ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Nannuka: Το υγιές ελληνικό επιχειρείν δίνει λύσεις στις προκλήσεις της σύγχρονης οικογένειας

Η ιδέα

Μετράει ήδη τέσσερα χρόνια οnline παρουσίας. Φαίνεται οτι δεν ήρθε απλώς για να μείνει αλλά και για να ταξιδέψει (έχει ήδη κατακτήσει τη βρετανική αγορά) και να επεκτείνει τις υπηρεσίες της και σε άλλους πυλώνες (φροντίδα ηλικιωμένων). Μιλάμε για τη Nannuka, τη διαδικτυακή πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στις οικογένειες να βρουν babysitters, καθηγητές, οικιακές βοηθούς και, πλέον, γηροκόμους φυλλομετρώντας τα καταχωρημένα, αξιόπιστα προφίλ που φιλοξενεί στη βάση της.

Η ιδέα πίσω από αυτήν την εταιρία –αντίστοιχες στο εξωτερικό αποτελούν household name για τις οικογένειες- ανήκει στις Λέλα Δρίτσα Ψαρρού, Νάταλι Λεβή και Κατερίνα Λάμπρου που δεν έκαναν άλλο από το να ακολουθήσουν τη συνταγή κάθε επιτυχημένου start up που έχει λόγο ύπαρξης και εξέλιξης: πάτησαν σε μια δική τους ανάγκη και την μετέτρεψαν σε επιχειρηματική ιδέα. Μαμάδες και οι τρεις στα πρώτα βήματα της μητρότητας, συνειδητοποίησαν ότι για να επιστρέψουν στον επαγγελματικό στίβο θα χρειάζονταν κάθε διαθέσιμη και... μη βοήθεια και στήριξη. Εξοικειωμένες με τις ψηφιακές τεχνολογίες και χρήστες οι ίδιες ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε πολλούς τομείς της καθημερινότητάς τους, συνειδητοποίησαν το τεράστιο κενό που υπήρχε στην αναζήτηση αξιόπιστων κι ελεγμένων επαγγελματιών στον τομέα της παιδική φροντίδας κι εκπαίδευσης ενώ την ίδια στιγμή έβλεπαν πως τα παραδοσιακά μέσα (συστάσεις από γνωστούς, τυχαίες αγγελίες σε αναξιόπιστα μέσα) ήταν ανεπαρκή. Αυτό το κενό έδωσε την ευκαιρία στη Nannuka να ανθίσει.

Δημιουργώντας μια υπηρεσία στο πρότυπο των αντίστοιχων ηλεκτρονικών των εξωτερικού που επιπλέον διέθετε κι μια ισχυρή ομάδα εξυπηρέτησης πελατών συντονισμένο να καλύπτει real time τις απορίες των χρηστών, οι τρεις συνιδρύτριες απέσπασαν τις πρώτες διακρίσεις τους σε διεθνείς βραβεύσεις Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας για την Καινοτομία και τον Σχεδιασμό του εγχειρήματός τους.

Χιλιάδες προφίλ επαγγελματιών καταχωρημένα ανάλογα με την ειδικότητά τους σε προσωπικές σελίδες με όλα τα χρήσιμα στοιχεία που χρειάζεται να ξέρει ένας γονιός για την πρώτη επαφή με έναν επαγγελματία (βιογραφικό, φωτό, κείμενο και video παρουσίασης, ημερολόγιο διαθεσιμότητας, αξιολογήσεις από άλλες οικογένειες, συστάσεις) είναι διαθέσιμα στις οικογένειες που δεν αναζητούν μόνο, όπως μας ανέφερε η ομάδα, την παραδοσιακή babysitter που παρέχει φύλαξη αλλά και νηπιαγωγούς ή παιδαγωγούς με εξειδίκευση για να προσφέρουν στα παιδιά τους δημιουργικά ερεθίσματα.

Τέσσερα χρόνια μετά, 150.000 μέλη είναι εγγεγραμμένα στη Nannuka κι έχουν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της. Κι αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι χιλιάδες οικογένειες έχουν βρει τον κατάλληλο άνθρωπο που τους διευκολύνει σε μια καθημερινότητα αυξημένων αναγκών αλλά και ότι χιλιάδες επαγγελματίες έχουν βρει τον εργοδότη τους. Πολύτιμο, την εποχή της ανεργίας που διανύουμε.

Και στη φροντίδα ηλικιωμένων

Από την αρχή, οι τρεις ιδρύτριες ήθελαν τη Nannuka απόλυτο προορισμό για τις ανάγκες φροντίδας όλης της οικογένειας. Με «ανοικτές» τις κεραίες τους στα μηνύματα της σύγχρονης εποχής διέβλεψαν την όλο και μεγαλύτερη ανάγκη για φροντίδα και υποστήριξη της τρίτης ηλικίας, ένα μεγάλο θέμα που αφορά σχεδόν το κάθε σπίτι ξεχωριστά αλλά και την κοινωνία στο σύνολό της. Δεν είναι τυχαίο που στη Μ. Βρετανία διορίστηκε Υπουργός Μοναχικότητας (Minister of Loneliness) για να βρει λύσεις στο σύγχρονη αυτή «επιδημία» που όταν δεν είναι επιλογή αποτελεί πηγή άγχους, κατάθλιψης, δυσλειτουργικότητας και προβλημάτων υγείας ιδίως στους ηλικιωμένους που μοιάζουν να «θίγονται» περισσότερο. Την ίδια στιγμή, ο πληθυσμός των ηλικιωμένων αυξάνεται κι αυτό δεν μπορούμε να το θεωρούμε παρά σαν νίκη της επιστήμης και της ζωής χωρίς όμως να παραβλέπουμε και τις προεκτάσεις αυτής της κατάκτησης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat (2016), ο πληθυσμός άνω των 65 ετών στην ΕΕ καταλαμβάνει ποσοστό 19,2% ενώ ανάμεσα στις χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλικιωμένων συναντάμε την Ιταλία, την Ελλάδα (21.3%) και τη Γερμανία. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με αναφορά των Ηνωμένων Εθνών (2015), μεταξύ 2015 και 2030, ο αριθμός των ανθρώπων παγκοσμίως ηλικίας 60 ετών και άνω θα αυξηθεί κατά 56%, ενώ μέχρι το 2050 θα υπερδιπλασιαστεί, φθάνοντας τα 2,1 δισεκατομμύρια. Επίσης, ο αριθμός των 80 ετών και άνω, των “πιο ηλικιωμένων”, αυξάνεται με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς. Για το 2050 οι προβλέψεις δείχνουν ότι οι γηραιότεροι ηλικιωμένοι θα έχουν τριπλασιαστεί σε αριθμό.

Όταν λοιπόν η Nannuka πάτησε γερά στα... διαδικτυακά της πόδια και είχε εδραιωθεί στον χώρο της αναζήτησης επαγγελματιών παιδικής φροντίδας και εκπαίδευσης, χωρίς δεύτερη σκέψη επέκτεινε τις υπηρεσίες της για να συμπεριλάβει και τη φροντίδα της τρίτης ηλικίας. Σύμφωνα με τη Πρόεδρο της εταιρίας κα Δρίτσα-Ψαρρού: “Δεν μπορούμε παρά να νιώθουμε αισιόδοξοι για την αύξηση του προσδόκιμου ζωής αλλά και να σταθούμε στο πλευρό όλων αυτών των ανθρώπων που αποτελούν στις μέρες μας ένα τόσο ζωντανό και δημιουργικό κομμάτι της κοινωνίας μας.”

Προφίλ γηροκόμων, νοσηλευτών, φυσικοθεραπευτών και γενικά φροντιστών ηλικιωμένων προστέθηκαν στη βάση της Nannuka για να απαντήσουν στις σύγχρονες ανάγκες της ελληνικής οικογένειας που, σύμφωνα με την ομάδα της Nannuka, δεν περιορίζονται μόνο στην παροχή νοσηλευτικής και άλλης εξειδικευμένης βοήθειας αλλά αφορούν και τη κάλυψη των καθημερινών αναγκών των ηλικιωμένων και ευρύτερων αναγκών κοινωνικότητας και συντροφικότητας.

Η Nannuka στη Μ. Βρετανία

Η πλατφόρμα της Nannuka δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τις αντίστοιχες του εξωτερικού. Το επόμενο βήμα ήταν η... εξωστρέφεια, με το άνοιγμα στη Μ.Βρετανία όπου το δυνατό «babysitting DNA» της αλλά και η ενεργή ελληνική κοινότητα που υπάρχει εκεί αποτέλεσαν τη βάση για την περαιτέρω διάδοσή της. Η κα. Δρίτσα-Ψαρρού αναφέρει σχετικά: «Αυτό που είδαμε στην πράξη με αυτή μας την στρατηγική κίνηση είναι ότι όταν έχεις μια καλή πρώτη ύλη, όταν έχει γίνει μια δουλειά προδιαγραφών, με προεργασία και στόχους, μπορείς στα ίσια να αναμετρηθείς με τον ανταγωνισμό, βελτιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες σου κι έχοντας το νου σου στις καινούριες προκλήσεις. Δεν θέλει εφησυχασμό αλλά ούτε και δέος απέναντι στα μεγάλα μεγέθη της αγοράς. Υπάρχει χώρος για όλους.»

Έλληνες και online υπηρεσίες

H διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο ελληνικό κοινό που ανατρέχει όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο για να πραγματοποιήσει τις αγορές του (έλλειψη χρόνου για φυσική παρουσία στα καταστήματα, περισσότερες επιλογές, καλύτερες τιμές, εμπιστοσύνη στις ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές) ήταν ο καμβάς πάνω στον οποίο «κέντησε» η Nannuka τις υπηρεσίες της. Εμφανίστηκε την κατάλληλη στιγμή και ωριμάζει μαζί με τους χρήστες της που όλο και περισσότερο πείθονται για τα πλεονεκτήματα μιας οnline πλατφόρμας, όταν είναι φιλική στη χρήση, με έξυπνα εργαλεία και φίλτρα ταξινόμησης, άρα και πλήθος ποιοτικών επιλογών.

Επαγγελματίες και ευκαιρίες εργασίας

Αν όμως η Nannuka είναι μια ανακούφιση για τις οικογένειες, την ίδια στιγμή αποτελεί όαση και για τους επαγγελματίες που έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν την προσωπική τους «σελίδα» και να εκθέσουν τα προσόντα τους στον μελλοντικό τους εργοδότη. Συνειδητοποιώντας ότι τα «χαρτάκια» στις κολόνες ή οι αγγελίες σε μη εξειδικευμένα μέσα δεν τους προσφέρουν ουσιαστικές ευκαιρίες εργασίας είδαν τη Nannuka ως εργαλείο για να παρουσιάσουν τα προσόντα τους ώστε να φτάσουν στο κατάλληλο ακροατήριο: σε αυτούς που τους αναζητούν.

Ιδιαίτερα χάρη στη διαδικασία της εξακρίβωσης του προφίλ τους (έλεγχος των στοιχείων τους και επικοινωνία με τις συστάσεις τους) και στις αξιολογήσεις που δέχονται από άλλες οικογένειες, γνωρίζουν ότι η πλατφόρμα στην οποία φιλοξενούνται πρωταγωνιστεί στις επιλογές των γονιών, λόγω της υψηλής αξιοπιστίας της.

Ελλάδα και επιχειρηματικότητα

Η Nannuka είναι ένα ζωντανό παράδειγμα που μας δείχνει την ευέλικτη φύση του υγιούς επιχειρείν που παρακάμπτει εμπόδια, επινοεί λύσεις και δεν κρύβεται πίσω από το αντικίνητρο της “κρίσης”. Ξεκίνησε για να αλλάξει τον τρόπο που οι οικογένειες αναζητούν και βρίσκουν τον ιδανικό επαγγελματία για να καλύψει τις ανάγκες τους. Σήμερα έχει καταφέρει, όπως αναφέρει η ομάδα, να είναι η πρώτη σκέψη των οικογενειών που αναζητούν επαγγελματίες φροντίδας και των επαγγελματιών που αναζητούν τους ιδανικούς “εργοδότες” τους, μια ολοκληρωμένη πρόταση στις υπηρεσίες online εύρεσης επαγγελματιών φροντίδας.

Στα άμεσα σχέδια της ομάδας βρίσκεται η διείσδυση των υπηρεσιών της στο πεδίο του οικογενειακού τουρισμού αλλά και συνεργασία με φορείς αυτοδιοίκησης που σχετίζονται με τη φύλαξη και εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας.


kathimerini.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                  

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]