10 Hotel Design trends για το 2019

Σήμερα οι επισκέπτες του ξενοδοχείου έχουν περισσότερες προσδοκίες από ποτέ. Εκτιμούν εξωτικές υφές και εξατομικευμένες εμπειρίες και έχουν αναπτύξει μια γεύση για τα εξαιρετικά υλικά, ακόμα κι αν επιλέγουν απλά μια διανυκτέρευση. Με περισσότερη εστίαση στην εμπειρία του επισκέπτη από ποτέ, εδώ είναι 10 ενδιαφέρουσες δημιουργικές τάσεις που αναμένουμε να αναδυθούν το 2019 και μετά.

Τάση 1: Ακόμα πιο εξατομικευμένες εμπειρίες

Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία αξέχαστης εμπειρίας για τους πελάτες τους και όχι απλά να προσφέρουν ανέσεις και υπηρεσίες. Θα μάθουν να είναι δημιουργικοί στο να προσαρμόζουν τις εμπειρίες τους στις προτιμήσεις των φιλοξενούμενων, παίρνοντας την έμπνευσή τους από τα boutique ξενοδοχεία. Οι επισκέπτες μπορούν να περιμένουν εξατομικευμένα δωμάτια σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, καθώς και μοναδικά προϊόντα επιμελημένα από το ξενοδοχείο. Η boutique προσέγγιση του σχεδιασμού του ξενοδοχείου συμβάλλει στη δημιουργία πραγματικά γνήσιας και συναρπαστικής εμπειρίας που οι σύγχρονοι επισκέπτες περιμένουν αυτές τις μέρες.

Τάση 2: Σπίτι μου, σπιτάκι μου


Λαμβάνοντας υπαινιγμούς από τα καταλύματα υψηλής ποιότητας Airbnb, τα ξενοδοχεία προσθέτουν καφετιέρες και ακόμη και οικιακές κουζίνες για να εξυπηρετήσουν τους μακροχρόνιους επισκέπτες τους. Οι σταθμοί φόρτισης μπαίνουν σε κάθε δωμάτιο, για να μην αναφέρουμε τη συνδεσιμότητα wifi, η οποία είναι ακόμη καλύτερη από την ευρυζωνική σύνδεση στο σπίτι τους.

Τάση 3: Εκλεκτό στυλ

Οι ημέρες που κάθε δωμάτιο στο ξενοδοχείο φαινόταν ακριβώς το ίδιο έχουν φύγει προ πολλού, αξιοποιώντας τη δημοφιλή ουδέτερη χρωματική τάση της τελευταίας δεκαετίας. Τα ξενοδοχεία διαμορφώνουν τώρα τα δωμάτια τους με πιο φυσικό και φιλόξενο τρόπο συνδυάζοντας εκλεκτά στοιχεία, χρώματα σε αντίθεση και έντονους συνδυασμούς γύρω από τα δωμάτια. Στην πραγματικότητα, τα ξενοδοχεία απολαμβάνουν μια αναγέννηση του χρώματος.

Τάση 4: Τεχνολογία έξυπνων δωματίων

Οι ταξιδιώτες ήδη απολαμβάνουν κρατήσεις και πληρωμές από το κινητό τους τηλέφωνο, αλλά το μέλλον πρόκειται να φέρει κλειδιά μέσω κινητού τηλεφώνου, μηνύματα κειμένου στη ρεσεψιόν αντί για κλήσεις και εξοικονόμηση προτιμήσεων στο δωμάτιο, όπως η θερμοκρασία, ο φωτισμός ή ακόμα και ο τύπος των προϊόντων περιποίησης. Αυτή η τάση στο design του ξενοδοχείου θα απαιτήσει ακόμη μεγαλύτερη απλότητα διακόσμησης δωματίων, η οποία θα είναι πιο έντονη και θα χαρακτηρίζεται από ανακυκλωμένο ξύλο και οργανικά υλικά.

Τάση 5: Εξατομικευμένη ψυχαγωγία

Το 2019, οι επισκέπτες θα βλέπουν τηλεοράσεις που εκπέμπουν το δικό τους εγγεγραμμένο περιεχόμενο από το Netflix, το Amazon Prime, το YouTube και άλλες πλατφόρμες. Αυτό το καινοτόμο design του ξενοδοχείου θα κάνει την εμπειρία του επισκέπτη πιο εξορθολογισμένη και αβίαστη. Ταυτόχρονα, οι επισκέπτες θα απολαύσουν ακόμα την αίσθηση της εξατομικευμένης και φιλικής φιλοξενίας.



Τάση 6: Το εσωτερικό συναντά το υπαίθριο

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες τάσεις σχεδιασμού του ξενοδοχείου για να παρακολουθήσετε είναι η κίνηση που μεταφέρει την υπαίθρια εμπειρία σε λόμπι και διαδρόμους ξενοδοχείων. Το 2019 τα ξενοδοχεία θα βλέπουν περισσότερους εσωτερικούς καταρράκτες, βεράντες κάθε εποχής, τραχιά έπιπλα εξωτερικού χώρου, πανέμορφα φυτά και πανοραμική θέα. Αυτή η τάση στο σχεδιασμό του ξενοδοχείου θα βοηθήσει τους επισκέπτες να απολαύσουν τη φύση ενώ μένουν στο εσωτερικό, δημιουργώντας μια εντελώς μοναδική και αξέχαστη εμπειρία.

Τάση 7: Χώροι πολλαπλών λειτουργιών

Οι χώροι συνάντησης θα γίνουν πιο ευέλικτοι, ικανοποιώντας διάφορους τύπους λειτουργιών, από οικογενειακές συγκεντρώσεις μέχρι μεγάλα συνέδρια, χάρη στην έξυπνη χρήση των ρολών, των θυρών και των πριζών που είναι ενσωματωμένα στα δάπεδα. Τα ξενοδοχεία θα προσφέρουν περισσότερους χώρους συνεργασίας που θα είναι διαθέσιμοι τόσο για όλους.

Τάση 8: Οικολογική ευελιξία

Το 2019, τα ξενοδοχεία θα επικεντρωθούν περισσότερο στη χρήση περιβαλλοντικά βιώσιμων πρακτικών, από τη χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων / ανακυκλώσιμων οικοδομικών υλικών έως την ανακύκλωση των ηλιακών συλλεκτών και των κλινοσκεπασμάτων. Θα δούμε περισσότερες πρωτοβουλίες για τη μέτρηση και τη μείωση των αποτυπωμάτων άνθρακα και μια προσπάθεια να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας. Μιλώντας για το design, αυτή η τάση καλεί τα ξενοδοχεία να ενσωματώσουν περισσότερο το ζωντανό πράσινο και το φυσικό φως στα σχέδιά τους.

Τάση 9: Εξέλιξη του λόμπι

Τα ξενοδοχεία μετατρέπουν την περιοχή του λόμπι σε ένα εκτεταμένο σαλόνι – έναν κοινόχρηστο χώρο με πολλά άνετα καταλύματα, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να βρουν κάποια “ιδιωτική ζωή” χωρίς να αισθάνονται, ωστόσο, μοναξιά. Τα Lobbies θα γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς οι μεγάλες γλάστρες χρησιμοποιούνται για να σπάσουν το χώρο σε πιο οικείες και μικρές περιοχές. Το λόμπι του 2019 γίνεται ένα κεντρικό κλαμπ όπου οι άνθρωποι μπορούν να εξερευνήσουν διάφορες δραστηριότητες. Αυτή η σημαντική τάση του ξενοδοχείου έχει ήδη αναγκάσει τις ξενοδοχειακές αλυσίδες να αναβαθμίσουν πλήρως τα λόμπι τους σε μοναδικά, εξατομικευμένα περιβάλλοντα.

Τάση 10: Ενσωμάτωση της τοποθεσίας

Το 2019, τα ξενοδοχεία θα ενσωματώσουν την εμπειρία του επισκέπτη με τον τοπικό πολιτισμό. Το ξενοδοχείο του μέλλοντος θα αποτελέσει σημείο εστίασης για τους ντόπιους, καθώς οι ξενοδόχοι αγκαλιάζουν το τοπικό λιανικό εμπόριο και αναθέτουν περισσότερες υπηρεσίες σε τοπικές επιχειρήσεις, όπως στεγνό καθάρισμα ή παραδόσεις. Τα ξενοδοχεία γίνονται επίσης πολιτιστικοί κόμβοι όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν μαθήματα άσκησης, μασάζ, συναυλίες, τέχνες και πολλά άλλα μαζί με τους ντόπιους. Αυτή η τάση απαιτεί την προσθήκη τοπικών πινελιών στο design του ξενοδοχείου, καθώς και τη συμμετοχή τοπικών σχεδιαστών και καλλιτεχνών για να δημιουργήσουν μια μοναδική ατμόσφαιρα.

Ο κλάδος της φιλοξενίας θα εξελίσσεται ταχέως το 2019. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να βρουν δημιουργικούς τρόπους για να ανταποκριθούν στις υψηλές προσδοκίες των σύγχρονων ταξιδιωτών, ιδιαίτερα των Millenials που σήμερα αποτελούν την πλειονότητα των συχνών ταξιδιωτών. Η συνέχιση των αλλαγών στις προτιμήσεις των καταναλωτών και η άνοδος της τεχνολογίας θα φέρουν την απαραίτητη καινοτομία στον σχεδιασμό του ξενοδοχείου.

της Βασιλικής Πούλου
hoteldesign.gr