Τι θα είχε συμβεί αν το 2012 επενδύατε 1.000 ευρώ στο Facebook;

Το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, την τελευταία εβδομάδα έγινε ακόμα πιο δημοφιλές, καθώς ο ιδρυτής του και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Mark Zuckerberg καταθέτει στο αμερικανικό Κογκρέσο εν μέσω "θύελλας" για την διαρροή των προσωπικών δεδομένων 87 εκατομμυρίων χρηστών από την Cambridge Analytica

Όλα αυτά θα είχαν άσχημη επίπτωση σε μια οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, όμως μετά το αρχικό σοκ που οδήγησε την μετοχή της εταιρείας σε πτώση, τις τελευταίες ημέρες επιδίδονται σε ένα ράλι ανόδου. Στην αρχή, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο ο Mark Zuckerberg είδε τις μετοχές της εταιρείας του να χάνουν ένα εντυπωσιακό 11%, όμως μετά τις αρχικές ακροάσεις πήραν και πάλι την "ανηφόρα", φτάνοντας το μεγαλύτερο ημερήσιο κέρδος τους σε δύο χρόνια και προσθέτοντας σχεδόν 17 δισεκατομμύρια δολάρια στο σημερινό ανώτατο όριο της αγοράς στο Facebook.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του CNBC, αν κάποιος είχε επενδύσει το 2012, όταν το Facebook έκανε την είσοδό του στο χρηματιστήριο, ένα ποσό 1.000 ευρώ, η επένδυση αυτή θα είχε φτάσει τώρα στο κλείσιμο της Τετάρτης, λίγο πάνω από 4.300 ευρώ. Η επένδυση θα είχε συνολική απόδοση 336%, συμπεριλαμβανομένης της ανατίμησης των τιμών και των κερδών από μερίσματα που επανεπενδύονται.

Παρά την μεγάλη απόδοση, οι πρόσφατες εξελίξεις έχουν αντίκτυπο και στην (θεωρητική μας) επένδυση, αφού το ίδιο επενδυτικό σενάριο τον Φεβρουάριο θα είχε αποτέλεσμα τα 4.600 ευρώ. 

Η αποκάλυψη της διαρροής των προσωπικών δεδομένων και το κλίμα αμφιβολίας που ακολούθησε τις ημέρες μετά την αποκάλυψη, οδήγησαν την Bank of America Merrill Lynch να αποσύρει την εταιρεία από τον κατάλογο των καλύτερων επενδυτικών ιδεών της στις ΗΠΑ. Όμως παρά τα προβλήματα, δεν έχει προκληθεί απώλεια πίστης από τους επενδυτές. Όπως δηλώνει ο Brent Thill, διευθύνων σύμβουλος της ερευνητικής ομάδας στο internet του Jefferies Group, "μια έρευνα με τους συνεργάτες μας στον κόσμο των δεδομένων, η οποία διεξήχθη την περασμένη εβδομάδα, υποδηλώνει ότι δεν υπήρξε ουσιαστική επιδείνωση στους χρήστες και την άποψη τους προς το Facebook".

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι χρήστες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι το Facebook είναι μια κυρίαρχη πλατφόρμα και το 60% λένε ότι το χρησιμοποιούν περισσότερο από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Παρά την μείωση του μέσου χρόνου παραμονής στο Facebook ο Zuckerberg δήλωσε στην κατάθεση του στη Γερουσία, πως δεν υπήρξε καμία σημαντική πτώση στους συνολικούς χρήστες, κάτι που είναι καλό νέο για την αγορά, αφού όσο οι χρήστες δεν φεύγουν μαζικά, τότε δε θα φύγουν και οι διαφημιζόμενοι.



emea.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα