ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Τα απαραίτητα βήματα για την επιτυχία μιας επιχείρησης εστίασης

Στο πρώτο στάδιο της διαδικασίας δημιουργίας μιας νέας επιχείρησης υγειονομικού ενδιαφέροντος, επιβάλλεται να γίνει ένας σωστός σχεδιασμός. Σε αυτό το στάδιο, περισσότερο θα τεθεί σε λειτουργία η ευρηματικότητα και η παρατηρητικότητα του επιχειρηματία. Τα σημαντικά πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι η επιλογή του concept, η επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας και του κατάλληλου ονόματος. Το στάδιο αυτό είναι το πιο σημαντικό, καθώς η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Μια καλή αρχή, καλά οργανωμένη και σχεδιασμένη, θέτει τις βάσεις για μια επιτυχημένη επιχείρηση.

Concept

Το concept είναι αυτό που θα καθορίσει σχεδόν εξολοκλήρου κάθε άλλη απόφαση και επιλογή στη διαδικασία δημιουργίας μια νέας επιχείρησης καφεστίασης. Η ερώτηση που τίθεται εδώ είναι «Τι είδους επιχείρηση θέλω να ανοίξω;». Οι απαντήσεις σε αυτήν την ερώτηση είναι πραγματικά αμέτρητες. Το είδος της επιχείρησης δεν αφορά μόνο αν θα είναι εστιατόριο, καφέ ή μπαρ, αλλά επεκτείνεται και στις υποκατηγορίες αυτών. Υπάρχουν επιλογές συγκεκριμένης κουζίνας, όπως για παράδειγμα ιταλική, μεξικάνικη, ελληνική κλπ. Υπάρχουν ακόμη τα θεματικά καφέ, όπως μια καφετέρια βγαλμένη από παραμύθι.

Υπάρχει η επιλογή μιας πιο ήρεμης και καθημερινής ατμόσφαιρας ή αντίθετα μια πιο επίσημης. Η απόφαση και η επιλογή του concept, σίγουρα, βασίζεται τόσο στο χρηματικό ποσό που μπορεί να διατεθεί, όσο και στις απαιτήσεις και επιθυμίες του επιχειρηματία.

Τοποθεσία

Εφόσον το concept έχει βρεθεί, το επόμενο βήμα είναι η επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας. Πριν προχωρήσει κανείς σε μίσθωση ή αγορά για την τοποθεσία της επιχείρησης, πρέπει να γίνει μια πολύ εκτενής έρευνα. Είναι η θέση του χώρου σε μια

πολυσύχναστη περιοχή με πολλή κίνηση; Υπάρχει αρκετός χώρος στάθμευσης; Έχουν ανοίξει και κλείσει πολλά άλλα εστιατόρια στο ίδιο σημείο; Ακόμα, είναι σημαντικό το concept που έχει επιλεγεί να ταιριάζει με την περιοχή ή εναλλακτικά να είναι κάτι τόσο διαφορετικό που να μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Τι πελάτες θέλει να προσελκύσει; Μπορεί το συγκεκριμένο target group να έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη περιοχή;

Έστω ότι το πρώτο βήμα έχει γίνει και έχετε καταλήξει πως αξίζει κανείς να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη περιοχή. Το επόμενο που πρέπει να προσέξει ο επίδοξος επιχειρηματίας είναι η ορατότητα του μαγαζιού. Η επιχείρηση πρέπει να φαίνεται, ώστε να έχει την ευκαιρία να αποτελέσει επιλογή περισσότερων ανθρώπων, ειδικά στην αρχή μέχρι να γίνει γνωστή σε ευρύτερο κοινό. Σε συνδυασμό με την ορατότητα της τοποθεσίας, πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και η προσβασιμότητα. Θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει επισκέπτες διαφόρων ηλικιακών ομάδων και ΑΜΕΑ.

Όνομα

Το πιο ευχάριστο, ίσως, σημείο της διαδικασίας ανοίγματος της νέας επιχείρησης μπορεί να είναι η επιλογή ενός ονόματος που σημαίνει κάτι για τον ιδιοκτήτη του. Μπορεί να είναι ένα οικογενειακό όνομα, ένα λογοπαίγνιο, μια άλλη ουσιαστική φράση ή μπορεί ακόμα και να αντικατοπτρίζει το θέμα ή τη θέση, που επιλέχθηκαν. Εάν το εστιατόριο, για παράδειγμα, βρίσκεται σε ένα μοναδικό μέρος, σε κάποιο ιστορικό κτίριο, ή σε μια εντυπωσιακή τοποθεσία, οι ιδιοκτήτες δεν έχουν παρά να εκμεταλλευτούν αυτό το γεγονός και να το ενσωματώσουν στο όνομά του. Εάν, για παράδειγμα, βρίσκεται σε έναν χώρο, που παλιότερα ήταν λεβητοστάσιο κάποιας επαγγελματικής στέγης, θα μπορούσε κάλλιστα να ονομαστεί “The Boiler Room”. Αντίστοιχα, η επιλογή ενός ονόματος, που προέρχεται από ένα θέμα ή ένα μενού λειτουργεί. Π.χ. Ένα κινεζικό εστιατόριο με όνομα όπως το “Fortune Fountain” ή το “Great Wall”.


Το δεύτερο στάδιο αφορά στο κατάλληλο Design και τον εξοπλισμό. Ένα σωστά σχεδιασμένο και διακοσμημένο μαγαζί έχει περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσει σε έναν τόσο ανταγωνιστικό κλάδο όπως είναι αυτός της εστίασης.

Ένας κανόνας κοινής λογικής για το design είναι ότι ποτέ δεν υπάρχει τόσος χώρος όσο θα ήθελε κανείς να έχει. Ακόμα και οι πιο μεγάλοι χώροι γεμίζουν γρήγορα όταν προστίθενται κουζίνες, μπαρ, τουαλέτες, χώρος αναμονής κλπ. Το design ενός εστιατορίου, παραδείγματος χάριν, θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ισορροπία μεταξύ αισθητικής και χωρητικότητας καθισμάτων, διατηρώντας κατά νου την πρακτικότητα.

Μερικές φορές το ρητό «less is more» είναι πολύ σημαντικό όταν πρόκειται για το design μιας επιχείρησης καφεστίασης. Κάθε, όμως, φιλοσοφία που θα υιοθετηθεί σε αυτήν την διαδικασία πρέπει, πάντα να συμβαδίζει με το concept που έχει αποφασιστεί. Σημαντικά στοιχεία είναι ο φωτισμός, η επίπλωση, η διάταξη, τα πράσινα-οικολογικά στοιχεία, τα οποία θα εξοικονομούν χρήματα και τελευταίο και σημαντικότερο το χρώμα και τα υλικά. Όλα αυτά σχετίζονται και πάλι με το concept της επιχείρησης. Αν πρόκειται για ένα οικογενειακό εστιατόριο τότε χρειάζεται φυσικό φως και μια πιο χαλαρή διάταξη με πολύ χώρο ενδιάμεσα για τα παιδιά. Από την άλλη, σε ένα μπαρ ο φωτισμός θα είναι πολύ λιγότερος, ή η διάταξη σε ένα καφέ θα είναι πιο πυκνή, ενδεχομένως.

Οικολογικά στοιχεία

Όσον αφορά τα οικολογικά στοιχεία, αφορούν κάθε τύπο επιχείρησης. Το πιο απλό είναι οι ενεργειακές λάμπες, που εξοικονομούν ενέργεια και χρήμα. Αντίστοιχα, μπορεί κανείς να εντάξει διακοσμητικά στοιχεία, που έχουν κατασκευαστεί από ανακυκλώσιμα υλικά. Μια τέτοια φιλοσοφία μπορεί πολύ εύκολα να προσελκύσει ένα εναλλακτικό κοινό, που αγαπά και φροντίζει το περιβάλλον. Υπάρχουν πάρα πολλά στοιχεία στο design που μπορεί κανείς να υιοθετήσει, ώστε να δημιουργήσει και ένα μοναδικό περιβάλλον, αλλά και ένα ενεργειακό πρότυπο.

Χρώμα

Το πιο σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, στο design μιας επιχείρησης καφεστίασης είναι το χρώμα, όσο κι αν αρχικά φαίνεται δευτερεύον ζήτημα. Έρευνες

έχουν δείξει ότι τα χρώματα επηρεάζουν τον τρόπο που οι άνθρωποι τρώνε (ή δεν τρώνε) σε ένα εστιατόριο, ή γενικότερα το πώς επηρεάζει τη συνολική τους διάθεση. Εξαιτίας αυτού, η επιλογή των σωστών χρωμάτων για μια νέα επιχείρηση είναι σημαντική. Τα ζεστά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων των κόκκινων, των κίτρινων και των πορτοκαλί, έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αύξηση της όρεξης ενός ατόμου. Το πράσινο είναι ένα άλλο δημοφιλές χρώμα και κυρίως οι σκούρες αποχρώσεις, ειδικά όταν πρόκειται για ένα εστιατόριο, καθώς υποδηλώνουν την φύση, την υγεία, την αειφορία. Μπορεί κανείς να είναι τολμηρός με την χρωματική παλέτα που θα επιλέξει εάν αυτό προστάζει το concept του, διαφορετικά υπάρχουν και τα ουδέτερα χρώματα που κάνουν τον επισκέπτη να νιώθουν ηρεμία και ασφάλεια.



Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]