Πώς μια οικογενειακή επιχείρηση πάρκινγκ έγινε leader της αγοράς

Οι εποχές που ο οδηγός ήθελε μία θέση πάρκινγκ κοντά στον προορισμό του φαίνεται να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν και μαζί με τις τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν πλέον τα κέντρα στάθμευσης σε μια νέα εποχή, όπου οι υπηρεσίες αυξάνονται και η ψηφιακή τεχνολογία γίνεται το απαραίτητο εργαλείο.

Αυτό το γνωρίζει καλά ο Κωνσταντίνος Κυριαζής, ο οποίος προ 20ετίας και αφού ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στις ΗΠΑ (διαθέτει πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού από το ΕΜΠ) ανέλαβε την οικογενειακή επιχείρηση στάθμευσης αυτοκινήτων καθιστώντας τη σήμερα τη μεγαλύτερη και πλέον καινοτόμα εταιρεία ενός κατακερματισμένου κλάδου.

Και τούτο καθώς η Cityzen Parking and Services, όπως είναι το όνομά της, έχει φτάσει σήμερα να διαχειρίζεται 15.000 θέσεις στάθμευσης μέσα από δύο ιδιόκτητους σταθμούς, αλλά και τους δεκάδες άλλους που είτε μισθώνει είτε διαχειρίζεται επ' αμοιβή για τρίτους. Μεταξύ αυτών, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), το αεροδρόμιο Χανίων, τα ξενοδοχεία «Hilton» και «Intercontinental», σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος, κτίρια γραφείων και πολυκαταστήματα, νοσοκομεία, τα λιμάνια Λαυρίου και Βόλου, τις μαρίνες Φλοίσβου και Ζέας, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, σταθμούς μετρό και άλλα πολλά.

Το εντυπωσιακό είναι ότι μέσα στα χρόνια της κρίσης και των νέων οικονομικών δεδομένων στη χώρα η συγκεκριμένη εταιρεία κατάφερε όχι μόνο να αναδιαρθρωθεί θέτοντας στο επίκεντρο την τεχνολογία, αλλά και να καταγράφει χρόνο με τον χρόνο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Το 2018 μάλιστα κατάφερε να ξεπεράσει σε τζίρο τα 6,1 εκατ. ευρώ (1 εκατ. ευρώ πάνω σε σχέση με το 2017), να αυξήσει τους υπαλλήλους της στους 158 και να βάλει τον πήχη ψηλότερα σε μια αγορά που, σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, σε βάθος δεκαετίας θα έχει αλλάξει άρδην.

«Ξεκινήσαμε το 2000. Του χρόνου θα κλείσουμε 20 χρόνια», λέει ο κ. Κυριαζής. «Το πρώτο μεγάλο έργο που αναλάβαμε ήταν ο ΔΑΑ, που το ξεκινήσαμε ως κοινοπραξία με μία αμερικανική εταιρεία ως Central Parking System Αθήνα Α.Ε. και σήμερα το λειτουργούμε μόνοι μας».

Η συμμαχία με τους Αμερικανούς έδωσε το πρεστίζ, το κύρος αλλά και το know how για μια αγορά που μέχρι τότε δεν ήταν ιδιαίτερα αναπτυγμένη, ιδίως στο κομμάτι της διαχείρισης για τρίτους. Το 2009, έτος έναρξης της οικονομικής κρίσης στη χώρα, η οικογενειακή Park System ΕΠΕ θα εξαγοράσει το υπόλοιπο μερίδιο στη μέχρι τότε κοινοπραξία, η οποία από το καλοκαίρι του 2015 μετονομάστηκε σε Cityzen Parking & Services.

«Στόχος είναι να προσφέρουμε χρόνο στους πελάτες μας», εξηγεί στο «business stories» ο κ. Κυριαζής. Εχοντας αυτό στο επίκεντρο, η Cityzen προσφέρει σήμερα ένα εύρος υπηρεσιών που διαρκώς αυξάνεται. Εκτός της παραδοσιακής στάθμευσης και του πλυντηρίου αυτοκινήτων, τα περισσότερα κέντρα στάθμευσης που διαχειρίζεται η εταιρεία παρέχουν φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πάρκινγκ ποδηλάτων, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς εταιρειών κοινής ωφελείας, να δίνουν προς ανακύκλωση λάμπες και ηλεκτρικές συσκευές, ενώ λειτουργούν και ως σημεία παράδοσης των προϊόντων του ηλεκτρονικού καταστήματος You.gr, του ομίλου Quest.
«Με την έναρξη της κρίσης έπρεπε πλέον να σκεφτόμαστε τρόπους ώστε να μη χάσουμε πελάτες προσφέροντας πέραν της ελκυστικής τιμολογιακής πολιτικής και επιπρόσθετες υπηρεσίες», λέει ο κ. Κυριαζής.

Καινοτομία

Και για να λειτουργήσουν όλα αυτά αποδοτικά η εταιρεία ακολούθησε το γενικότερο ρεύμα των τεχνολογικών εξελίξεων. Κάπως έτσι δημιούργησε το κέντρο ελέγχου που καλύπτει σήμερα 16 από τους 29 χώρους στάθμευσης που διαχειρίζεται η Cityzen. «Πλέον η εξυπηρέτηση και η λύση των προβλημάτων στους συγκεκριμένους σταθμούς γίνονται κεντρικά. Πρόκειται για ένα κέντρο ελέγχου καινοτόμο και μοναδικό στην Ελλάδα που λειτουργεί όλη την εβδομάδα επί 24ώρου βάσεως και το οποίο παράλληλα μας βοήθησε ώστε να κατευθύνουμε εργαζομένους σε άλλες υπηρεσίες», λέει ο κ. Κυριαζής.

«Φανταστείτε ότι έχει ανταποκριθεί σε σχεδόν 165.000 αιτήματα πελατών και έχει εκτελέσει 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές». Ο επόμενος στόχος, όπως λέει ο ίδιος, είναι η επαφή του οδηγού με το Κέντρο Ελέγχου να γίνεται πλέον με βιντεοκλήση. Επιπρόσθετα, έχει τοποθετήσει αισθητήρες εντοπισμού θέσης στάθμευσης στα κέντρα που λειτουργεί και διαχειρίζεται, ενώ αυτό στο οποίο φαίνεται να επενδύει πολλά είναι στο Cityzen Mobile Application. Πρόκειται για μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, που ο κ. Κυριαζής φιλοδοξεί να γίνει το απαραίτητο εργαλείο για την πληροφόρηση, τις κρατήσεις, τις προσφορές αλλά και τις πληρωμές των πελατών της εταιρείας, που μπορούν να γίνονται μέσω του κινητού χωρίς να χρειάζεται να ψάχνει κανείς τα ειδικά μηχανήματα επικύρωσης των εισιτηρίων. Επιπρόσθετα, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα προαγοράς μιας θέσης στάθμευσης σε χαμηλότερη τιμή.

Το μέλλον

«Είναι μονόδρομος όλα αυτά και για τον δικό μας χώρο. Φανταστείτε ότι σε 5 με 10 χρόνια τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με σήμερα. Ο χώρος θα είναι πολύ πιο ψηφιακός και θα αλλάξει η βάση του, αφού αναμένονται μεγάλες αλλαγές και στον τρόπο μετακίνησης μέσα στις πόλεις», λέει ο κ. Κυριαζής. Και συμπληρώνει: «Τα οχήματα θα είναι περισσότερα και θα αλλάξουν οι υπηρεσίες που προσφέρονται καθώς θα κερδίζουν ολοένα έδαφος ο διαμοιρασμός οχημάτων, η μεταφορά cargo, τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης κ.ο.κ.».

newmoney.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!