ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Με ΣΔΙΤ προτείνουν οι θεσμοί να γίνει το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Της Μαριάννας Τζάννε

Νέο διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί με ΣΔΙΤ για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, προτείνει το συμπληρωματικό μνημόνιο, προβλέποντας παράλληλα τέλος και στο σήριαλ με την όμορη έκταση των 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου όπως αναφέρεται, θα πρέπει να έχει εγκριθεί η σχετική σύμβαση παραχώρησης από την βουλή που εκκρεμεί από τον Αύγουστο του 2016, όταν τον διαγωνισμό κέρδισε η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ-Goldair που ήταν και η μοναδική που εκδήλωσε ενδιαφέρον. Μέχρι τον προσεχή Ιούλιο βάσει της συμφωνίας, θα έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης ώστε να προκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός, με την αγορά να προεξοφλεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Κινεζική Cosco.

Η εταιρεία είχε ενδιαφερθεί αρχικά και για τον προηγούμενο διαγωνισμό αλλά για το σύνολο της έκτασης των 2.000 τ.μ. στο Θριάσιο. Ο λόγος ήταν ότι στα 588 στρέμματα δεν υπήρχε καμία υποδομή, εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα στα οποία βρίσκονται δύο αποθηκευτικοί χώροι και η σιδηροδρομική υποδομή. Πληροφορίες μάλιστα ήθελαν τις δύο πλευρές να διεξάγουν συζητήσεις και με τα Ιταλικά αφεντικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που επίσης έχουν λόγο στην περιοχή.

Στα νέα έργα που θα αναλάβει ο ιδιώτης εκτιμώμενου ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και ο Σταθμός Διαλογής, οι χώροι εναπόθεσης φορτίων, τελωνείου και γραφείων κ.α. Παράλληλα θα αναλάβει και την ολοκλήρωση υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού.

Σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των 588 στρεμμάτων (ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου με την κατασκευή 235.000 τ.μ στεγασμένων χώρων), η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο, θα συστήσει εταιρεία αποκλειστικού σκοπού στην οποία η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. θα συνεισφέρει το 80% των απαιτούμενων ιδίων κεφαλαίων, και η Goldair Cargo τo 20%.

Το σχήμα συμπληρώνεται με κεφάλαια από την Τράπεζα Πειραιώς ύψους 38,4 εκατ., έναντι μακροπρόθεσμου δανείου και 10,5 εκατ. ευρώ έναντι βραχυπρόθεσμου δανεισμού, ενώ ενδιαφέρον για συμμετοχή στη χρηματοδότηση είχαν δείξει και διεθνείς οργανισμοί όπως EBRD και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).


newmoney.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]