Τα εγκαίνια του νέου Διεθνούς Σταθμού Επιβατών Εξωτερικού του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά έγιναν το μεσημέρι της Δευτέρας από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη. Ο σταθμός κατασκευάστηκε στη θέση «Παλατάκι» για την εξυπηρέτηση των επιβατών των νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων (άνω των 350 μ.), τα οποία ελλιμενίζονται στους χώρους της Ακτής Θεμιστοκλέους και φέρει την επωνυμία «Θεμιστοκλής».
Στην ομιλία του ο Κ. Μουσουρούλης σημείωσε ότι: «Το έργο αυτό επιβεβαιώνει τη διαχρονική και ακατάλυτη σχέση της πόλης του Πειραιά με την ανάπτυξη της χώρας, μέσα από τη ναυτιλία, το εμπόριο και τη μεταφορά ταξιδιωτών. Μια σχέση που θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την ανάδειξη του Λιμένα του Πειραιά όχι μόνο ως του κυριότερου διαμετακομιστικού κέντρου της ανατολικής Μεσογείου, αλλά ως ενός διεθνούς κόμβου εκκίνησης κρουαζιέρας. Πρόκειται άλλωστε, για τους πρωταρχικούς στόχους της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη των λιμένων μας που παρουσιάσαμε πριν από λίγους μήνες».
Αναφερόμενος στον τομέα της κρουαζιέρας τόνισε πως: «Το όφελος είναι μεγάλο και είναι αναγκαίο για να επιστρέψουμε ταχύτερα στην ανάπτυξη. Θα μπορούσα να πω ότι είναι και μεσοπρόθεσμα εξασφαλισμένο. Γιατί, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, η κρουαζιέρα είναι ένας κλάδος που αναπτύσσεται ταχύτατα, όπως βλέπουμε στα δεδομένα της ζήτησης. Γι' αυτό και οξύνεται όλο και περισσότερο ο διεθνής ανταγωνισμός, όπως διαπιστώνουμε από τα δεδομένα της προσφοράς. Στο σκέλος της προσφοράς, η χώρα μας σαφώς υπερτερεί σε φυσική ομορφιά και πολιτιστικό πλούτο, τόσο σε ποικιλία, όσο και σε αξία».
Επίσης, χαρακτήρισε την κρουαζιέρα ως ορχήστρα λέγοντας ότι το παραμικρό «φάλτσο» θα διώξει τον πελάτη. Επεσήμανε ακόμη πως «ο τουρίστας κρουαζιέρας δεν είναι εμπορευματοκιβώτιο. Και η πίτα είναι πραγματικά μεγάλη, όπως και οι προτιμήσεις είναι πολλές. Εχει δηλαδή "για όλους". Ειδικά φέτος αναμένουμε θεαματικά βελτιωμένα έσοδα, σε πραγματικές τιμές, αφού η αγορά ήδη κινείται αυξητικά. Μέχρι τώρα έχουμε 22% αύξηση στους επιβάτες εκκίνησης και 25% στους επιβάτες διέλευσης. Ομως δεν θα πρέπει να επαναπαυόμαστε. Η αύξηση της παγκόσμιας πίτας δεν έχει σχέση με τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε για να αυξήσουμε το μερίδιό μας. Και ο νέος σταθμός που εγκαινιάζουμε σήμερα είναι μια από αυτές τις ενέργειες. Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις και τα δύο διαφορετικά σημεία εισόδου και εξόδου εξυπηρετούν άνετα και γρήγορα μέχρι και 25.000 επιβάτες την ημέρα».
Στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης μεταξύ άλλων τόνισε ότι:«Μέχρι το 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα για την Πολιτιστική Ακτή Πειραιά, μετατρέποντας το λιμάνι σε κύρια Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού της χώρας, καθώς και όλα τα έργα λιμενικών και χερσαίων υποδομών, για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των επιβατών τους».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ: «Το έργο έγινε με ίδια κεφάλαια της ΟΛΠ ΑΕ, έχει έκταση στεγασμένων χώρων 5.600 τ.μ. και άμεσου περιβάλλοντος χώρου 9.000 τ.μ., δαπάνης 4,2 εκατ. ευρώ. Μαζί με τον Α' Σταθμό Επιβατών Κρουαζιερόπλοιων "Μιαούλης" η ΟΛΠ ΑΕ θα μπορεί να εξυπηρετεί ταυτόχρονα 25.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί ο Γ' Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας "Αγιος Νικόλαος" έκτασης 3.500 τ.μ., παράλληλα με το λιμάνι κρουαζιέρας της Ακτής Μιαούλη».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ακόμη ότι «το 2013 θα είναι μια ακόμη καλή χρονιά για την κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια, αφού ήδη στο α' τετράμηνο του έτους η αύξηση επιβατών στο λιμάνι του Πειραιά ανέρχεται σε 25%».
Σε κοινή ανακοίνωση τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, η Ενωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, η Ενωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ και η Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ καλούν την κυβέρνηση «να εγκαταλείψει τις αντιφατικές και αόριστες πολιτικές για μεταφορά της Κρουαζιέρας, όταν ο ΟΛΠ είναι ο διαχρονικός και εξειδικευμένος πάροχος αυτής της υπηρεσίας, να πάψει να αντιμετωπίζει το Δημόσιο σαν τα ασημικά της οικογένειας που τα έχει βγάλει προς πώληση και να αφήσει τα διαχρονικά κερδοφόρα και υπό δημόσια διαχείριση Λιμάνια να συνεχίσουν να αναπτύσσονται, ώστε να συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, να επιτελούν τον κοινωνικό τους ρόλο και να ενισχύουν την απασχόληση, με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις».
tovima.gr