Τα μεγάλα projects της ΔΕΠΑ στο 2ο Ενεργειακό Συμπόσιο

Στα μεγάλα έργα στα οποία συμμετέχει η ΔΕΠΑ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο διευθυντής Παρακολούθησης Διεθνών Έργων της επιχείρησης, Δ.Μανώλης, μιλώντας στο δεύτερο Ενεργειακό Συμπόσιο, στη Λευκωσία.

Αυτά είναι αφενός, ο IGB, η δυναμικότητα του οποίου φθάνει τα 5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ετησίως και λειτουργεί με διπλή ροή, αποτελώντας ένα έργο- πρότυπο για την υλοποίηση της ευρωπαϊκής στρατηγικής, με δεδομένο ότι προσφέρει πολλαπλά οφέλη. Και αυτό, δεν αποτελεί άποψη μόνον της Ελλάδας, είπε, προσθέτοντας ότι το έργο έχει χαρακτηριστεί ως «εθνικής σημασίας, δημόσιας ωφέλειας και γενικού δημοσίου συμφέροντος», από τις κυβερνήσεις τόσο της Ελλάδας όσο και της Βουλγαρίας. Ο διασυνδετήριος αγωγός θα μπορούσε να τροφοδοτεί εγκαίρως της αγορές της ΕΕ και ειδικότερα της ΝΑ Ευρώπης, ήδη από το 2015, με αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz 1 και, ενδεχομένως, με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η ΔΕΠΑ επίσης σχεδιάζει την υλοποίηση μιας νέας πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στη Βόρειο Ελλάδα, στο σημείο διασταύρωσης δύο σημαντικών διασυνοριακών έργων όπως ο Διασυνδετήριος αγωγός Τουρκία- Ελλάδα- Ιταλία (ITGI) και ο IGB, ετήσιας δυναμικότητας έως 5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, όπως υπογράμμισε το στέλεχος της ΔΕΠΑ.

Προκειμένου να αξιοποιήσει τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου, η ΔΕΠΑ, σε συνεννόηση με τις εταιρείες και τους φορείς που ασχολούνται με την έρευνα των κοιτασμάτων φυσικού αερίου, μελέτησε τη δυνατότητα μεταφοράς, μέσω υποθαλάσσιου αγωγού, από το κοίτασμα του Leviathan και του κυπριακού οικοπέδου 12 στην Ελλάδα, με απώτερο σκοπό το αέριο αυτό να κατευθυνθεί προς την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα όσα επισήμανε ο κ. Μανώλης, το σχέδιο που προέκυψε- με την επωνυμία East Med- απαρτίζεται από έναν αγωγό δυναμικότητας 8 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ετησίως, που ξεκινά από το κοίτασμα, οδεύει προς Κύπρο, στη συνέχεια, υποθαλάσσια στην Κρήτη, καταλήγοντας με υποθαλάσσιο αγωγό στην ηπειρωτική Ελλάδα. Ο αγωγός προβλέπεται να έχει συνολικό μήκος περίπου 1.150 χλμ.

Το έργο «έχει κριθεί απολύτως εφικτό από τεχνικής άποψης» δήλωσε ο κ. Μανώλης και διευκρίνισε ότι ακόμα και η απαιτητική προσαιγιάλωση του αγωγού στην Κρήτη έχει διερευνηθεί λεπτομερώς, ώστε να μηδενιστούν οι όποιες τεχνικές προκλήσεις.
energypress.gr