Απόβαση στην ευρωπαϊκή αγορά με το ηλεκτρικό SUV U5 αναμένεται να κάνει το αμέσως επόμενο διάστημα η κινεζική εταιρεία Aiways στην προσπάθειά της να κεντρίσει το ενδιαφέρον καταναλωτών που δείχνουν μια προτίμηση σε κολοσσούς όπως η Volkswagen αλλά και η Tesla. Πρόκειται μάλιστα για την πρώτη είσοδο κινεζικής εταιρείας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης, εντείνοντας έτσι τον ανταγωνισμό.
Η απόφαση αυτή μπορεί να αποδειχθεί τελικά σοφή, αφού η εταιρεία σκοπεύει να το λανσάρει σε μια αρκετά ανταγωνιστική τιμή. Η τιμή του ηλεκτροκίνητου U5 θα αρχίσει από περίπου 25.000 ευρώ (28.000 δολ.), όταν η τιμή των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων (ΙD.3) –που όμως δεν είναι SUV– της Volkswagen αλλά και γενικά των ανταγωνιστών της ξεκινά λίγο πιο κάτω από τις 30.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει –σύμφωνα με το Bloomberg– ότι τα ηλεκτροκίνητα SUV ενδέχεται να αγγίξουν το διπλάσιο αυτής της τιμής. Ενδεικτικά, το μοντέλο X SUV της Tesla (Model X SUV) μπορεί στην Ευρώπη να κοστίσει περισσότερο από 100.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι το ID.3 της Volkswagen αποτελεί το μεγάλο στοίχημα του γερμανικού κολοσσού, καθώς από την επιτυχία του συγκεκριμένου ηλεκτρικού μοντέλου θα εξαρτηθεί αφενός το μέγεθος της μελλοντικής επένδυσης για περαιτέρω ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αφετέρου ο αριθμός των εργαζομένων που θα απασχολούνται στην ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο που πρόσφατα η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ επισκέφθηκε το εργοστάσιο της εταιρείας στην Κάτω Σαξονία σηματοδοτώντας την έναρξη της μαζικής παραγωγής του μοντέλου ID.3 σε αυτό το εργοστάσιο.
Η κινεζική εταιρεία Aiways έχει λάβει όλες τις απαραίτητες ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε να λανσάρει το ηλεκτρικό SUV στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο ιδρυτής της, Φου Κιανγκ, σε συνέντευξή του ανέφερε μάλιστα ότι η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πωλήσεις του μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους. Ενδέχεται, ωστόσο, να δυσκολευθεί να εδραιωθεί στη συγκεκριμένη αγορά, δεδομένου ότι στην Ευρώπη κυριαρχούν εδώ και πολλές δεκαετίες αυτοκίνητα ευρωπαϊκών, αμερικανικών αλλά και ιαπωνικών brand.
Στο μεταξύ, την προσπάθειά της αυτή παρακολουθούν και άλλες κινεζικές εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα με αντίστοιχες φιλοδοξίες. «Πιστεύω ότι θα είμαστε οι πρώτοι», ανέφερε ο κ. Φου, σύμφωνα με το Bloomberg. «Οι υπόλοιποι είναι ακόμη σε μια φάση προετοιμασίας» ή τουλάχιστον κάτι τέτοιο δεν συμπεριλαμβάνεται ακριβώς στα πλάνα τους. Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μια αλλαγή, αφού για πολλά χρόνια οι πωλήσεις ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην Κίνα αποτελούσαν στήριγμα για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Βέβαια, όπως σχολιάζει το Bloomberg, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κ. Φου είναι να αποδείξει ότι ένα κινεζικό όχημα μπορεί να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των Ευρωπαίων καταναλωτών. Οπως ο ίδιος επισήμανε, άλλωστε, η αποτυχία διείσδυσης οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά από άλλες κινεζικές εταιρείες έχει δώσει μια άσχημη εικόνα για τα κινεζικά προϊόντα στους καταναλωτές, παρότι παραμένει αισιόδοξος λόγω της επιτυχίας που γνωρίζουν καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα κινητά τηλέφωνα.
Σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, όμως, είναι και οι υποδομές. Παρά τα σχέδιά τους για τη μετάβαση σε μια ηλεκτροκίνητη εποχή, το δίκτυο των σταθμών φόρτισης των οχημάτων εξακολουθεί να είναι ελλιπές. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο που πρόσφατα η κ. Μέρκελ δήλωσε ότι η Γερμανία θα πρέπει να αποκτήσει ένα εκατομμύριο σταθμούς φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030 προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
kathimerini.gr