EΡΓΟΣΕ: Ποιες συμβάσεις – μαμούθ υπογράφονται και ποιοι είναι οι κερδισμένοι

Φτερά στον κατασκευαστικό κλάδο δίνουν οι εργολαβίες της ΕΡΓΟΣΕ και του μετρό, για τις οποίες μέσα στο καλοκαίρι προγραμματίζεται η υπογραφή συμβάσεων συνολικού ύψους άνω του 1,5 δις. ευρώ. Παρά τις γκρίνιες και τη μιζέρια που έφερε το “πάγωμα” των αυτοκινητοδρόμων, οι ισχυρές κατασκευαστικές εταιρείες βγαίνουν εξαιρετικά ωφελημένες από την μεγάλη πίτα των νέων υποδομών, που συγκροτούν ένα ισχυρό πόλο ανάπτυξης σε μια περίοδο φτώχειας από πλευράς δημοσίων έργων.

Κέρδη μετρά ο Άκτωρας, ο οποίος συμμετέχει σε τέσσερις νέες συμβάσεις, ενώ το μορατόριουμ στους διαγωνισμούς που κατέβασε σε πολύ χαμηλά επίπεδα τις εκπτώσεις, οδήγησε στην σύμπραξη των εργοληπτών στο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος-Σήραγγα Παναγοπούλας (Άκτωρ-J&P Άβαξ, Ιντρακάτ) συνολικής αξίας 315 εκ. ευρώ και στην ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο πολύπαθο έργο «Τιθορέα-Δομοκός» (Άκτωρ-Τέρνα-J&P Άβαξ) ύψους 415 εκ. ευρώ με το οποίο η διαδρομή προς τη Θεσσαλονίκη θα γίνεται στο εξής σε 3 ώρες και 15 λεπτά.

Όπως ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, κ. Σταύρος Καλογιάννης, τις επόμενες μέρες υπογράφονται οι συμβάσεις για το έργο της Πελοποννήσου (Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος- Σήραγγα Παναγοπούλας), με το οποίο ο σιδηρόδρομος θα φτάσει λίγα χιλιόμετρα πριν την Πάτρα. Ακολουθεί η Β` φάση ανάπτυξης του Θριάσιου Πεδίου και του σιδηροδρομικό σταθμού Ζεφυρίου προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, με την οποία ξεκινούν οι εργασίες επιδομής των υπολοίπων σιδηροδρομικών γραμμών εντός του συγκροτήματος του Θριασίου, που δεν είχαν υλοποιηθεί με την Α’ Φάση, έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού και κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων. Υπογραφή της σύμβασης αναμένεται εντός των ημερών και για τις επεκτάσεις του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, προϋπολογισμού 315 εκ. ευρώ μετά την ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο τις προηγούμενες μέρες καθώς επίσης και την χρηματοδότησή του από το επιχειρησιακό πρόγραμμα για το Περιβάλλον (ΕΠΕΡΡΑ).

Το θετικό μομέντουμ των έργων του σιδηροδρόμου θα συνεχιστεί με τις συμπληρωματικές εργολαβίες «Κιάτο-Διακοπτό» (εκκρεμεί επίσης η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτο-Ψαθόπυργος) και «Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες» που βρίσκονται σε φάση εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης με στόχο να μπορέσουν να δημοπρατηθούν πριν τα τέλη του έτους.

Τέλος η ΕΡΓΟΣΕ προχωρεί στην ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρναί – Τιθορέα, προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ, η οποία ταλανίζεται από δολιοφθορές και κλοπές καλωδίων. Ανάδοχος είναι η Τέρνα Ενεργειακή, που ήταν και η μόνη εταιρεία η οποία κατέθεσε προσφορά στον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το περσινό καλοκαίρι.



Της Μαριάννας Τζάννε
newmoney.gr