Νέα συνεργασία για τον συνεδριακό τουρισμό στη Βόρεια Ελλάδα

Βάζοντας σε πράξη το «η ισχύς εν τη ενώσει», η Triaena Tours & Congress A.E., η Air Maritime Α.Ε. και η Alpha Marketing, ξεκινούν συνεργασία στο συνεδριακό τουρισμό, φιλοδοξώντας να προσελκύσουν στη Θεσσαλονίκη και τη βόρειο Ελλάδα συνεδριακές διοργανώσεις και μεγάλα events.

Σε μία αγορά που εν πολλοίς λειτουργεί άναρχα, οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις, ενώνουν τις δυνάμεις τους και την εξειδίκευση που έχουν στη διοργάνωση συνεδρίων, τον επαγγελματικό τουρισμό, το μάρκετινγκ και την επικοινωνία, για να μπούνε ακόμη δυναμικότερα στον συνεδριακό τουρισμό.

«Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού στη βόρειο Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη Λάρισα, το Βόλο, την Αλεξανδρούπολη όπως και τα Ιωάννινα. Καλύπτουμε όλο το φάσμα των υπηρεσιών από τη διεκδίκηση μέχρι και την υλοποίηση συνεδρίων, σε πανεπιστημιουπόλεις και σε αστικά κέντρα με δυναμικές επιχειρηματικές κοινότητες, που διαθέτουν συνεδριακή υποδομή», τόνισε ο Τάσος Γούσιος, γενικός διευθυντής της Alpha Marketing.

H συνεργασία των τριών ξεκινάει σε έναν χώρο, όπου δρούνε παράνομα άπειροι διοργανωτές, από ιδιώτες, ομάδες ατόμων μέχρι και… φορείς.

«Η Θεσσαλονίκη μπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά, στη διοργάνωση συνεδρίων, τόσο απέναντι στην Αθήνα, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, άλλωστε φιλοξενεί μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις. Η Θεσσαλονίκη, με περίπου 130 μεγάλα συνέδρια το χρόνο (άνω των 200 ατόμων), είναι συνεδριούπολη, αν και δεν έχει ακόμη brand name σαν προορισμός διοργάνωσης συνεδρίων στο εξωτερικό», τόνισε η δ/νουσα σύμβουλος της Air Maritime, Νέλλη Κουλουρή.

Ο χώρος των συνεδρίων και του συνεδριακού τουρισμού, δίνει μεγάλους τζίρους, αφού η κατά κεφαλή δαπάνη είναι έως και 4πλάσια σε σύγκριση με εκείνη στο γενικό τουρισμό. Αυτός προφανώς είναι ο λόγος, που όποιος μπορεί, σπεύδει να επωφεληθεί, ασχέτως του εάν έχει ή δεν έχει τη νόμιμη άδεια ( αδειοδοτημένος τουριστικός οργανισμός).

«Ο νόμος που ισχύει είναι παρωχημένος, αλλά και για αυτή την ελάχιστη προϋπόθεση που υπάρχει, δηλαδή την άδεια τουριστικού γραφείου, δεν γίνεται ο όποιος έλεγχος», πρόσθεσε η κ. Κουλουρή για να πει ότι η «τριάδα» έχει ήδη δύο αναλάβει τη διοργάνωση δύο ιατρικών ημερίδων και περιμένει την άδεια από τον ΕΟΦ, ενώ εκτιμάται ότι ο στόχος των 5-7 συνεδρίων για την επόμενη χρονιά, είναι εφικτός.

Αυτό που από πλευράς κράτους και φορέων θα ήθελαν οι «τρεις» είναι να υπάρχει στήριξη στις διεκδικήσεις διεθνών διοργανώσεων από τους Δήμους, τις Περιφέρειες, τους φορείς των παραγωγικών τάξεων, ενώ υπάρχει ανάγκη να επαναλειτουργήσει το Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών, που θεωρητικώς εντάχθηκε στον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής αλλά στην ουσία καταργήθηκε.

«Ήδη συζητάμε συνεργασίες για διοργανώσεις με Επιμελητήρια, που αρχίζουν να βλέπουν πως στο μέλλον θα πρέπει οι πρωτοβουλίες τους να αφήνουν θετικό οικονομικό αποτέλεσμα, κέρδη. Και οι δήμοι θα πρέπει να κινητοποιηθούν για να στηρίξουν την προσπάθεια, να προβάλλουν τις πόλεις σαν προορισμούς. Φαίνεται απίστευτο, αλλά η ιστοσελίδα του Δήμου Λάρισας είναι μόνο στα ελληνικά. Στην ΙΜΕΧ 2013, στη Φραγκφούρτη, η Θεσσαλονίκη δεν είχε παρουσία», υπογράμμισε ο κ. Γούσιος.

Η νέα ομάδα των συνεδριακών διοργανώσεων, που έχει στηθεί και δουλεύει από τα καινούργια γραφεία της Air Maritime ( Μητροπόλεως 43), επίμονα υποστηρίζει ότι όσοι ασχολούνται με τον συνεδριακό τουρισμό θα πρέπει να είναι πιστοποιημένες επιχειρήσεις, όπως είπε ο διευθυντής της Air Maritime Γιώργος Κωνσταντινίδης, ενώ η κ. Κουλουρή πρόσθεσε πως ο επικεφαλής της Triaena, Ντίνος Αστράς, πρόεδρος και του Συνδέσμου Διοργανωτών Συνεδρίων (HAPCO) , σχεδιάζει το φθινόπωρο μία παρουσίαση στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να δημιουργηθεί κάποια κινητικότητα για την οργάνωση του κλάδου σε πρότυπα σύγχρονης λειτουργίας.



της Άννης Καρολίδου
voria.gr