ΤUI: Κυρίαρχος στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά

Ο τουριστικός κολοσσός της TUI έχει αυτή την στιγμή στην «ομπρέλα» του 73 ξενοδοχεία με ένα σύνολο 17.132 δωματίων ανά την Ελλάδα και κατατάσσεται, όπως είναι εύλογο, στην πρώτη θέση στη λίστα με τις ξένες κι εγχώριες ξενοδοχειακές αλυσίδες που πρωταγωνιστούν στην ελληνική ξενοδοχία.

Στη δεύτερη θέση, από πλευράς δωματίων βρίσκεται ένα εθνικό brand που δεν είναι άλλο από την Grecotel, με ένα σύνολο 5.802 δωματίων σε 32 ξενοδοχεία και τρίτος ακολουθεί ο όμιλος Μήτση- Μitsis Hotels με ένα σύνολο 5.442 δωματίων σε λιγότερα όμως ξενοδοχεία- ήτοι 17 στον αριθμό. Η Thomas Cook, ο δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης για τον οποίο τα σενάρια, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δίνουν και παίρνουν τον τελευταίο καιρό λόγω των απωλειών που υπέστη ο όμιλος ως προς τις φετινές οικονομικές του επιδόσεις, ακολουθεί στην τέταρτη θέση, αφού ναι μεν έχει κάτω από την «ομπρέλα» του 32 ξενοδοχεία, ωστόσο, από πλευράς αριθμού δωματίων το νούμερο φθάνει τα 4.627.

Τα στοιχεία προέρχονται από την έρευνα της γνωστής εταιρείας συμβούλων gbr consulting, σε μία προσπάθεια να «ακτινογραφήσει» την εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά, καταγράφοντας και τη διείσδυση των αλυσίδων στη χώρα μας, η οποία κυμαίνεται σε χαμηλά ποσοστά, μόλις στο 8% επί του συνόλου των ανά την Ελλάδα ξενοδοχειακών μονάδων (ή αλλιώς 27% επί του συνόλου των δωματίων). Το γεγονός του υψηλού ποσοστού των ...ανεξάρτητων μονάδων οφείλεται στο μικρό μέγεθος και τον οικογενειακό χαρακτήρα των ελληνικών ξενοδοχείων, ενώ, από την άλλη πλευρά και με δεδομένες τις επενδύσεις των τελευταίων ετών, έχει ανέβει σημαντικά η διείσδυση στην κατηγορία των 5 αστέρων, όπου πλέον το αντίστοιχο ποσοστό διείσδυσης ανεβαίνει στο 59% επί των μονάδων και 70% επί του συνόλου των δωματίων.

«Είναι ιδιαίτερης σημασίας να αναφερθεί ότι η αγορά αλλάζει συνεχώς, υπάρχουν brands που κάνουν τώρα την είσοδό τους στην αγορά, brands που φεύγουν και ανεξάρτητα ξενοδοχεία που εντάσσονται στην ομπρέλα κάποιας αλυσίδας, ενώ αρκετά είναι και τα ξενοδοχεία που αλλάζουν κατηγορία λόγω ανακαινίσεων- αναβαθμίσεων. Γι' αυτό το λόγο η έρευνα περιέχει τις εξελίξεις έως τις αρχές Οκτωβρίου», επισημαίνουν οι αναλυτές της gbr consulting.

Ο «χάρτης» της αγοράς

Με βάση λοιπόν τα στοιχεία της γνωστής εταιρείας συμβούλων, 30 διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, νούμερο που αντιστοιχεί σε 259 ξενοδοχεία και 44.198 δωμάτια. Αυτά τα ξενοδοχεία έχουν, κατά μέσο όρο, ένα μέσο μέγεθος 171 δωματίων.


Επιπλέον, στις 47 ανέρχονται οι εγχώριες αλυσίδες, με 246 ξενοδοχεία και 44.592 δωμάτια, ενώ πάνω από 60 είναι οι τοπικές αλυσίδες (αυτές που εκφράζουν δηλαδή κάποιο τοπικό brand με πολλαπλή παρουσία σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας) με 266 ξενοδοχεία και 31.665 δωμάτια. Οπως επισημαίνεται στην έρευνα, από πλευράς αριθμού ξενοδοχείων, ο μεγαλύτερος αριθμός, άνω των 450 ανήκει και/ή σε ένα consortium, καλύπτοντας ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς marketing υπό ενιαίο προωθητικό σχήμα, ωστόσο με το δεδομένο ότι πρόκειται κυρίως για μικρού μεγέθους καταλύματα εκπροσωπούν κάτι παραπάνω από 16.000 δωμάτια.

Tui, Τhomas Cook, Marriott, Der Touristik, Sani/Ikos απαρτίζουν την πεντάδα των διεθνών αλυσίδων με τη μεγαλύτερη παρουσία στη χώρα μας και ακολουθούν oι Labranda Ηotels & Resorts, Louis Group και Wyndham. O όμιλος Sani/Ikos είναι η μόνη διεθνής αλυσίδα ελληνικής προέλευσης μεταξύ των 5 κορυφαίων, ενώ εντυπωσιακή είναι η πορεία της Wyndham, η οποία αριθμεί 8 μονάδες με 1.596 δωμάτια και άνοιξε το πρώτο της ξενοδοχείο στη χώρα μας, στην πλατεία Καραϊσκάκη στο κέντρο της Αθήνας, πρίν από μόλις δύο χρόνια, το Δεκέμβριο του 2016.


Οσον αφορά τα οκτώ μεγαλύτερα εθνικά brands, μετά τους ομίλους Grecotel και Μήτση, ακολουθούν οι Aldemar Hotels & Spa με 7 ξενοδοχεία 2.643 δωματίων, Βlue Lagoon Group, G- Hotels, Helios Hotels & Resorts, Ζeus Hotels και Kipriotis Hotels με 5 μονάδες δυναμικότητας 1.483 δωματίων. Για τον όμιλο Κυπριώτη, οι τελευταίες εξελίξεις κάνουν λόγο για απόρριψη από το Μονομελές Πρωτοδικείο της Κω της αίτησης των πιστωτριών τραπεζών να τεθεί υπό ειδική διαχείριση.


Ως προς τις αλυσίδες με τοπικό χαρακτήρα οι οκτώ παίκτες με τη μεγαλύτερη παρουσία, είναι οι H Hotels Collection με έξι μονάδες των 1.972 δωματίων, Koullias Hotels με επίσης 6 ξενοδοχεία 1.534 δωματίων και ακολουθούν Esperia Hotel Group, Lindos Hotels, Xenos Group Hotels, Hersonissos Group Hotels, Aquila Hotels & Resorts και Harmony Resorts.

Ως προς τα ξενοδοχεία που έχουν ενταχθεί και/ή σε ένα consortium και συνεργάζονται για σκοπούς marketing υπό ενιαίο προωθητικό σχήμα, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της GBR Consulting, την οκτάδα απαρτίζουν οι Tablet Hotels, Mr & Mrs Smith, Leading Hotels of the World, Great Small Hotels, Chic Retreat, Small Luxury Hotels of the World, Rethymnnotels, Tresor Hotels & Resorts.

Της Στεφανίας Σούκη
newmoney.gr