Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της σχεδίασης λογοτύπου και του branding;

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε τι είναι ένα λογότυπο. Είτε πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό εικονίδιο -το μήλο της Apple, την πράσινη γοργόνα των Starbucks- είτε ένα λογότυπο που βασίζεται στα αρχικά μιας επωνυμίας -οι χρυσές καμάρες των McDonald- είτε για ένα λογότυπο που βασίζεται σε μια γραμματοσειρά -Dell, Google, IBM.

Το λογότυπο αποτελεί το βασικό στοιχείο ενός πολυσύνθετου παζλ επικοινωνίας που μεταφέρει τις αξίες και τα χαρακτηριστικά ενός οργανισμού.

Αλλά τι ακριβώς είναι το branding; Το branding είναι η διοίκηση της επωνυμίας σας. Το brand σας είναι όπως το έθεσε περίτεχνα ο ιδρυτής της Amazon, Jeff Bezos, “Αυτό που λένε για εσάς όταν δεν βρίσκεστε στο δωμάτιο”.

Το branding συνθέτει μια πιο ολιστική προοπτική του τρόπου με τον οποίο οι πελάτες σας βιώνουν την επιχείρησή σας. Περιλαμβάνει κάθε σημείο επαφής των πελατών με την εταιρεία σας. Οι διαφημίσεις, οι συσκευασίες των προϊόντων (packaging), ο σχεδιασμός των καταστημάτων, η κατασκευή site, η έντυπη διαφήμιση, η διαφήμιση στο Facebook, το Instagram, το LinkedIn και η διαφήμιση Google Ads. Όλα αυτά θα τα κομμάτια συνθέτουν την εικόνα του brand σας.

Μια συνεπής και στρατηγική διοίκηση του brand σας οδηγεί σταδιακά στην δημιουργία ενός ισχυρού brand equity, το οποίο αυξάνει την αντιλαμβανομένη αξία που λαμβάνουν οι πελάτες από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Με αυτό τον τρόπο κερδίζετε έδαφος έναντι των ανταγωνιστών σας ενώ παράλληλα δημιουργείτε ένα πιστό κοινό που σας εμπιστεύεται με κλειστά μάτια.



Το branding αποτελεί πολλές φορές μονόδρομο για εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κλάδους με έντονο ανταγωνισμό και σχετικά ομοιογενή προϊόντα, μιας και αποτελεί ίσως τον μοναδικό τρόπο να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους (π.χ. τηλεπικοινωνίες, πρατήρια καυσίμων κ.α.).

Είναι όμως τόσο σημαντικό; Γιατί πρέπει να εμπιστευτώ την σχεδίαση όχι μόνο του λογοτύπου μου αλλά και όλης της εταιρικής μου ταυτότητας σε κάποιον ειδικό;

Το brand σας δηλώνει την θέσης σας στην αγορά και αναδεικνύει τις αξίες και τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα. Είναι σημαντικό η διαφημιστική εταιρεία που θα αναλάβει την εταιρική σας εικόνα να κατανοεί (όσο και εσείς) ότι το λογότυπό σας αποτελεί ένα μόνο μικρό λιθαράκι στο χτίσιμο της εταιρικής σας εικόνας. Μιας εικόνας που περιλαμβάνει σχέδια, χρώματα, illustrations και γραμματοσειρές που πλαισιώνουν το brand σας.

epixeiro.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!