Ισχυρές προσδοκίες διατηρούν στελέχη της αγοράς ότι η σημερινή κυβέρνηση θα καταφέρει να σπάσει την...κατάρα που συνοδεύει, τουλάχιστον από το 2009, το έργο - μακέτα της ΓΑΙΑΟΣΕ για ανάπτυξη πολυώροφου εμπορικού – γραφειακού κτηρίου πάνω από το σταθμό του ΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά.
Το project μοιάζει να έχει εξασφαλισμένες εισροές, καθώς πρόκειται για ένα εμπορικό κέντρο που θα αναπτυχθεί σε ύψος εννέα μέτρων πάνω από τον σταθμό του ΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά.
Και η γειτνίαση του ακινήτου 35.000 τ.μ. με το λιμάνι του Πειραιά και τον ΗΣΑΠ (μεσολαβεί μεταξύ τους η Ακτή Καλλιμασιώτη με τις υπόλοιπες δύο πλευρές του να συνορεύουν με τις οδούς Αγίου Διονυσίου και Φωκίωνος), όπως και η δυνατότητα ανάπτυξης ξενοδοχείου σε αυτό ενισχύει σημαντικά τις προοπτικές του έργου αξιοποίησης.
Παρόλα αυτά, ορισμένοι από τους πρώην γενικούς γραμματείς των υπουργείων Περιβάλλοντος και Μεταφορών έκαναν ότι είναι δυνατόν για να μην προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο, θεωρώντας παρωχημένο το μοντέλο αξιοποίησης που προτείνει η ΓΑΙΑΟΣΕ, ως ιδιοκτήτρια του ακινήτου.
Αυτό εξηγεί γιατί είχαν επιστρέψει στην ΓΑΙΑΟΣΕ την ειδική πολεοδομική μελέτη του έργου, που είχε υποβληθεί στο ΥΠΕΝ με τελικό στόχο την υποβολή της προς έγκριση στο Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας (ΚΔΣΑΔΠ).
Όπως και γιατί οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος (πριν την κυβερνητική αλλαγή) ούτε επεξεργάστηκαν ούτε απέστειλαν για παρατηρήσεις στη ΓΑΙΑΟΣΕ την αναθεωρημένη ειδική πολεοδομική μελέτη, που προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς χρήσεις και το είδος των βασικών έργων υποδομής του έργου.
Πλέον, παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος θα πιάσει το νήμα του έργου από εκεί που το άφησε η προηγούμενη ηγεσία υπό τον Γ. Σταθάκη. Στόχος είναι η ειδική πολεοδομική μελέτη, αφότου εγκριθεί, να πάρει την μορφή σχεδίου προεδρικού διατάγματος και να κατατεθεί προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Το τελευταίο θα πρέπει να ανάψει το "πράσινο φως” για να λάβει χώρα ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση, για διάστημα άνω των 30 ετών, του ακινήτου της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ο χαρακτηρισμός του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά ως πολεοδομικού κέντρου επιτρέπει την ανάπτυξη στην έκταση ενός πολύ μεγάλου εύρους χρήσεων (κατοικία, ξενοδοχεία, καταστήματα, εστίαση, αναψυχή κτλ), με τον προβλεπόμενο συντελεστή δόμησης να είναι 2,7 και το ύψος της επένδυσης να εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ.
capital.gr