Metro: Τρία χρόνια μετά το deal με τη Βερόπουλος

Ήταν στην εκπνοή του 2015, όταν η αλυσίδα Μetro, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, υπέγραφε προσύμφωνο για την απόκτηση του ελληνικού βραχίονα της αλυσίδας Βερόπουλος.

Τρία χρόνια μετά από την υπογραφή εκείνου του προσυμφώνου και 2,5 χρόνια από την ημέρα που οι οικογένεια Παντελιάδη απέκτησε το δίκτυο της Βερόπουλος, ο επικεφαλής της πρώτης κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό, εμφανίσθηκε ικανοποιημένος από αυτό το deal και σίγουρος για την επόμενη ημέρα του ομίλου του.

Κατέστησε σαφές πως σήμερα η ομάδα του δεν κοιτάει για κάποια άλλη εξαγορά, άφησε ωστόσο ανοικτό ένα τέτοιο ενδεχόμενο από το 2019 εάν υπάρξει ευκαιρία, διευκρινίζοντας πως ο βασικός στόχος του ομίλου είναι η οργανική ανάπτυξη. Όπως είπε "δεν είναι αυτοσκοπός οι εξαγορές για εμάς. Δεν είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο σχεδιάζουμε την επέκτασή μας".

Αναφερόμενος στην απόκτηση του δικτύου της Βερόπουλος είπε πως απαιτήθηκαν 150 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των καταστημάτων, ενώ ανέφερε πως ο όμιλος θα συνεχίσει να επενδύει 40 με 50 εκατ. ευρώ ετησίως τα επόμενα χρόνια για την ανακαίνιση και τη διεύρυνση του δικτύου του.

Κληθείς να σχολιάσει την κάθοδο της "Μασούτης" στην Αττική, ο κ. Παντελιάδης, τη χαρακτήρισε φυσική και αυτονόητη, ενώ εκτίμησε πως είναι το πρώτο βήμα και θα ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις από τη "Μασούτης", σημειώνοντας πως η πρωτεύουσα είναι "μεγάλη".

Προβληματισμένος εμφανίσθηκε για την πορεία της κατανάλωσης τη φετινή χρονιά, ενώ είπε πως δεν βλέπει αλλαγή του κλίματος ούτε το 2019. Για την πορεία της δικής του αλυσίδας, ανέφερε πως ο τζίρος της συνεχίζει να αυξάνεται, ενώ εκτίμησε πως αυτός θα αγγίξει το 1,23 δισ. ευρώ το 2018, από 1,17 δισ. ευρώ που ήταν το 2017 και 1,14 δισ. ευρώ που ήταν το 2016. Δηλαδή μέσα στην τελευταία τριετία, κατά τη διάρκεια της οποίας ο όμιλος Metro πήρε ως "προίκα" και το δίκτυο της Βερόπουλος, ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 170 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά τις επόμενες κινήσεις, σημείωσε πως προωθείται το rebranding 1.000 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενώ περισσότερα από 100 νέα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα λανσαριστούν έως το τέλος του έτους. Σήμερα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) αντιπροσωπεύουν το 15% του συνολικού τζίρου του ομίλου. Εντός του 2019 εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το πρώτο Cash & Carry του ομίλου στην Κύπρο και ένα ακόμη στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Ζάκυνθο. Παράλληλα, η εταιρεία δοκιμάζει τη λειτουργία νέου τύπου μικρών καταστημάτων "self service", 300 τ.μ., σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. κάνει το πρώτο βήμα στην ψηφιακή εποχή με το ηλεκτρονικό κατάστημα eshop.mymarket.gr και ετοιμάζεται να επεκτείνει τις αποθήκες της κατά 40.000 τ.μ.

Η ελληνική εφευρετικότητα και τα …φάρμακα

Σχολιάζοντας τη διάθεση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (σ.σ. ΓΕΔΙΦΑ) από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως το νομοθετικό πλαίσιο έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε στην πράξη να απαγορεύεται η διάθεσή τους. Όπως είπε, για να πουληθεί ένα φάρμακο μη συνταγογραφούμενο από ένα φυσικό κατάστημα θα πρέπει να εμπεριέχει τη μισή ποσότητα δοσολογίας σε σχέση με αυτό που έχει ένα αντίστοιχο που πωλείται από ένα φαρμακείο και να διαθέτει ειδική συσκευασία και σήμανση. Αυτό από μόνο του, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, αποτελεί αντικίνητρο για τις φαρμακοβιομηχανίες διότι απαιτούνται νέες επενδύσεις, νέες γραμμές παραγωγής και "κόντρα" με τον κλάδο των φαρμακοποιών.

capital.gr