Χρονιά ολικής επαναφοράς σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης ήταν το 2013 για την ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά η οποία υπερκάλυψε τις απώλειες που είχε καταγράψει το 2012.
Η εικόνα πλήρους αναστροφής της ευρωπαϊκής αγοράς αποτυπώνεται σε πρόσφατη έρευνα της PhoCusWright σύμφωνα με την οποία η αξία των κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2013 ανήλθε σε 251,4 δισ. ευρώ.
Η έρευνα παρακολουθεί τις εξελίξεις στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά online κρατήσεων και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ειδικά κεφάλαια για τις αγορές ηλεκτρονικών κρατήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Σκανδιναβία.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που περιλαμβάνονται στην έρευνα, οι κρατήσεις μέσω Ίντερνετ θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το σύνολο της ταξιδιωτικής αγοράς και αναμένεται να «τρέχουν» με μέσο ετήσιο ρυθμό +8% μέχρι το 2015.
Καθοριστική φαίνεται πως είναι η ταχύτατη εξάπλωση της χρήσης των «έξυπνων» κινητών(smartphones) και των tablets, καθώς εκτιμάται πως μέχρι το 2015 θα είναι τα «εργαλεία» μέσω των οποίων θα πραγματοποιείται το 1/5 των online κρατήσεων στη Γηραιά ήπειρο.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα για το χώρο των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων (Online Travel Agencies). Ιδιαίτερα καθώς φαίνεται πως αποκρυσταλλώνονται οι αλλαγές που επέφερε το Ιντερνετ στις επιχειρήσεις του συγκεκριμένου κλάδου.
Σύμφωνα με την έρευνα της PhoCusWright τα γραφεία ταξιδίων που δραστηριοποιούνται στο Ιντερνετ θα καταγράψουν ψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από τους διαδικτυακούς τόπους των επιμέρους προμηθευτών τους (ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες κλπ). Παρά την αλματώδη ανάπτυξή τους, ωστόσο, εκτιμάται ότι θα εξακολουθήσουν να ελέγχουν μειοψηφικό τμήμα της αγοράς αφού μέχρι το 2015 υπολογίζεται ότι θα αντιπροσωπεύουν το 41% των συνολικών κρατήσεων που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου.
Για όσους ψάχνουν που βρίσκονται οι κρυμμένες ευκαιρίες στο χώρο του τουρισμού τα επόμενα χρόνια, η έρευνα έχει μια απάντηση. Σύμφωνα με αυτήν, τα γραφεία ταξιδίων του Ιντερνετ θα καταφέρουν εντός της επόμενης διετίας να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης καθώς αξιοποιούν στο μέγιστο βαθμό ως κανάλια πωλήσεων τις σύγχρονες συσκευές κινητής τηλεφωνίας όπως τα smartphones και tablets.
Επιπλέον επωφελούνται από τον κατακερματισμό στην αγορά καταλυμάτων και καταφέρνουν να προσελκύσουν νέους πελάτες οι οποίοι δεν θέλουν να χάνουν άσκοπα χρόνο αναζητώντας «ευκαιρίες» στις εκατοντάδες χιλιάδες ιστοσελίδες των διάσπαρτων επιχειρήσεων καταλυμάτων.

euro2day.gr