4 λύσεις για να συνεργαστείς καλύτερα με τον δύσκολο συνάδελφο

Η υλοποίηση ενός καινούργιου project είναι συνήθως κάτι ιδιαίτερα συναρπαστικό. Όταν όμως απαιτεί τη συνεργασία με άλλους, μπορεί να μετατραπεί σε πρόκληση. Μην ξεχνάς ότι δεν έχεις την πολυτέλεια να δουλεύεις πάντα με άτομα που συμπαθείς και φυσικά δεν έχεις την ίδια χημεία με όλους. Άλλοτε πάλι χρειάζεται να συνεργαστείς με συναδέλφους που έχουν διαφορετικό χαρακτήρα από εσένα ή δεν εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος με σένα ή δουλεύουν με διαφορετικό τρόπο. Τι μπορείς να κάνεις, για να μη βρεθείς στο μέσο της διαδρομής προ εκπλήξεων;

Υπάρχουν κάποια σημάδια που μπορεί να σε βοηθήσουν να καταλάβεις πότε μια συνεργασία με έναν συνάδελφο δεν είναι ιδιαίτερα αρμονική, εξηγεί ο Χρήστος Θεοδωρόπουλος, κοινωνιολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης. Και φυσικά, το κυριότερο που χρειάζεται να μάθεις είναι τι μπορείς να κάνεις, για να διασφαλίσεις μια όσο το δυνατόν πιο παραγωγική συνεργασία. Ποια είναι, όμως, αυτά τα σημάδια στο προφίλ του συναδέλφου σου, που χρειάζεται να εντοπίσεις και πώς μπορείς να τα «απενεργοποιήσεις»; 
 
1. Ξεχνάει σημαντικές λεπτομέρειες

Έχετε για παράδειγμα μόλις ολοκληρώσει ένα meeting και έχετε συνεννοηθεί για τις βασικές λεπτομέρειες που αφορούν στις επόμενες κινήσεις σας. Τα πάντα φαίνονται υπό έλεγχο, όμως την επόμενη φορά που βλέπεις τον συνάδελφό σου συνειδητοποιείς ότι δε θυμάται τίποτα από όλα όσα έχετε συζητήσει.

Μπορεί όλοι να ξεχνάμε μερικές φορές, αλλά αν αυτό γίνεται επανειλημμένως, πιθανόν να οδηγήσει σε αποδιοργάνωση, μιας και, για να έχει επιτυχία μια συνεργασία, πρέπει τόσο εσύ όσο και ο συνάδελφός σου να είστε καλά συντονισμένοι.

Τι μπορεί να βοηθήσει: Φρόντισε να καταγράψεις όσες το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες από τη συνάντησή σας και προσπάθησε να τις υπενθυμίζεις όσο το δυνατόν συχνότερα, χωρίς όμως να γίνεσαι φορτικός. Η οργάνωση μίας εργασίας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχή διεκπεραίωσή της. 
 
2. Αργεί να απαντήσει

Τo e-mail είναι κάτι στο οποίο χρειάζεται να απαντάμε όσο το δυνατόν πιο άμεσα, αλλιώς χάνεται και ο συντονισμός και η συνεννόηση. Αν ο χρόνος απάντησης ενός email είναι μεγάλος, τότε αυτό δεν βοηθά στην ομαλή συνεργασία και επικοινωνία. Αν χρειάζεται να περιμένεις για πολύ μεγάλο διάστημα την απάντηση του συναδέλφου σου στα email που του στέλνεις, τότε είναι πιθανό ότι δεν αντιμετωπίζει το project σας ως βασική του προτεραιότητα. Να θυμάσαι ότι πολλοί άνθρωποι, ενώ επιθυμούν να συμμετέχουν σε κάτι, τελικά σε πρακτικό επίπεδο μπορεί να μην έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους, για να το φέρουν εις πέρας.

Τι μπορεί να βοηθήσει: Είναι πολύ λειτουργικό να ορίσετε αρχικά το «συμβόλαιο» συνεργασίας σας, το οποίο θα έχετε συμφωνήσει μαζί. Καλό θα ήταν να ορίσετε μία συγκεκριμένη ώρα μέσα στην ημέρα ή την εβδομάδα, όπου θα έχετε άμεση επικοινωνία. Ο σαφής καταμερισμός του ποιος θα ενημερώνει και για τι είναι πολύ σημαντικό. 
 
3. Αλλάζει διαρκώς σχέδια

Σε μία συνεργασία οι αποφάσεις που αφορούν στην υλοποίηση του project πρέπει να είναι κοινές. Αν ο συνάδελφός σου αλλάζει συνεχώς τις αποφάσεις και τις κινήσεις του και γενικά τα βήματά του, αυτό όχι μόνο είναι κουραστικό και ανατρεπτικό, αλλά είναι και ένα σημάδι ότι ίσως δεν είναι απόλυτα συντονισμένος μαζί σου για την υλοποίηση του στόχου, πράγμα που πηγαίνει και τους δύο πίσω.

Τι μπορεί να βοηθήσει: Ρώτησέ τον τι ακριβώς του συμβαίνει και αλλάζει συνεχώς τα σχέδιά του. Αφού μάθεις τι συμβαίνει, άρχισε να συζητάς μαζί του αυτά τα νέα σχέδια και προσπάθησε να καταλήξετε στα πιο λειτουργικά από αυτά, χρησιμοποιώντας επιχειρήματα υπέρ και κατά, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρο το πεδίο και να μπορέσετε να υλοποιήσετε το πλάνο σας. 
 
4. Έχει πολλές καινούργιες ιδέες

Οι ιδέες είναι η πεμπτουσία ενός project. Οι πολλές ιδέες όμως δε βοηθούν ιδιαίτερα, επειδή όσο περισσότερες είναι, τόσο περισσότερο δυσκολεύεσαι να τις οργανώσεις και να τις παρακολουθήσεις κατά τη διαδικασία της υλοποίησής τους. Αν ο συνεργάτης σου έχει μία καινούργια ιδέα και θέλει και προσπαθεί να την κάνει πράξη, τότε είστε σε πολύ καλό δρόμο. Αν όμως έχει να σου προτείνει κάθε φορά που σε βλέπει μία καινούργια ιδέα, χωρίς να έχει υλοποιήσει καμία από τις προηγούμενες, αυτό μπορεί να σε αποδιοργανώσει και να σου προκαλέσει άγχος για την εξέλιξη της εργασίας σας.

Τι μπορεί να βοηθήσει: Είναι πολύ σημαντικό οι συμμετέχοντες να έχετε αντιληφθεί τον ακριβή σκοπό του project σας. Αν τον έχετε κατανοήσει, προσπαθήστε οι ιδέες που πέφτουν στο τραπέζι να είναι γύρω από αυτό και να μπορούν να δένουν με αυτό. Επίσης, μπορείτε να ορίσετε από κοινού και τα βήματα τα οποία θα οδηγήσουν στην υλοποίηση αυτών των ιδεών. Αν πάλι δεν έχετε κατανοήσει τον σκοπό του project σας, οφείλεται να κάνετε έναν επαναπροσδιορισμό αυτού και να αναδιοργανωθείτε, ακολουθώντας πιο στοχευμένα βήματα. 
 
Αρχική δημοσίευση από Φλώρα Κασσαβέτη, Αρχισυντάκτρια Thrive Global Greece, στο www.thriveglobal.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!