Digital Marketing: Πώς τα πιο χρήσιμα εργαλεία μπορούν να σας κάνουν Game Changers

Το μέλλον, οι τάσεις και οι προκλήσεις για το Digital Marketing όπως αποτυπώθηκαν στην ημερίδα του «Game Changer».


Πόσες φορές αναρωτηθήκατε, πώς είναι δυνατόν στις διαφημίσεις που βλέπετε δεξιά και αριστερά στα διάφορα παράθυρα κατά την πλοήγησή σας στο διαδίκτυο να εμφανίζονται, τα παπούτσια που θέλετε να αγοράσετε αυτόν τον καιρό ή τα εισιτήρια για την θεατρική παράσταση που σκέφτεστε να δείτε ή ακόμη η πρόσφατη φωτογράφιση του αγαπημένου σας αθλητή του NBA;

Όχι, μην ανησυχείτε, δεν υπάρχει κάποια μαγική δύναμη που διαβάζει το μυαλό σας! Υπάρχουν όμως κάποια ψηφιακά εργαλεία, που η δουλειά τους να μεταφέρουν τις πληροφορίες του ψηφιακού σας αποτυπώματος προς τους digital marketers και εκείνοι με τη σειρά τους, να τις αξιοποιήσουν έτσι ώστε να σας φέρνουν κοντά στο διαδικτυακό περιεχόμενο που σας ταιριάζει. Και αν νομίζετε πώς αυτό είναι κάτι εύκολο- όχι δεν είναι.

Εκατομμύρια στοιχεία από χιλιάδες χρήστες συλλέγονται διαρκώς, κατηγοριοποιούνται, φιλτράρονται και επεξεργάζονται έτσι ώστε να ευθυγραμμίζονται με τις καμπάνιες των εταιρειών στα social media, τα emails, τα blogs και τα websites που επισκέπεστε ενώ ταυτόχρονα στοχεύουν στη δημιουργία ενός περιεχομένου που είναι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα σας, εξυπηρετεί τις ανάγκες σας, υπακούει στα ενδιαφέροντά σας, σέβεται την προσωπικότητα αλλά και την ιδιωτικότητά σας.

531411-636147289547564855-16x9

Για τις εξελίσσεις σε όλα τα παραπάνω αλλά και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο δεύτερο συνέδριο Digital Marketing που διοργανώθηκε και φέτος στο πλαίσιο του θεσμού «Game Changer». Διακεκριμένοι digital marketers, top level μάνατζερς, επιχειρηματίες, bloggers και vloggers παρουσίασαν- έκαστος στο είδος του-, τις οπτικές τους για το ποιο είναι το next-big-thing στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ποιες είναι οι τάσεις, αλλά και πώς αξιοποιούνται τα εργαλεία που έχουμε σήμερα στα χέρια μας καθώς όλοι είμαστε εν δυνάμει παραγωγοί ψηφιακού περιεχομένου.

Ο Patrick M. Falconer, Executive Director των New York Times, εξήγησε πώς μια παραδοσιακή εφημερίδα αποδέχτηκε την πρόκληση να ακολουθήσει τις αλλαγές στο ψηφιακό τοπίο και να παρέχει σήμερα στους αναγνώστες της εμπειρίες όπως τη διάδραση με τους συντάκτες των θεμάτων και τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, τη σημασία του να προσαρμόζεις την αφήγηση στον τρόπο με τον οποίο ο σύγχρονος άνθρωπος επιλέγει να ενημερωθεί για να καταλήξει τελικά στην παραδοχή ότι για να κάνεις νέα πράγματα, χρειάζεται διαρκώς να δημιουργείς νέα μοντέλα!

Η προσαρμοστικότητα σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά της παραδείγματα δεδομένου ότι όλα τα brands των New York Times κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην «πίτα» της ενημέρωσης.

Οι περισσότεροι καλεσμένοι που ηγούνται κορυφαίων εταιρειών, όπως η Malika Sharma της Oglivy στο Λονδίνο, ο Μπάμπης Χωριανόπουλος από την Upstream και ο Dr. John Gekas από την Accenture Digital, εξήγησαν πώς καταφέρνουν να προσωποποιούν το μάρκετινγκ. Με την βέλτιστη χρήση των Analytics καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως: Ποιοι είναι οι χρήστες, ποια τα ενδιαφέροντά τους, τί αγοράζουν, ποιες είναι οι αναζητήσεις τους στο διαδίκτυο, τί είδους περιεχόμενο μοιράζονται με άλλους χρήστες.

digital marketing

Ο όγκος αυτών των δεδομένων είναι τεράστιος οπότε η δουλειά τους είναι να τα ομαδοποιούν, να τα συνδυάζουν και στη συνέχεια να τα αξιοποιούν στο μάξιμουμ. Και εδώ συναντάμε την έννοια της αποτελεσματικότητας η οποία επίσης μετριέται και τεστάρεται διαρκώς.

Πώς γίνεται κάποιος αποτελεσματικός digital marketer; Ο Παναγιώτης Γιαννόπουλος, global head of email marketing στην Amazon, έφερε στο προσκήνιο το ζητούμενο της διατήρησης των υπαρχόντων πελατών και όχι μόνο την αναζήτηση νέων: «Σημαντικό το να βλέπει κανείς, ποια κανάλια δουλεύουν για τους πελάτες. Εάν ένας πελάτης δεν χρησιμοποιεί το προϊόν συχνά, φαίνεται στα δεδομένα και αναλόγως μια καμπάνια θεωρείται πετυχημένη ή όχι. Σημαντικό να δεις ποιος είναι ο πελάτης και ποια η αγορά στην οποία πουλάς και ποια είναι η συμπεριφορά του πελάτη. Το να φέρνεις καινούριους πελάτες είναι πολύ σημαντικό, αλλά είναι σημαντικό ο πελάτης να είναι ενεργός στην πλατφόρμα».

Το τι κάνει επιτυχημένη μια καμπάνια, οι εκπρόσωποι της αγοράς το αποδίδουν στα ποσοστά της επιρροής που μεταφράζονται όχι μόνο σε κλικαρίσματα και σε πωλήσεις αλλά στο πόσο μια καμπάνια θα γίνει shared ανάμεσα στους χρήστες, στο αν η διαφήμιση θα συζητηθεί στα social media, αν θα γίνει viral κ.ο.κ. Όπως έχε πει και ο Scott Cook «Ένα brand δεν είναι πλέον αυτό που λέμε στους πελάτες ότι είναι, αλλά αυτό που λένε οι πελάτες μεταξύ τους ότι είναι».

Και κάπως έτσι φτάσαμε να μιλάμε για την έννοια της δημιουργικότητας, την πρόκληση για ολοένα και πιο ελκυστικό περιεχόμενο και την ανάγκη για υλοποίηση καινοτόμων ιδεών. Ας μην ξεχνάμε, όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, τόσο και εμείς, ως χρήστες, γινόμαστε εξυπνότεροι και πιο υποψιασμένοι. Υπό αυτήν την έννοια, αφήνουν το δικό τους στίγμα οι bloggers και influencers που καλούνται να επικοινωνήσουν ο καθένας με τον δικό του χαρακτηριστικό τρόπο την πληροφορία, επηρεάζουν στοχευμένα τα συγκεκριμένα κοινά, μιλούν τη γλώσσα τους, αλληλεπιδρούν μαζί τους και τελικά εκφράζουν όλους εμάς που τους ακολουθούμε.

Το μέλλον για το digital marketing προβλέπεται γεμάτο εκπλήξεις, προκλήσεις και δυνατότητες που ούτε μπορούμε να φανταστούμε- και αυτό από μόνο του, το κάνει συναρπαστικό!



fortunegreece.com

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα