατικού κοινού οι τέσσερις νέοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό.

Το επιβατικό κοινό των Νοτίων προαστίων θα μπορεί χρησιμοποιώντας τους νέους σταθμούς σε Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Άλιμο και Ελληνικό προκειμένου να φτάνει απευθείας ως την Ανθούπολη, στο Περιστέρι, ενώ μετεπιβιβαζόμενος στις γραμμές 1 και 3 θα μπορεί κάποιος να φτάνει σε όλες τις περιοχές του Λεκανοπεδίου που εξυπηρετούνται από μέσα σταθερής τροχιάς.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς οι τέσσερις νέοι σταθμοί θα εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 80.000 επιβάτες.

Η εμπλοκή με την Siemens έφερε μεγάλη καθυστέρηση

Οι συγκεκριμένοι σταθμοί είναι ιδιαίτερα «ταλαιπωρημένοι» καθώς η ολοκλήρωσή τους καθυστέρησε για μακρύ χρονικό διάστημα εξαιτίας των έργων που είχε αναλάβει η εταιρεία Siemens και τα οποία «κόλλησαν» λόγω της εμπλοκής του γερμανικού κολοσσού σε υποθέσεις χρηματισμών στη χώρα μας. Το έργο δεν ήταν δυνατό να προχωρήσει χωρίς την συμβολή της Siemens καθώς υπήρχε ασυμβατότητα μεταξύ των συστημάτων που είχαν χρησιμοποιηθεί και αυτών που κατασκευάζουν άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Τελικώς μετά τον συμβιβασμό που επετεύχθη την προηγούμενη χρονιά μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της γερμανικής εταιρείας κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση των έργων καθώς ένα μικρό ποσοστό εργασιών υπολείπονταν προκειμένου οι σταθμοί να αποδοθούν σε χρήση.

Η επέκταση του μετρό προς το Ελληνικό δεν είναι η μόνη που θα έχουν οι επιβάτες στην διάθεσή τους καθώς ως τις αρχές του φθινοπώρου θα παραδοθεί σε χρήση και ο σταθμός της επέκτασης προς το Χαϊδάρι, τμήμα της γραμμής 3.
Τροφοδοτικός ο ρόλος των οδικών μέσων μεταφοράς

Η είσοδος νέων σταθμών του μετρό στο σύστημα μεταφορών θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές μεταβολές στη λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες που εξυπηρετούν τα νότια προάστια. Οι αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ κινούνται στην λογική ότι τα οδικά μέσα συγκοινωνίας αναπροσαρμόζουν την λειτουργία τους με βάση τις επεκτάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς. Στο πλαίσιο αυτό λεωφορεία και τρόλεϊ αναλαμβάνουν τροφοδοτικό ρόλο για τα μέσα σταθερής τροχιάς, καλύπτοντας μικρότερες αποστάσεις καθώς σταδιακά περιορίζονται οι γραμμές που διασχίζουν όλη την πρωτεύουσα, όπως κατά κόρον συνηθίζονταν παλιότερα.
Οι αλλαγές

Το σχέδιο προβλέπει ότι οι γραμμές που είχαν ως αφετηρία το σταθμό του Αγίου Δημητρίου ή το σταθμό της Δάφνης μεταφέρονται στο σταθμό του Ελληνικού, ενώ άλλες γραμμές συνενώνονται ή καταργούνται.

Συγκεκριμένα, αναστέλλεται η λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών 202 Στ. Δάφνη – Στ. Συγγρού – ΦΙΞ, 210 Τερψιθέα –Ελληνικό – Στ. Αγ. Δημήτριος, 216 Αγ. Μαρίνα – Στ. Αγ. Δημήτριος. Επίσης, η λεωφορειακή γραμμή Ε22 Ακαδημία–Σαρωνίδα (EXPRESS) μετονομάζεται σε Ε22 Στ. Ελληνικό – Σαρωνίδα (EXPRESS). Η λεωφορειακή γραμμή Χ97 Στ. Δάφνης – Αερολιμένας Αθηνών (EXPRESS) μετονομάζεται σε Χ97 Στ. Ελληνικό - Αερολιμένας Αθηνών (EXPRESS). Η αφετηρία της γραμμής θα βρίσκεται πλησίον του νέου τερματικού σταθμού της γραμμής 2 του Μετρό.

Η λεωφορειακή γραμμή 171 Στ. Αγ. Δημήτριος – Βάρκιζα (μέσω Λ. Βουλιαγμένης) μετονομάζεται σε 171 Στ. Ελληνικό – Βάρκιζα με νέα αφετηρία στο σταθμό του Ελληνικού.

Η λεωφορειακή γραμμή 101 Πειραιάς – Άλιμος – Ελληνικό μετατρέπεται σε κυκλική και μετονομάζεται σε 101 Ελληνικό – Άλιμος.
Οι λεωφορειακές γραμμές 155 και 216 συνενώνονται σε μία με ονομασία 155 Ελληνικό – Στ. Άλιμος – Αγ. Μαρίνα.

Η λεωφορειακή γραμμή 247 Ελληνικό – Στ. Αγ. Δημήτριος (μέσω Λ. Αλίμου) μετονομάζεται σε 142 Στ. Αργυρούπολη – Καλαμάκι.
Τέλος, τόσο η λεωφορειακή γραμμή 141 Καλαμάκι – Στ. Δάφνης, όσο και η κυκλική λεωφορειακή γραμμή 109 Καλαμάκι – Στ. Αγ. Δημήτριος, αλλάζουν διαδρομές.



euro2day.gr