Πόσο κοστίζει με αυτοκίνητο, με τρένο και με αεροπλάνο το Αθήνα – Θεσσαλονίκη!

Παραδοσιακά το αεροπλάνο θεωρείται εκτός από το ασφαλέστερο και το γρηγορότερο μέσο μεταφοράς. Πότε όμως τα δεδομένα αλλάζουν;

Η δημοσιογραφική ομάδα του EMEΑgr έκανε ρεπορτάζ και σας παρουσιάζει την εικόνα που διαμορφώνεται σήμερα σε έναν δημοφιλή domestic προορισμό από και προς τη Θεσσαλονίκη. Τα συμπεράσματα δικά σας....

Με τρένο

Πριν λίγο καιρό εγκαινιάστηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το δρομολόγιο στο νέο σιδηροδρομικό δίκτυο "Αθήνα - Θεσσαλονίκη" με αμαξοστοιχίες σύγχρονες και ηλεκτροκινούμενες.

Αν κάποιος, λοιπόν, θελήσει να χρησιμοποιήσει τον σιδηρόδρομο για να πάει στη Θεσσαλονίκη το ταξίδι του θα διαρκέσει μόλις 4 ώρες. Θα πληρώσει για την οικονομική θέση 45,4 ευρώ ενώ για την πρώτη θέση θα πληρώσει 10 ευρώ περισσότερα και θα απολαύσει τις παροχές που του παρέχονται, όπως πρίζα για να φορτίζει τις συσκευές του καθώς και δωρεάν wi-fi.

Όταν φτάσει στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης θα χρειαστεί μόλις 7 λεπτά με αυτοκίνητο για να μεταβεί στο κέντρο και την πλατεία Αριστοτέλους ενώ απολαμβάνοντας τη διαδρομή θα περπατήσει μόλις 26 λεπτά για να διανύσει τα 2 χιλιόμετρα που χωρίζει το κέντρο της πόλης από τον σιδηροδρομικό σταθμό.


Με αυτοκίνητο

Το αυτοκίνητο ακούγεται ξεκούραστο ...είναι όμως; Οδικώς θα πρέπει κάποιος να οδηγήσει για 4 ώρες και 27 λεπτά, σε ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, και να πληρώσει συνολικά 94 ευρώ.

Στην τελική τιμή υπολογίζεται το κόστος της βενζίνης στα 1,6 ευρώ το λίτρο, τα διόδια για τα οποία θα πρέπει να πληρώσει 31,25 ευρώ καθώς και την απόσταση των 502 χιλιομέτρων την οποία θα πρέπει να διανύσει. Είναι δεδομένο πως θα χρειαστεί ο οδηγός να πραγματοποιήσει στάσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και συνεπακόλουθα η ώρα θα αυξηθεί...

Με αεροπλάνο

Με το αεροπλάνο από το "Ελευθέριος Βενιζέλος" θα μετακινηθούμε σαφώς γρήγορα. Μόλις 55 λεπτά θα χρειαστούν για να "πετάξει" κάποιος στη Θεσσαλονίκη. Όμως για να φτάσουμε με Ι.Χ. έως τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών θα πρέπει να διανύσουμε τα 35 χιλιόμετρα σε περίπου μισή ώρα, να πληρώσουμε τα διόδια της Αττικής Οδού (2,8 ευρώ) και να αφήσουμε σε κάποιο από τα parking του αεροδρομίου το αυτοκίνητό μας. Αυτό θα μας κοστίσει για κάθε ημέρα παραμονής 25 ευρώ.

Βέβαια, θα σκεφτεί κανείς πως υπάρχει και οικονομικότερη λύση. Και βέβαια!! Υπάρχει το μετρό με το οποίο σε μισή ώρα θα βρίσκεται στο αεροδρόμιο και θα κληθεί να πληρώσει το ειδικό εισιτήριο των 10 ευρώ.

Φτάνοντας στη Θεσσαλονίκη το αεροδρόμιο απέχει περισσότερο από 15 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης οπότε θα πρέπει να βρει μεταφορικό μέσο για να φτάσει στον τελικό προορισμό του.

Συμπέρασμα

Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους...

Όσο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας εξελίσσεται και βελτιώνεται, τόσο θα παγιώνεται η αντίληψη πως οι μετακινήσεις με το τρένο γίνονται και πιο γρήγορα και πιο οικονομικά αλλά και με τη μέγιστη ασφάλεια που απαιτείται.

Η χώρα μας έχει να επιδείξει πανέμορφα και αξιοζήλευτα τοπία τα οποία σίγουρα ο λάτρης του σιδηρόδρομου θα έχει την ευκαιρία να τα απολαύσει....

emea.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!