Σε επανεκκίνηση τίθεται η υλοποίηση του συνολικού σχεδιασμού για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά την ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σταύρου Καλογιάννη ότι μέχρι τέλους της εβδομάδας θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά.
Μετά από παρέμβαση του βουλευτή ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης, Γιώργου Ορφανού στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Καλογιάννης ανακοίνωσε πως η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειας γραμμής, συνολικού μήκους 4,78 χλμ. και την δημιουργία πέντε νέων σταθμών (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα). «Το συγκεκριμένο έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 5 χρόνια και θα εξυπηρετεί περισσότερους από 65.000 επιβάτες ημερησίως», δήλωσε ο κ. Καλογιάννης.
«Η Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει τον ρόλο της και ο ρόλος της αποκτάται καλύτερα αν την ενισχύσουμε με τις υποδομές που είναι απαραίτητες για να προχωρήσει και η Θεσσαλονίκη», τόνισε ο κ. Ορφανός και επισήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των εργασιών ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής του έργου. «Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης περίμεναν το 2011 και στη συνέχεια το 2012, να τελειώσει αυτός ο βασικός κλάδος των 9,6 χλμ. Τώρα μιλάμε για το 2016, 2017», δήλωσε και υπογράμμισε την δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι επαγγελματίες, λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρούνται στην περαίωση των εργασιών.
Εξάλλου, κατόπιν ερώτησης του κ. Ορφανού για την επέκταση του Μετρό προς την Σταυρούπολη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό», Χρήστος Τσίτουρας ανακοίνωσε πως εντός του Ιουλίου θα γίνει η δημοπράτηση της οριστικής μελέτης του έργου. «Είναι μια μελέτη που εκτείνεται μέχρι την Ευκαρπία και πρέπει να γίνει συντονισμένα συνολικά για να μπορέσουμε να έχουμε και το σωστό αποτέλεσμα», σημείωσε ο κ. Τσίτουρας.
Επίσης ο κ. Ορφανός αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να προχωρήσουν οι μελέτες επέκτασης του Μετρό δυτικά προς Αμπελόκηπους, Εύοσμο και Κορδελιό και ανατολικά προς Τούμπα και Χαριλάου, όπως και στην αναγκαιότητα να σχεδιαστεί το τμήμα από Μίκρα μέχρι Αεροδρόμιο.
thestival.gr