ΕΛΒΟ: Κοντά στην υπογραφή συμβάσεων 100 εκατ. για το εξωτερικό

Μέσα στο 2013, η ΕΛΒΟ περιμένει τη θετική ολοκλήρωση προχωρημένων διαπραγματεύσεων και την υπογραφή συμβάσεων ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ, για την παραγωγή στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων για αγορές του εξωτερικού. Αν πάρει αυτές τις συμβάσεις, η εταιρεία, θα έχει κάνει το καθοριστικό βήμα για την επιστροφή σε κερδοφορία. 

Η βιομηχανία, που έχει και αυτή πάρει το δρόμο της ιδιωτικοποίησης (για δεύτερη φορά στα χρονικά της ), δεν έχει μείνει με δεμένα τα χέρια, να περιμένει τους πιθανούς επενδυτές, αν, όποτε και για ποιο ποσοστό θα έρθουν. Μέσα στην τελευταία διετία, καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια για τη μείωση των δαπανών, το δραστικό περιορισμό των υποχρεώσεων και, την έξοδο στις αγορές του εξωτερικού.

«Με δεδομένη την κατάσταση στην ελληνική αγορά, η εταιρεία αποφάσισε να απευθυνθεί στη διεθνή αγορά. Άλλοτε από κοινού με ξένους οίκους και άλλοτε αυτόνομα, έχουμε κάνει ανοίγματα σε χώρες της Βόρειας Αφρικής, του Κόλπου, της Μέσης Ανατολής. Οι κινήσεις αυτές βρήκαν θετική ανταπόκριση, καθώς η ΕΛΒΟ προϊοντικά και τεχνικά, έχει ανταγωνιστικές προτάσεις τόσο για στρατιωτικά, όσο και πολιτικά οχήματα. Η εταιρεία, με την έγκριση της αμερικανικής ΑΜ General, έχει αναπτύξει 11 διαφοροποιημένες εκδόσεις του Hummer, έχει μεγάλη εμπειρία στα άρματα μάχης Leopard, στα στρατιωτικά οχήματα», τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της βιομηχανίας Δημήτρης Παπακώστας, για να προσθέσει:

«Πάμε στο εξωτερικό με ολοκληρωμένη πρόταση, με προτάσεις για νέα οχήματα, αλλά και για ανακατασκευές και συντηρήσεις. Οι συνθήκες στη παγκόσμια αγορά, είναι ασταθείς, δύσκολες, όμως με τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Βεβαίως είμαστε σε ετοιμότητα για τα νέα προγράμματα που κάποια στιγμή θα βγούνε και στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα, προγράμματα ανακατασκευών και ανταλλακτικών από το υπουργείο Άμυνας, για τα οχήματα των ενόπλων δυνάμεων, ενώ περιμένουμε και προκηρύξεις διαγωνισμών για πολιτικά οχήματα, απορριμματοφόρα, λεωφορεία, πυροσβεστικά οχήματα».

Σήμερα η ΕΛΒΟ, μπορεί να διεκδικεί νέες συμβάσεις και αυτό που κυρίως θέλει, είναι νέα έργα, έχοντας προηγουμένως επιτύχει σημαντική πρόοδο στον τομέα της οικονομικής διαχείρισης και εξυγίανσης. Πιο συγκεκριμένα:

Το καλοκαίρι του 2010, όταν δηλαδή αναλάμβανε η παρούσα διοίκηση, οι υποχρεώσεις της εταιρείας έφταναν τα 110 εκατ. ευρώ. Σήμερα έχουν μειωθεί στα 50 εκατ. από τα οποία τα 31 εκατ. αφορούν τραπεζικό δανεισμό και, εξ' αυτών, τα 11 εκατ., μεσοπρόθεσμο ομολογιακό.

Τότε η εταιρεία έχανε διαγωνισμούς επειδή δεν μπορούσε να πάρει ενημερότητες. Τώρα έχει ρυθμίσει τις υποχρεώσεις της προς δημόσιο και ταμεία, ενώ έχει ομαλή συνεργασία με τις πιστώτριες Τράπεζες, κάτι που της εξασφαλίζει ρευστότητα, έστω και με τα στενά δεδομένα της εποχής.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, τους 377 που έχουν μείνει στην εταιρεία μετά από επανειλημμένες μειώσεις προσωπικού και αποχωρήσεις, αυτοί πληρώνονται τακτικά, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος έχουν καταβληθεί και τα οφειλόμενα στα άτομα που αποχώρησαν από την ΕΛΒΟ.

Αυτή την περίοδο, με ανεκτέλεστο έργο 34 εκατ. ευρώ, δουλεύει full steam για να ολοκληρώσει το πρόγραμμα για την Κύπρο που έχει στο μεγαλύτερο μέρος εκτελεστεί ( 38 εκατ. ευρώ για 309 φορτηγά), όπως και προγράμματα ύψους περίπου 16 εκατ. ευρώ για ανακατασκευές οχημάτων και ανταλλακτικά των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων. 

«Στόχος μας σε αυτή τη φάση είναι, οι ανεκτέλεστες συμβάσεις να πλησιάζουν στα 50 εκατ. ευρώ. Βγήκαμε στο εξωτερικό, πήγαμε πέρυσι στη SOFEX της Ιορδανίας, φέτος πήγαμε στην IDEX στο Άμπου Ντάμπι, για πρώτη φορά μετά το 1990. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί, η ΕΛΒΟ θα πάει όπου μπορεί να φτάσει», υπογράμμισε ο κ. Παπακώστας.

της Άννης Καρολίδου
voria.gr