Πολυτεχνείο ΑΠΘ: Γκάζι για νέα πρωτιά!

Με το πόδι στο πεντάλ ετοιμάζονται να κατακτήσουν άλλη μία ευρωπαϊκή πίστα. Ο λόγος για τους 39 φοιτητές και τους δύο καθηγητές, υπευθύνους της ομάδας «Aristotle Racing Team, ΑRT12» του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ, που κατασκεύασαν το νέο αγωνιστικό μονοθέσιο αυτοκίνητο.

Η ομάδα θα συμμετάσχει στις 3-7 Ιουλίου στους διεθνείς αγώνες Formula Student, στην πίστα του Silverstone της Μ. Βρετανίας. Πρόκειται για διεθνή διαγωνισμό, στον οποίο συμμετέχουν 120 πανεπιστήμια από όλες τις χώρες», επισημαίνει στη «Μ» ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Λεωνίδας Ντζιαχρήστος.

ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΣΗΜΕΙΟ

Όπως διευκρινίζει, «πρόκειται για ένα ανανεωμένο αυτοκίνητο. Φέτος το δυνατό μας σημείο είναι ο κινητήρας και η χρήση των συνθετικών υλικών, η μείωση του βάρους μέσω της χρήσης συνθετικών υλικών, δηλαδή χρήση ανθρακονημάτων, που σημαίνει μείωση του βάρους του αυτοκινήτου και καλύτερη δυναμική συμπεριφορά. Αυτή η μείωση του βάρους είναι πάρα πολύ κεντρικό ζήτημα στην κατασκευή του αυτοκινήτου. Φέτος το όχημα έχει μειωθεί κατά 20 κιλά σε σχέση με το περσινό αυτοκίνητο χάρη στη χρήση των συγκεκριμένων υλικών. Έχουμε έναν πολύ δυνατό κινητήρα. Έχουμε κάνει καινούργιες βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής του, υπερβαίνουμε τους 80 ίππους, ενώ πέρυσι ήμασταν στους 70. Έχουμε επίσης καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων με αλλαγές που γίνονται χωρίς συμπλέκτη από το τιμόνι, όπως στη Formula 1 δηλαδή. Έχουμε μία καινούργια ομάδα, καινούργιους οδηγούς. Έχει ανανεωθεί το έμψυχο δυναμικό της ομάδας εκτός από τις τεχνολογικές βελτιώσεις που έχουμε κάνει στο αυτοκίνητο».

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Αναφερόμενος στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν, ο αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Νικόλαος Μιχαηλίδης ανέφερε: «Οι καιροί είναι δύσκολοι και το κόστος του φετινού αυτοκινήτου, αν βάλουμε όλα τα υλικά που μας έχουν χορηγηθεί, την εργασία και τις χορηγίες που έχουμε λάβει, είναι της τάξης των 100.000 ευρώ. Όμως οι μεγάλες ομάδες της Γερμανίας, της Αυστρίας ή της Αγγλίας έχουν μεγαλύτερο μπάτζετ. Ωστόσο πολλές φορές αυτό δεν ανταποκρίνεται σε επιδόσεις και διακρίσεις. Η κατασκευή του αγωνιστικού αυτοκινήτου διήρκησε γύρω στους τέσσερις-πέντε μήνες, αλλά η ανανέωσή του άρχισε μετά το Σεπτέμβριο του 2012 και ολοκληρώθηκε γύρω στο Μάιο. Οι δυσκολίες αφορούν κυρίως την αναζήτηση χορηγών και ανθρώπων οι οποίοι πιστεύουν στο εγχείρημα. Πιο εύκολα βρίσκεις επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να διαθέσουν έμψυχο δυναμικό ή να κάνουν κάποιες υπηρεσίες, αλλά πολύ δύσκολα βρίσκεις εταιρείες οι οποίες θα ενισχύσουν οικονομικά».

ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Η φετινή ομάδα αποτελείται από 39 φοιτητές. Επικεφαλής είναι ο πεμπτοετής φοιτητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος-Δαργίνης. Όπως λέει στη «Μ», «συμμετείχα στις προηγούμενες δύο ομάδες και το 2011 και το 2012. Φέτος ήταν λίγο δύσκολη χρονιά, γιατί είχαμε και μεγάλη ανανέωση της ομάδας. Από τα 40 μέλη μόνον τα έξι ήταν από την προηγούμενη ομάδα. Προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε και τα υπόλοιπα μέλη στην ομάδα και να καταλάβουν πώς δουλεύει όλο αυτό το εγχείρημα. Τα παιδιά δούλεψαν αρκετά και γενικότερα είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύω ότι μπορούμε να έχουμε μία πολύ καλή θέση και φέτος».



Της Μαριάνας Ε. Παπαδάκη
makthes.gr