ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Ενδιαφέρον ξένων ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων για την ελληνική ακτοπλοία

Οι εξελίξεις στην ελληνική ακτοπλοΐα τις οποίες πυροδότησε η εξαγορά της HSW από την Attica Group προμηνύουν μια ενδιαφέρουσα «ακαδημαϊκή χρονιά» για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Οι εισηγμένες έχουν επιστρέψει στην κερδοφορία και ο συσχετισμός των μετοχικών συνθέσεων στις περισσότερες από αυτές με τον τραπεζικό παράγοντα να διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο αποτελούν τα συστατικά για νέες αλλαγές ισορροπιών.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο συγκριτικός πίνακας μεγεθών της ελληνικής ακτοπλοΐας για το 2016 συνολικά.

Οι Μινωϊκές με τέσσερα πλοία μετέφεραν 1,03 εκατομμύρια επιβάτες, 191.954 οχήματα και είχαν καθαρά κέρδη 20,7 εκατομμύρια ευρώ.

Η Attica με 16 πλοία μετέφερε 3,27 εκ. επιβάτες και 433.421 οχήματα και είχε καθαρά κέρδη 20,3 εκ. ευρώ.

Η ΑΝΕΚ με 9 πλοία μετέφερε ένα εκατομμύριο επιβάτες και 188.000 οχήματα και είχε κέρδη 0,6 εκ. ευρώ.

Η HSW με 18 πλοία μετέφερε 3,09 εκ. επιβάτες και 251.126 οχήματα και παρουσίασε κέρδη 6,7 εκ. ευρώ.

«Yπάρχει ενδιαφέρον ξένων ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων (Funds) τα οποία εξετάζουν τις δυνατότητες να τοποθετηθούν στην Ελλάδα, ψάχνουν επενδυτικές ευκαιρίες και στον τομέα της ακτοπλοΐας για να εξαγοράσουν με έκπτωση τα δάνειά τους από τις τράπεζες που τα έχουν χορηγήσει» επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης. Και συμπληρώνει: «Όμως ακόμα και στην περίοδο που διανύουμε η προσέλκυση ξένων επενδυτών στην ακτοπλοΐα είναι υψηλού ρίσκου αφού συνδέεται άμεσα με την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Έτσι ενώ φαίνεται η ίδια η αγορά να δημιουργεί ευκαιρίες για επένδυση δεν υπάρχουν πολλοί οίκοι οι οποίοι να θέλουν να επενδύσουν στην ανάπτυξη της Ακτοπλοΐας. Σε κάθε περίπτωση η ομαλή λειτουργία του κλάδου απαιτεί την υποστήριξη των τραπεζών προς αυτόν. Ειδικότερα οι Ελληνικές τράπεζες παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν από το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον χρήζουν να συνεχίσουν την στήριξή τους με σκοπό η Ελληνική ακτοπλοΐα να συνεχίσει να συνεισφέρει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

Ο δανεισμός

Οι δανειακές υποχρεώσεις των υπό εξέταση εισηγμένων εταιρειών - Όμιλος Αttica/ΑΝΕΚ/Μινωϊκές/HSW - μειώθηκαν κατά 9% το 2016 σε σύγκριση με το 2015. Από τα 943 εκατομμύρια ευρώ μειώθηκαν στα 858 εκατομμύρια.

Εξετάζοντας τις εταιρίες ξεχωριστά, οι Μινωϊκές και η Attica Group παρουσίασαν τις μεγαλύτερες μειώσεις των συνολικών δανειακών της υποχρεώσεων κατά 21,4% και 10,5% αντίστοιχα με τη HELLENIC SEAWAYS να ακολουθεί με ποσοστό 8,5%. Η ANEK παρουσιάζει οριακή αύξηση 0,7%.


newmoney.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]