Πριν από μερικές μέρες ένας αναγνώστης της ιστοσελίδας μας πρότεινε να κάνουμε ένα άρθρο για τους Νομούς της Ελλάδας που δεν έχουν ούτε ένα χιλιόμετρο σιδηρόδρομου, σε αντιστοιχία με άρθρο που είχαμε κάνει για τους αυτοκινητόδρομους.
Σήμερα λοιπόν σας παρουσιάζουμε αυτούς τους Νομούς που ομολογουμένως είναι αρκετοι. Σε αυτή τη λίστα δεν περιλαμβάνονται Νομοί που έχουν γραμμή σιδηρόδρομου που όμως είναι εκτός λειτουργίας και θα παρουσιαστούν σε ξεχωριστή λίστα.
Οι Νομοί της Ελλάδας που δεν διαθέτουν ούτε ένα μέτρο σιδηρόδρομου είναι οι παρακάτω:
Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Άρτας, Ιωαννίνων, Γρεβενών, Καστοριάς, Πέλλας,Χαλκιδικής, Εύβοιας(ξυστά φτάνει το τρένο στην Χαλκίδα), Φωκίδας, Ευρυτανίας, Λακωνίας, Λασιθίου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων
Οι Νομοί της Ελλάδας που διαθέτουν σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά είναι εκτός λειτουργίας είναι οι: Ηλείας, Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Αργολίδας, Αιτωλοακαρνανίας, Κοζάνης, Ημαθίας,
Σε ιδιότυπο καθεστώς είναι ο Νομός Αχαϊας καθώς εξυπηρετείται μόνο από τον τοπικό Προαστιακό Σιδηρόδρομο αλλά και από το τουριστικό τρένο Διακοπτό-Καλάβρυτα χωρίς να συνδέεται με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Στο τμήμα Κιάτο(που ανήκει στον Νομό Κορινθίας) -Ψαθόπυργος εκτελούνται έργα εκσυγχρονισμού της γραμμής και δεν εκτελούνται σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Οι Νομοί της Ελλάδας που διαθέτουν σιδηροδρομικό δίκτυο και δρομολόγια είναι οι:
Κορινθίας (μέχρι το Κιάτο), Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Ημαθίας, Πέλλας, Φλώρινας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Σερρών, Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου
Να θυμίσουμε πως έργα εκσυγχρονισμού του δικτύου εκτελούνται στους Νομούς Φθιώτιδας, Κορινθίας, Αχαϊας και μέχρι το 2017 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί.
ypodomes.com