Ένα Lab αλλάζει την Αθήνα

του Κώστα Τσαούση

Τέσσερις ομάδες νέων παρουσίασαν τις πιλοτικές εφαρμογές αναβάθμισης της ποιότητας ζωής στην πρωτεύουσα - Τι πρεσβεύει το ψηφιακό εγχείρημα του Δήμου Αθηναίων που δημιουργήθηκε με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος τη συνεργασία των Cosmote και Nokia

Το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας οι γονείς που συνόδευαν τα παιδιά τους στο κολυμβητήριο του Σεράφειου συγκροτήματος -Πειραιώς και Πέτρου Ράλλη- παρατήρησαν μια ασυνήθιστη κίνηση στο διπλανό κτίριο. Οποιοι εξ αυτών κοντοστάθηκαν να ρωτήσουν «τι συμβαίνει;» έμαθαν για το πρώτο Open House ενός ψηφιακού εργαστηρίου, του Athens Digital Lab, το οποίο δημιουργήθηκε με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) από το Athens Partnership και με τη συνεργασία της Cosmote, της Νokia και του ΙΣΝ για τον Δήμο Αθηναίων. Σύμφωνα με τους ιδρυτικούς του στόχους, αναζητά νέους τρόπους για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων στο επίπεδο λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών στους πολίτες μιας πόλης όπως η Αθήνα.

Στην ουσία, το Athens Digital Lab είναι ένα πρωτοποριακό εργαστήριο που φέρνει σε επαφή τους νέους (φοιτητές, ερευνητές και επιχειρηματίες) με τον Δήμο Αθηναίων και σημαντικές εταιρείες τεχνολογίας προκειμένου να προκύψουν ιδέες, λύσεις και εφαρμογές που θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της Αθήνας. Το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας το πρώτο Open House παρουσίασε τις ομάδες που έχουν ενταχθεί σε αυτό από τον Ιανουάριο και τη σημαντική πρόοδο που έχουν σημειώσει στην ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για την Αθήνα. Παράλληλα, σε πάνελ που συντόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, και στο οποίο συμμετείχαν οι Γιάννης Ζερβάκης, διοικητικός διευθυντής του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, Αθανάσιος Εξαρχος, Country Senior Officer Greece της Nokia, Γρηγόρης Χριστόπουλος, Chief Commercial Officer Business Segment του ομίλου OTE, Αλέξανδρος Καμπούρογλου, Executive Director του Athens Partnership, και Κωνσταντίνος Χαμπίδης, Chief Digital Officer του Δήμου Αθηναίων, συζητήθηκε το πώς σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε το Athens Digital Lab, οι στόχοι του και οι δυνατότητες ουσιαστικής υποστήριξης των ομάδων του.

Διαχείριση πρασίνου και ανακύκλωση

Πώς στήθηκε όμως και πώς λειτουργεί τo Lab που παρουσίασε ήδη την πρώτη σοδειά του - τις πρώτες 4 ομάδες;

■ Inagros: 5 μέλη, συμμετοχή ως start-up, Διαχείριση Πρασίνου. H Inagros αναπτύσσει μία ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης πρασίνου, την Inagros Urban, που απευθύνεται σε γεωπόνους, ενώ λειτουργεί και ως πρόγραμμα διαχείρισης σχετικών εργασιών. Ο δήμος θα χρησιμοποιήσει την Inagros Urban για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των επιπέδων νερού και λίπανσης, ενώ θα μπορεί να προβλέπει την υγεία των φυτών στα σημεία πρασίνου της πόλης. Η πιλοτική εφαρμογή της Inagros Urban θα πραγματοποιηθεί στον Εθνικό Κήπο.

■ RecyTrust: 3 μέλη, συμμετοχή ως start-up, Καθαριότητα. H RecyTrust αναπτύσσει έξυπνους κάδους ανακύκλωσης εσωτερικού χώρου. Στην Ελλάδα ανακυκλώνεται λιγότερο από το 19% των απορριμμάτων. Η RecyTrust είναι αποφασισμένη να το αλλάξει αυτό αναπτύσσοντας έξυπνους κάδους ανακύκλωσης εσωτερικού χώρου και τροποποιώντας τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα. Η RecyTrust έχει σχεδιάσει και παράγει τους δικούς της έξυπνους κάδους ανακύκλωσης για πλαστικό και χαρτί. Η χρήση των κάδων επιβραβεύει τους χρήστες και οι οργανισμοί που χρησιμοποιούν τους κάδους της RecyTrust δημιουργούν έσοδα γι' αυτούς. Η πιλοτική εφαρμογή των κάδων της RecyTrust θα πραγματοποιηθεί σε 4 δημοτικά κτίρια του Δήμου Αθηναίων, καθώς και σε 5 δημοτικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας.

■ Smart City Spaces: 4 μέλη, συμμετοχή ως ομάδα, Διαχείριση Δημόσιου Χώρου. Η Smart City Spaces αναπτύσσει εφαρμογή για τον έλεγχο χρήσης των κοινόχρηστων χώρων, η οποία θα μπορεί να λειτουργεί και ως ψηφιακή ταυτότητα αδειοδότησης. Επιπλέον, με τη χρήση ανοιχτών WiFi γίνεται μία πλατφόρμα πληροφόρησης του Δήμου Αθηναίων για τη χρήση των δημόσιων χώρων και την κυκλοφορία των πεζών σε όλη την πόλη. Η Smart City Spaces θα αναπτύξει μία ψηφιακή ταυτότητα για κάθε κατάστημα με άδεια χρήσης, η οποία θα είναι διαθέσιμη μέσα από ένα beacon που θα βρίσκεται στην είσοδο του καταστήματος και θα περιέχει τις πληροφορίες αδειοδότησης. Αυτή η ψηφιακή ταυτότητα θα επιτρέπει στην πόλη να παρακολουθεί πιο αποτελεσματικά τη χρήση των δημόσιων χώρων.

■ Thing of Me: 2 μέλη, συμμετοχή ως ομάδα, Ανοικτή Θεματική Ενότητα. H Thing of Me είναι ένα marketplace για αισθητήρες και δεδομένα. Ο πολλαπλασιασμός των συσκευών και του Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) παρέχει νέες και μετασχηματιστικές ευκαιρίες για τη συλλογή και την ανάλυση δεδομένων. Η πλατφόρμα Thing of Me δημιουργεί μία αγορά για την ανταλλαγή αυτών των δεδομένων - από όσους διαθέτουν αισθητήρες και δεδομένα σε όσους θέλουν πρόσβαση σε αυτά.

Οι 4 πρώτες ομάδες, όπως εξηγούν δύο πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από κάθε βήμα του εργαστηρίου, ο Κωνσταντίνος Χαμπίδης και ο Αντώνης Παπαδόπουλος, προέρχονται από το πρώτο ανοιχτό κάλεσμα που έγινε τον Οκτώβριο του 2017. Τότε το Athens Digital Lab προσκάλεσε άτομα, ομάδες και νεοφυείς επιχειρήσεις να υποβάλουν προτάσεις για «Ψηφιακές ιδέες που θα αλλάξουν την Αθήνα» στις εξής θεματικές: Καθαριότητα, Στάθμευση, Διαχείριση Πρασίνου, Διαχείριση Δημόσιου Χώρου, Διαχείριση Στόλου Οχημάτων, Ανοικτή Θεματική Ενότητα. Συνολικά, υποβλήθηκαν 108 προτάσεις. Οι δυο τους βρέθηκαν δίπλα σε αυτές τις ομάδες, που ξεκίνησαν να δουλεύουν από τον Ιανουάριο του 2018.



newmoney.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα