Με την τύχη των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων συνδέεται και το έργο του αεροδρομίου Καστελίου, ενώ η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να δώσει αυτή τη φορά το έργο ακόμη κι αν εμφανιστεί ένας μόνο ενδιαφερόμενος- κοινοπραξία!
«Το πως και πότε θα προχωρήσουν οι κυρώσεις των συμβάσεων για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους θα κριθεί και η τύχη του αεροδρομίου Καστελίου» λέει ο δήμαρχος Μίνωα κ. Καλογεράκης που εξηγεί γιατί ο υπουργός συνέδεσε το ένα θέμα με τους οδικούς άξονες.
«Το αεροδρόμιο είναι το μόνο έργο που προχωράει με παραχώρηση όπως οι αυτοκινητόδρομοι. Η ενημέρωση που έχουμε εμείς είναι ότι θα προσπαθήσουν μέσα στο Δεκέμβριο να κυρώσουν τις συμβάσεις για τα έργα αυτά που τους καίνε και στη συνέχεια ίσως και μέσα στον Ιανουάριο να προκηρύξουν το Καστέλι. Αφού βέβαια έχουν εξασφαλίσει το ενδιαφέρον των αναδόχων» λέει ο κ. Καλογεράκης που θεωρεί ότι αυτά είναι σε καλό δρόμο αφού οι αυτοκινητόδρομοι ήδη περνούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο ...
«Με το δεδομένο ότι οι απαλλοτριώσεις στο Καστέλι έχουν καταγραφεί σε ποσοστό 80-90% και σε λίγο θα βγουν οι προσωρινοί πίνακες για να πάει το υπουργείο να ζητήσει τιμή μονάδας έχουν πολλά προχωρήσει» τόνισε ο δήμαρχος που πιστεύει ότι το κλειδί είναι οι ανάδοχοι και πως θα συμπεριφερθούν.
«Είναι πάντως η βούληση που μας έχει μεταφερθεί ότι θα δώσουν το έργο ακόμη και εάν υπάρχει μόνο ένας ανάδοχος, μια κοινοπραξία δηλαδή, στο διαγωνισμό» ανέφερε.
Κατά τον κ. Καλογεράκη το ότι στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπονται και οι άξονες που συνδέουν το αεροδρόμιο ήταν και ο λόγος που αναφέρθηκε στην ομιλία του στη Βουλή ο υπουργός- ο οποίος πάντως είπε για το σύνολο του ΒΟΑΚ, πράγμα ασφαλώς αδύνατο.
Θυμίσουμε ότι ο κ.Χρυσοχοϊδης είπε επί λέξη στη Βουλή; «Ελπίζω –είμαι βέβαιος σχεδόν- ότι καλώς εχόντων των πραγμάτων το πρώτο δίμηνο του 2014 θα προχωρήσουμε στην προκήρυξη του Καστελίου, του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου, το οποίο αφορά μια δαπάνη περίπου 800 εκατομμύρια, με τον πρώτο προϋπολογισμό, έτσι όπως θα βγει περίπου στη δημοπρασία. Εκεί περιλαμβάνονται οι βασικοί οδικοί άξονες μεταξύ Βορρά και Νότου.
Αυτό επιτέλους θα είναι η οριστική απάντηση στα επόμενα πέντε χρόνια για την Κρήτη και εννοώ την επίλυση ενός τεράστιου ζητήματος που πραγματικά δεν μπορέσαμε τόσα χρόνια να λύσουμε -τη σύνδεση του Βορρά με το Νότο- και βέβαια την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ. Εγώ πιστεύω ότι στην επόμενη πενταετία με το κλείσιμο του Καστελίου θα έχει κλείσει και ο ΒΟΑΚ.
Συνεπώς, προχωράμε πολύ γρήγορα. Δεν θα αφήσουμε τίποτα να πέσει κάτω. Δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ. Κυρίως, αν θέλετε να κάνουμε όλοι μαζί αυτοκριτική, αυτό που έχουμε κάνει στην Κρήτη, δηλαδή η ολιγωρία στο να κλείσουμε τις σημαντικές υποδομές, ίσως πρέπει να αποτελέσει αφορμή -αυτή η ολιγωρία και αυτή η αυτοκριτική- για να κάνουμε κάτι ταχύτερο και αποτελεσματικότερο.»

ypodomes.com