Μετρό Θεσσαλονίκης: Επιτέλους πρόοδος στα εργοτάξια, μελέτες για ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Εντυπωσιακή πρόοδος στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης που για πρώτη φορά εδώ και 5 χρόνια παρουσιάζουν την εικόνα ενός "κανονικού" έργου και όχι του έργου-φάντασμα με τα αμέτρητα προβλήματα.

Η εικόνα υγείας που παρουσιάζει το έργο ξαφνιάζει ευχάριστα καθώς ένα-ένα τα θέματα που χρόνιζαν λύνονται και το έργο προχωρά.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com o πρώτος Μετροπόντικας, ο Ηρακλής, διένυσε ήδη τα πρώτα 200 μέτρα και στην Αττικό Μετρό υπάρχει η αισιοδοξία πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως η διάνοιξη της διπλής σήραγγας. Μάλιστα κάποιες μέρες το μηχάνημα έχει φτάσει να διανοίγει ακόμα και 15 μέτρα.

Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ξεκινήσει και ο δεύτερος Μετροοπόντικας, Άκτωρας, που έμεινε πίσω για λόγους ασφαλείας καθές πρέπει να υπάρχει μία απόσταση μεταξύ των 2 μηχανημάτων.

Ταυτόχρονα πλήρη λύση έχουμε στο θέμα του Σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ που αποτελεί και το μεγαλύτερο αγκάθι για τα έργα. Όπως τόνισε στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, "το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί ένα τετραμερές Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης, της Αττικό Μετρό, του Υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Πολιτισμού, αποδεικνύοντας ότι είναι εφικτή η συνεργασία και η λύση. Είμαστε στη φάση που επεξεργαζόμαστε το Μνημόνιο που λύνει οριστικά το πρόβλημα, ξεκινάμε τη Μελέτη για να έρθει και η κατασκευή του σταθμού. Το μεγάλο πρόβλημα που ταλάνιζε το έργο και τη Θεσσαλονίκη λύνεται".

ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΟΔΟΣ

Όπως όλα δείχνουν τα πέτρινα χρόνια έχουν περάσει για το έργο. Οι εργασίες μέχρι σήμερα είναι σε πολλά εργοτάξια πυκνές και όπως αναφέρει ο κος Μυλόπουλος, προχωρά και το θέμα της υποκατάστασης του εργολάβου από τον ΆΚΤΩΡ για να ολοκληρωθεί και το ζήτημα του αναδόχου. Το πρώτο κρίσιμο διάστημα της ανάταξης των έργων πέρασε επιτυχώς και τώρα στόχος είναι η διαρκής ροή στη χρηματοδότηση. Το έργο χρηματοδοτείται και από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ήδη είμαστε στον 4ο μήνα έργων και στόχος είναι μέχρι την Άνοιξη του 2017 να έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα έργα πολιτικού μηχανικού στους περισσότερους σταθμούς. Σήμερα αυτό έχει συμβεί σε 5 από τους 13 σταθμούς. Η πρόοδος όπως καταγράφεται αυτή τη στιγμή είναι η παρακάτω:

1. Ν.Σ.Σταθμός: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, υπολείπεται η εκσκαφή της νότιας εισόδου.

2. Δημοκρατία: Σε εξέλιξη αρχαιολογικές ανασκαφές στη βόρεια πρόσβαση. Κατασκευάζεται το επίπεδο -2 και ακολουθεί το -3.

2.α.«Διασταύρωση Δημοκρατίας»: (εκεί όπου μελλοντικά θα ξεκινά ο κλάδος προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία): Ολοκληρώνεται η κατασκευή του επιπέδου -3 του σταθμού.

3. Βενιζέλος: Εκκρεμεί η τελική μελέτη, ακολουθεί η επανέναρξη των αρχαιολογικών και η κατασκευή του σταθμού. 

4. Αγία Σοφία: Εντατικές αρχαιολογικές ανασκαφές σε 2 βάρδιες σε βόρεια και νότια είσοδο

5. Συντριβάνι: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή του σταθμού σε τέσσερα επίπεδα και το σπάσιμο της διπλής σήραγγας για την κατασκευή του σταθμού, απομένει η πλάκα θεμελίωσης.

6. Πανεπιστήμιο: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, ξεκινά η εγκατάσταση για τις κυλιόμενες κλίμακες.

7. Παπάφειο: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή και είναι σε εξέλιξη οι μικροπασαλώσεις, ολοκληρώθηκε και το σπάσιμο της διπλής σήραγγας.

8. Ευκλείδης: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, τοποθετήθηκαν οι κυλιόμενες κλίμακες και ξεκίνησαν οι εργασίες για τα Η/Μ.

9. Φλέμινγκ:» Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού, εκτελείται η κατασκευή της πλάκας δαπέδου και της νότιας πρόσβασης.

10. Ανάληψη: Ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού.

11. Πατρίκιος: Από τους πιο σημαντικούς σταθμούς, εκτελούνται εντατικές εργασίες για τους διαφραγματικούς τοίχους και του jet grouting σε βάθος -22 μέτρων.

12. Βούλγαρη: Ξεκίνησε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων και ολοκληρώνεται η παράκαμψη δικτύων.

13. Νέα Ελβετία: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο Cut & Cover.

14. Αμαξοστάσιο: Κατασκευάζονται τα κτίρια «1» και «2» ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη αρχαιολογικές ανασκαφές στο νοτιοανατολικό τμήμα.

Οι μεγάλοι χρονικοί στόχοι από εδώ και έπειτα είναι: η ολοκλήρωση της διάνοιξης της διπλής σήραγγας μέχρι το τέλος του 2016, η ολοκλήρωση των έργων Π.Μ. το πρώτο εξάμηνο του 2017, η ολοκλήρωση όλου του έργου (εκτός από το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ) μέχρι το τέλος του 2018, εκκίνηση της δοκιμαστικής λειτουργίας το 2019, λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Εκκρεμότητα έχουμε ακόμα για τους 18 συρμούς που θα λειτουργήσουν στη βασική γραμμή και την παραγγελία επιπλέον συρμών για την επέκταση προς Καλαμαριά η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία είτε ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή, είτε με μικρή χρονική απόκλιση.



ypodomes.com