ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

e-suppliers: Συνδέοντας επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού με προμηθευτές

Ο Δημήτρης Σερελέας, συνιδρυτής του e-suppliers, μιλάει στο επιχειρώ για το marketplace που συνδέει επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού με προμηθευτές και παραγωγούς, με αφορμή και τη φιλοξενία της ομάδας στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μιλήστε μας για το e-suppliers και την ομάδα που το έχει αναπτύξει. Πως προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας μιας τέτοιας πλατφόρμας;

Από το 2013, μαζί με τον Γιώργο Μαλαματλή και τον Γιάννη Καρδιασμένο, έχουμε ιδρύσει την Web Flow. ένα web agency όπου έτυχε να αναλάβουμε project για αρκετές επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού. Ανάμεσα σε αυτές είναι επιχειρήσεις όπως το Βαρούλκο, ο όμιλος Καστελόριζο, τα Max Perry και πολλές άλλες.

Έχοντας σχεδόν καθημερινή τριβή με τους πελάτες μας, παρατηρήσαμε ότι παρόλο που οι μέθοδοι για την λήψη παραγγελιών σε επίπεδο b2c έχουν αναπτυχθεί και ψηφιοποιηθεί σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό, δεν συμβαίνει το ίδιο και για την διαδικασία αποστολής και λήψης παραγγελιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού και τους προμηθευτές τους. Χαρακτηριστικά, όταν αρχίσαμε να κάνουμε έρευνα για τις μεθόδους που χρησιμοποιούν, ακούσαμε άλλους να μας λένε ότι στέλνουν e-mail, άλλους ότι παίρνουν τηλέφωνο ή αφήνουν μήνυμα σε τηλεφωνητή, άλλους ότι στέλνουν μηνύματα μέσω sms, whatsapp ή viber, ενώ μερικοί μας είπαν ακόμα και για φαξ.

Το ακόμα πιο εντυπωσιακό εύρημα στην έρευνα μας ήταν πως ένας προμηθευτής μας είπε ότι πληρώνει άτομο 4 ώρες την ημέρα για να ακούει μηνύματα στον τηλεφωνητή από τους πελάτες του και να καταγράφει παραγγελίες που ήρθαν σε sms ή μέσω whatsApp. Εκείνο ήταν το σημείο που βεβαιωθήκαμε ότι κάτι δεν πάει καλά στην όλη διαδικασία ανάμεσα σε επιχειρήσεις και προμηθευτές και αποφασίσαμε ότι αξίζει να βρούμε ένα τρόπο να την βελτιστοποιήσουμε. Έτσι, αρχίσαμε να σχεδιάζουμε το e-suppliers.

Αυτή τη στιγμή έχουμε βγάλει live το MVP μας, όπου οι προμηθευτές μπορούν να δημοσιεύσουν προσφορές και οι επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού να ζητήσουν customised προσφορές για προϊόντα που έχουν ανάγκη μέσα από reverse auctions.

Ποια είναι τα οφέλη για μια επιχείρηση εστίασης/τουρισμού που θα επιλέξει την πλατφόρμα σας και ποια για προμηθευτές/παραγωγούς; Ποια είναι η στρατηγική σας για να τους «πείσετε» να αλλάξουν/μεταβάλουν τον τρόπο που προμηθεύονται και προμηθεύουν;

Για τις επιχειρήσεις, τα βασικά οφέλη είναι ότι μπορούν να αναζητήσουν και να παραγγείλουν όλες τις ανάγκες της επιχείρησης τους σε μια ενοποιημένη πλατφόρμα, να κάνουν έρευνα για νέα προϊόντα και να βρουν εξαιρετικά deal από προμηθευτές.

Το πιο ενδιαφέρον ωστόσο, κι αυτό που είδαμε ότι είχε την μεγαλύτερη απήχηση, ήταν η δυνατότητα να στήσουν μια αντίστροφη δημοπρασία. Δηλαδή, να εκφράσουν την ζήτηση για ένα προϊόν, αυτή να φτάσει στους προμηθευτές και με τη σειρά τους να στείλουν τις customized προσφορές τους. Επομένως, μέσα στο e-suppliers οι επιχειρήσεις, εκτός από την ελαχιστοποίηση του χρόνου παραγγελίας, μπορούν να μειώσουν εξαιρετικά και το κόστος τους.

Τώρα, σχετικά με τους προμηθευτές, το πιο σημαντικό όφελος είναι η δυνατότητα εύρεσης νέων πελατών, μειώνοντας το κόστος πωλήσεων, η συμμετοχή στις reverse auctions και η δημιουργία ειδικών deals για προϊόντα που θέλουν να πουλήσουν άμεσα.

Η στρατηγική που ακολουθούμε είναι να εκπαιδεύουμε μία-μία τις επιχειρήσεις που μπαίνουν στην πλατφόρμα, ώστε να λαμβάνουν το 100% των δυνατοτήτων της και να κατανοούν τα πραγματικά οφέλη της χρήσης ενός marketplace σαν το e-suppliers.



Πως πετυχαίνετε το monetization της αρχικής ιδέας και σε τι στάδιο βρίσκεστε, όσον αφορά και την αρχική επένδυση; Έχετε αναζητήσει πιθανούς χρηματοδότες;

Αυτή τη στιγμή, έχουμε την τύχη να μπορούμε να στηρίξουμε τα πρώτα βήματα του project με ίδια κεφάλαια και πόρους που προέρχονται από την εταιρία μας, συνδυαστικά με κάποιες συνδρομές πελατών. Βέβαια, είμαστε ρεαλιστές και θεωρούμε δεδομένο ότι οι πόροι που έχουμε τώρα έχουν ένα ταβάνι. Επομένως, αφού φτάσουμε στο επιθυμητό σημείο ανάπτυξης οργανικά, θα προχωρήσουμε στην αναζήτηση εξωτερικής χρηματοδότησης.

Μιλήστε μας για τη συμμετοχή σας στο Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin). Πως προέκυψε αυτή και ποια ήταν τα οφέλη για την startups σας;

Το ACEin μας ανακάλυψε από ένα workshop της Εθνικής Τράπεζας (Match & Develop) στο οποίο κερδίσαμε τη συμμετοχή μας στην τελική φάση του διαγωνισμού Business Seeds. Η υποστήριξη του ACEin είναι πραγματικά εξαιρετική, μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ σε επίπεδο networking, αλλά κυρίως στο να αντιμετωπίσουμε καθημερινές προκλήσεις με ένα πιο ξεκάθαρο βλέμμα.

Με βάση την εμπειρία σας από τη λειτουργία του e-suppliers, ποια είναι αυτή τη στιγμή η κατάσταση στην ελληνική αγορά και προς ποια κατεύθυνση κινείται;

Προσωπικά θεωρώ ότι η εμπειρία μας από το e-suppliers είναι ακόμα πολύ μικρή ακόμα για να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη για την κατεύθυνση της ελληνικής αγοράς. Ωστόσο, η γενικότερη εικόνα που έχουμε από τη συνεργασία μας με επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο της εστίασης και του τουρισμού, είναι πως σιγά-σιγά ακόμα και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις βαδίσουν προς το Digital Transformation για τις λειτουργίες της καθημερινότητας τους και αυτό που εμείς ονομάζουμε eBusiness Optimisation.

Ποιες κατηγορίες προϊόντων βλέπετε να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη ζήτηση; Υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων και επιχειρήσεων που θεωρείτε πως έχουν επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από τη λειτουργία του e-suppliers;

Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν ότι η αγορά σίγουρα ζητά την καλύτερη δυνατή ποιότητα σε μία «δίκαιη» τιμή. Από την άλλη, όλες οι επιχειρήσεις είναι αυτό που λέμε «price sensitive» και τις ιντριγκάρει μια προσφορά ή ένα προϊόν το οποίο έχει χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τώρα, σε σχέση με όγκους και επισκεψιμότητα, σίγουρα προϊόντα που είναι στην ευρύτερη γκάμα των FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) είχαν μεγαλύτερη ζήτηση, καθώς είναι κι αυτά που έχουν ανάγκη σε καθημερινό επίπεδο οι επιχειρήσεις, ενώ αντίθετα ένα φούρνο ή έπιπλα δεν αγοράζουν ή αναζητούν κάθε μέρα.

Ποιος είναι ο ανταγωνισμός που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην κατηγορία των υπηρεσιών που συνδέουν το λιανεμπόριο με το χονδρεμπόριο και ποια η στρατηγική σας επί του θέματος;

Στην Ελλάδα υπάρχουν κάποιοι μεγάλοι έμποροι που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των επιχειρήσεων και κάποια «πιο παραδοσιακά» μικρά marketplaces. Από την πλευρά μας, θεωρούμε ότι κανένα από αυτά δεν έχει το επίπεδο καινοτομίας και υπηρεσιών που προσφέρει το e-suppliers και ειδικά αυτά που θα προσφέρει στην ολοκληρωμένη έκδοση του, η οποία θα βγει αρχές του 2019. Επίσης, είμαστε πολύ κοντά στη σύναψη μιας στρατηγικής συμφωνίας που θα μας δώσει πρόσβαση σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων εστίασης.

Μιλήστε μας για τα επόμενα βήματα της startup σας και τους στόχους που θα θέλατε να έχετε επιτύχει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Βραχυπρόθεσμα, στόχος μας είναι να αυξήσουμε την γκάμα προϊόντων και προμηθευτών και μέχρι τις αρχές του 2019 να βγάλουμε live την ολοκληρωμένη πλατφόρμα μας. Μακροπρόθεσμα, θέλουμε να καλύψουμε ανάγκες που έχουν να κάνουν με τα logistics και το κομμάτι των πληρωμών, με ένα σύστημα το οποίο θα λειτουργεί σαν factoring για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και θα επιτρέπει να κερδίζουμε καλύτερες εκπτώσεις για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το e-suppliers.

Συνέντευξη στον Χρήστο Κοτσακά
πηγή: epixeiro.gr

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]