ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Ξεκινά ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη

Σήμερα θα προκηρυχθεί εκτός απροόπτου ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη για την δημιουργία και λειτουργία εμπορευματικού κέντρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός θα γίνει με την διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία η ΓΑΙΑΟΣΕ, ως αναθέτουσα Αρχή, θα συζητήσει με τους ενδιαφερόμενους τις τεχνικές προδιαγραφές και τα τεχνικά μέσα με τα οποία θα ολοκληρωθεί η παραχώρηση της έκτασης. Κριτήριο επιλογής είναι η οικονομικά πιο συμφέρουσα προσφορά, που θα καλύπτει βέβαια τις προδιαγραφές. 

Όπως αναφέρουν στο insider.gr πηγές που γνωρίζουν το θέμα η συγκεκριμένη διαδικασία επιλέχθηκε λόγω της κρισιμότητας αλλά και της πολυπλοκότητας του έργου, το οποίο αποτελεί βασικό «συστατικό» για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικο κέντρο σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του λιμανιού και του αεροδρομίου της πόλης. Όπως εξάλλου έχει τονίσει στο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία και το Δούναβη.

Προς τμηματική αξιοποίηση

Η προς παραχώρηση έκταση φθάνει τα 600 στρέμματα, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι αποθηκευτικοί χώροι που μπορούν να κατασκευαστούν φθάνουν και περίπου τα μισά. Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως θα χρειαστεί μια μεγάλη επένδυση άνω των 150 εκατ. ευρώ και για αυτό τον λόγο η ΓΑΙΑΟΣΕ προσανατολίζεται στην συμφωνία για τμηματική ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου.

Με αυτό τον τρόπο όσο αυξάνεται το μεταφορικό έργο στη Θεσσαλονίκη, κάτι το οποίο αναμένεται και με την αναβάθμιση του προβλήτα 6 στο λιμάνι της πόλης, τόσο θα αυξάνονται και οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι. 

Ένα κρίσιμο ακόμη σημείο είναι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομική σύνδεσης με τον εμπορικό σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία με υπάρχει με τον χώρο αλλά έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμιση των υποδομών. 

Οι υποψήφιοι

Σύμφωνα με πληροφορίες η παραχώρηση έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών και εγχώριων ομίλων, τουλάχιστον σε αρχικό στάδιο. Σημειώνεται ότι σε προηγούμενη φάση μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για τη παραχώρηση είχαν εκφράσει η Belterra Investments του Ιβάν Σαββίδη και η ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη.


insider.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]