ΕΡΓΟΣΕ:«Έξοδο» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Γρήγορη, αξιόπιστη και φθηνότερη λύση μετακίνησης για τα εμπορεύματα που κατευθύνονται προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αλλά και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας θα μπορέσει να αποτελέσει στο μέλλον το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. 

Η απουσία σιδηροδρομικής αλλά και οδικής σύνδεσης του λιμανιού με τα υπόλοιπα δίκτυα έχει ως αποτέλεσμα σήμερα ο λιμένας της ακριτικής πόλης να είναι «τυφλός» και να μην μπορεί να αναπτυχθεί ανάλογα με την θέση αλλά και τις προοπτικές του. 

Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι προχωρά στη δημοπράτηση της πολυαναμενόμενης σύνδεσης του νέου προβλήτα του λιμένα Αλεξανδρούπολης με την κύρια γραμμή. Το έργο θα έχει προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα ενός έτους από την υπογραφή της σύμβασης. 

Αφορά έναν τετραπλό διάδρομο μήκους 325 μέτρων και μια μονή σιδηροδρομική γραμμή 400 μέτρων. Μικρό σε μέγεθος αλλά αποτελεί μεγάλη αναπτυξιακή παρέμβαση για τη Θράκη και για τη χώρα ολόκληρη. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, με το έργο αυτό αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ισχυροποιείται η θέση της χώρας ως είσοδος των εμπορευματικών μεταφορών προς την Ευρώπη. 

Έτοιμο στα μέσα του 2014 

Η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης, που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα είναι έτοιμη στα μέσα του 2014, θα επιτρέψει την πλήρη εκμετάλλευση της πλεονεκτικής και ανταγωνιστικής γεωγραφικής θέσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, το οποίο θα καταστεί πλήρως λειτουργικό για την εξυπηρέτηση των εμπορικών δραστηριοτήτων του ευρύτερου ελλαδικού χώρου αλλά και των γειτονικών χωρών.

Το εξωφρενικό στοιχείο είναι ότι η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηρόδρομο δεν έχει πραγματοποιηθεί εως σήμερα παρότι υπολείπονται μόλις 325 μέτρα μεταξύ του υφιστάμενου δικτύου του ΟΣΕ και του λιμανιού. 

Με την υλοποίηση της γραμμής το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με την Βουλγαρία και τους λιμένες σε Βάρνα και Μπουρκγάς, προσφέροντας έναν εναλλακτικό δρόμο μετακίνησης των εμπορευμάτων έναντι των στενών του Βοσπόρου, που αποτελούν μια λύση ακριβή αλλά και κορεσμένη. Ο χρόνος διακίνησης των εμπορευμάτων θα μειωθεί σε μόλις 6 ώρες έναντι περίπου 2,5 ημερών που χρειάζονται σήμερα. 


Λείπει και η οδική σύνδεση 

Παράλληλα στόχος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι η διασύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, ωστόσο το συγκεκριμένο έργο παραπέμπεται για την επόμενη προγραμματική περίοδο. 

Η υλοποίηση των έργων αυτών ασφαλώς θα αναδείξει την αξία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης το οποίο βρίσκεται μεταξύ των 10 περιφερειακών λιμανιών που περιλαμβάνονται στη λίστα αποκρατικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ.

Πρόκειται για το μοναδικό μεγάλο λιμάνι της Θράκης το οποίο αποτελεί μία από τις πύλες της Βόρειας Ελλάδας, μαζί με τους λιμένες της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, για την κίνηση εμπορευμάτων από και προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, με σημαντική εξαγωγική κίνηση. 

Είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε διαθέσιμη χερσαία έκταση λιμένες της χώρας, ενώ πρόκειται να επεκταθεί περισσότερο με την αξιοποίηση των προϊόντων των εκσκαφών για την εκβάθυνση λιμενολεκάνης και διαύλου.

της Μάρως Τσαντήλα
euro2day.gr