Αυξημένη κερδοφορία για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Με μείωση του όγκου πωλήσεων και αύξηση κερδών έκλεισε το 2017 για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ενώ η εμφάνιση αυξημένου κύκλου εργασιών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), με τον οποίο επιβαρύνεται η μπίρα. Το τρέχον έτος η εταιρεία ενισχύει τις πωλήσεις της μέσω της διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου με νέες γεύσεις μηλίτη και αναμένει ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας της.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η θυγατρική του ομίλου Carlsberg στην Ελλάδα και δεύτερη σε μερίδιο αγοράς ζυθοποιία στην Ελλάδα, τα καθαρά έσοδά της από πωλήσεις διαμορφώθηκαν το 2017 σε 148,4 εκατ. ευρώ έναντι έναντι 146 εκατ. ευρώ το 2016.

Οπως η ίδια η εταιρεία επισημαίνει στην οικονομική έκθεσή της, αυτή η αύξηση του 1% στην αξία πωλήσεων επήλθε κυρίως από την αύξηση του ΕΦΚ. Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο του ΕΦΚ που εισέπραξε η εταιρεία κατά τη χρήση του 2017 –φόρος που αποδίδεται στο κράτος– ήταν 53,59 εκατ. ευρώ έναντι 47,18 εκατ. ευρώ το 2016. Υπενθυμίζεται ότι τους πρώτους πέντε μήνες του 2016 ο ΕΦΚ ήταν χαμηλότερος και αυξήθηκε στη συνέχεια, από την 1η Ιουνίου 2016. Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε στο 1,108 εκατ. εκατόλιτρα έναντι 1,124 εκατ. εκατόλιτρα το 2016.

Τα κέρδη προ φόρων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ενισχύθηκαν το 2017 σε 5,86 εκατ. ευρώ έναντι 1,82 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2,28 εκατ. ευρώ από ζημίες 1,14 εκατ. ευρώ το 2016. Στην οικονομική έκθεσή της η εταιρεία επισημαίνει ότι η επαναλειτουργία των καταστημάτων της πρώην «Μαρινόπουλος» από τον όμιλο Σκλαβενίτη το 2017 βελτίωσε γενικότερα την κατάσταση της αγοράς και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι το 2016 οι οικονομικές καταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας είχαν επηρεαστεί σημαντικά από την πρόβλεψη μεγάλων επισφαλειών ως αποτέλεσμα της υπόθεσης «Μαρινόπουλος». Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν το 2017 οι εξαγωγές της εταιρείες, επιτυγχάνοντας σημαντική ανάπτυξη στον όγκο πωλήσεων και στην κερδοφορία, βάζοντας τις βάσεις για νέες σημαντικές συνεργασίες σε υφιστάμενες αγορές και επεκτείνοντας την παρουσία της εταιρείας και σε νέες αγορές που θα φέρουν πιο θετικά αποτελέσματα για το 2018. Το τρέχον έτος, επίσης, η εταιρεία θα επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο του μηλίτη Somersby με την προσθήκη της γεύσης καρπούζι.

Το ενδιαφέρον των μετόχων για το 2018 επικεντρώνεται, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στα ακόλουθα σημεία: α) στην ενίσχυση της κερδοφορίας της επιχείρησης και της ικανότητας να συνεχίσει τις επενδύσεις, β) οι εργαζόμενοι να ανήκουν σε μια δομημένη εταιρεία με ευκαιρίες ανάπτυξης τόσο εντός της χώρας όσο και στον όμιλο Carlsberg παγκοσμίως, γ) οι πελάτες και οι καταναλωτές να απολαμβάνουν το πλεονέκτημα ενός ισχυρότερου δικτύου προμηθευτών με μεγαλύτερη κάλυψη και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο.

newmoney.gr