ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Στρατηγικές συνεργασίες για τη μεγέθυνσή της αναζητεί η Κρι Κρι

Της Δήμητρας Μανιφάβα

Την πρωτιά εντός και εκτός Ελλάδος διεκδικεί η Κρι Κρι, η εταιρεία που μεγάλωσε μέσα στην κρίση, αποτελώντας μία από τις λιγοστές φωτεινές εξαιρέσεις. Η επίτευξη του στόχου αυτού απαιτεί, βεβαίως, κεφάλαια τα οποία η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία δεν αποκλείει να τα αναζητήσει μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και στρατηγικών συνεργασιών.

«Είμαστε ανοιχτοί στις συνεργασίες για την ανάπτυξη της εταιρείας μέσω και αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Πρόσφατα, άλλωστε, συμμετείχαμε και στο Roadshow που έγινε στο Λονδίνο. Θυμίζω δε ότι το 21% της εισηγμένης βρίσκεται στη διασπορά», απάντησε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι κ. Παναγιώτης Τσινάβος ερωτηθείς σχετικά στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αφορμή το λανσάρισμα του γιαουρτιού «Κρι Κρι στραγγιστό και αγαπημένο». Ο ίδιος, πάντως, έσπευσε να προσθέσει ότι σε περίπτωση εισόδου στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της Κρι Κρι, οι σημερινοί ιδιοκτήτες θα παραμείνουν πλειοψηφούντες μέτοχοι και θα διατηρήσουν το μάνατζμεντ της εταιρείας.

Όλο και πιο ψηλά

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η εταιρεία για το οχτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2017 το μερίδιό της σε όγκο στην κατηγορία ευρωπαϊκού γιαουρτιού (δεν περιλαμβάνει το πρόβειο, παραδοσιακό με πέτσα) είναι 14,1%, ενώ προ κρίσης, το 2008 το μερίδιό της ήταν μόλις 4%. Στην κατηγορία του λευκού γιαουρτιού η Κρι Κρι κατέχει την 3η θέση με μερίδιο 11,6%, στην κατηγορία γιαούρτι αγελάδος η εταιρεία κατέχει τη 2η θέση με μερίδιο 19%, στα γιαούρτια με φρούτα το μερίδιό της ανέρχεται σε 16,4%, στο λειτουργικό γιαούρτι βρίσκεται στην τρίτη θέση με 14% μερίδιο, ενώ στα παιδικά γιαούρτια κυριαρχεί με μερίδιο 33,8%.

Στην κατηγορία του παγωτού, το προϊόν από το οποίο ξεκίνησε η Κρι Κρι την πορεία της το 1954, η εταιρεία κατέχει μερίδιο ως προς τον όγκο 15,2%, γεγονός που την κατατάσσει στη δεύτερη θέση της αγοράς, από 12,6% το 2016 και 8% το 2008.

Κατακτώντας το εξωτερικό

Ανοδική πορεία πραγματοποιεί η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία και στο εξωτερικό. Οι εξαγωγές της ανέρχονται φέτος σε 24 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 30% περίπου των πωλήσεών της, έναντι 16,6 εκατ. ευρώ το 2016 και μόλις 4,6 εκατ. ευρώ το 2009. Οι συνολικές πωλήσεις της Κρι Κρι αναμένεται να σημειώσουν νέα αύξηση φέτος με τον κ. Τσινάβο να εκτιμά ότι θα ανέλθουν σε περίπου 81 εκατ. ευρώ από 67 εκατ. ευρώ το 2016.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, στόχος της Κρι Κρι είναι σύντομα αυτές να ανέλθουν στο 50% των πωλήσεών της. Πώς θα επιτευχθεί αυτό; Με διεύρυνση των συνεργασιών της, ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά, τόσο μέσω της παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες όσο και μέσω της τοποθέτησης σε περισσότερες αγορές των προϊόντων με το δικό της σήμα.

Στην κατεύθυνση αυτή η Κρι Κρι από τις αρχές του 2018 προχωρά στην τοποθέτηση των προϊόντων με το δικό της σήμα και κυρίως του στραγγιστού γιαουρτιού σε μεγάλη βρετανική αλυσίδα. Σήμερα η Κρι Κρι έχει παρουσία στη Μεγάλη Βρετανία και μάλιστα σε 2.500 σημεία πώλησης, αλλά μόνο μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που παράγει για λογαριασμό των πλέον γνωστών αλυσίδων της χώρας (Tesco, Aldi, Sainsbury's, Coop, Waitrose, Marks & Spencer). Η σημασία που έχει για την Κρι Κρι η βρετανική αγορά φαίνεται και από το γεγονός ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία εμφανίζεται διατεθειμμένη να προχωρήσει στην παραγωγή γιαουρτιού σε βρετανικό έδαφος σε περίπτωση που οι εξαγωγές προς τη χώρα δυσκολέψουν πολύ ή είναι δαπανηρές όταν αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση το Ηνωμένο Βασίλειο. Άλλωστε η αγορά ελληνικού γιαουρτιού ή γιαουρτιού ελληνικού τύπου στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 205 εκατ. ευρώ.

Τα προϊόντα της Κρι Κρι με τη δική της επωνυμία βρίσκονται σε 1000 σημεία πώλησης στο Βέλγιο, σε 3.000 σημεία πώλησης στη Γερμανία, σε 600 σημεία πώλησης στην Ολλανδία, ενώ σημαντικές εξαγωγές πραγματοποιεί η εταιρεία και στην Ιταλία με τα προϊόντα της να έχουν τοποθετηθεί σε 1000 σημεία πώλησης.

Η αγορά των ΗΠΑ δεν θεωρείται στόχος για την Κρι Κρι, με τον κ. Τσινάβο να υποστηρίζει ότι είναι πλέον κορεσμένη, ενώ αγορές στην Ασία παρουσιάζουν μεγαλύτερη προοπτική. Λόγω, βεβαίως, της απόστασης, η Κρι Κρι, εάν και όταν αποφασίσει να δραστηριοποιηθεί εκεί θα το πράξει μέσω της παροχής τεχνογνωσίας σε τοπικές εταιρείες και μέσω της δημιουργίας κοινοπρακτικών σχημάτων.



businessnews.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                               

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]