Στα 4 δισ. ευρώ ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online, ενώ αντίστοιχα όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους ηλεκτρονικά. 

Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αγγίζει πλέον το 2% του ΑΕΠ, ενώ σε απόλυτα μεγέθη ανέρχεται σε €4 δισ., τη στιγμή που στη χώρα υπάρχουν περισσότερα από 6.500 ελληνικά e-shops. Όπως προκύπτει από έρευνα που παρουσίασε ο GR.EC.A σε σχετική εκδήλωση, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα καταγράφει συνεχή και σημαντική ανάπτυξη. 

Σήμερα, στην Ελλάδα οι “online” καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατ. (σε σύνολο μεγαλύτερο από 7 εκατ. χρήστες internet), ξοδεύουν δε κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση περί τα €1.300. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 40% του “online” πληθυσμού, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers). Μάλιστα σε σχετική έρευνα που εκπονήθηκε, το 30% των ερωτηθέντων απάντησε πως δίνει το 50% του budget για την απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου.

Είναι εντυπωσιακό, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016), ότι παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια, η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με το φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής).

Πάντως, η συνολική χρήση των καρτών μετά τα capital controls αυξήθηκε από το 44% στο 54%, καθώς θεωρήθηκαν ως ένας τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος της έλλειψης μετρητών. Ωστόσο, συγκριτικά με την Ευρώπη, η Ελλάδα έχει ακόμα δρόμο, αφού ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης πραγματοποιεί σε ποσοστό άνω του 65% ηλεκτρονικά τις αγορές του. Η εκτίμηση είναι ότι τα επόμενα τρία χρόνια θα μειωθεί η χρήση μετρητών κατά 32% και πως το 25% των συναλλαγών με κάρτες θα πραγματοποιούνται μέσω virtual wallets, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ.

Οφέλη

Στον αντίποδα, ο GR.EC.A παρουσίασε τα οφέλη των ηλεκτρονικών πληρωμών και της χρήσης κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και τους εμπόρους: “Με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές τους, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής. Αντίστοιχα, οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops, εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου. Επιπρόσθετα, μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής. Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για όλες τις πλευρές είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια, απαντώντας έτσι σε ένα από τα βασικότερα ζητήματα των καταναλωτών, αλλά και σε μία ουσιαστική ανάγκη των εμπόρων”.

Πρωτοβουλία

Ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - Greek ECommerce Association) με τη συνεργασία της Mastercard παρουσίασε χθες μια νέα ενημερωτική πρωτοβουλία και καμπάνια, που στόχο έχει να συμβάλει στην πληροφόρηση των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τη χρήση των καρτών για αγορές στο διαδίκτυο. Παράλληλα, η καμπάνια έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, με βασική επιδίωξη να βοηθήσει τους Έλληνες καταναλωτές να λύσουν απορίες και να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς που έχουν σχετικά με τη χρήση κάρτας, όταν πραγματοποιούν online αγορές.



enikonomia.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα